Gå til innhold

LØST: Dårlig TV bilde på TV kort

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en Microsoft Media Center 2005 med Hauppauge 500 MCE TV Tuner. Denne fungerte helt utmerket mot mitt UPC kabel tv anlegg (analog), det til tross for at UPC selv sa at anlegget var alt for gammelt og måtte oppgraderes.

Nå har jeg flyttet til et nytt hus hvor Canal Digital har installert et flunkende nytt kabel anlegg. Problemet mitt er at jeg klarer ikke å få gode TV bilder her. :no:

MCE finner alle kanalene på riktig frekvens, men bilde har masse snø på seg. Min vanlige TV har ikke det samme problemet.

Er det noen som har noe tips?

Endret av frodeste
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen har svart, men jeg løste problemet mitt så jeg tenkte at kanskje flere ville ha interessse av svaret:

Jeg byttet TV kort. Samme merke og modell.

Problemet hadde ingen ting med drivere eller kabel anlegget å gjøre.

Det viser seg at min tv tuner hadde blitt ødelagt. Dette skjedde samtidig med at jeg flyttet til nytt sted. Jeg kunne ikke skjønne at det skulle slutte å funke sånn uten videre, men det gjorde det.

Jeg har lyst til å rette skryt mot Microsoft Norge og Canal Digital som hjalp meg finne ut av dette.

Microsoft ga noen gratis råd og tips, som fikk meg til å kjøpe nytt kort etter at Canal Digital sjekket kabel anlegget.

Jeg hadde også problemer med brumming i stereo anlegget som skyldes jordfeil. Canal Digital montert et galvanisk skille på anlegget mitt så da ble dette problemet også løst :D

Topp kundeservice hos begge to :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...