Gå til innhold

Bone's nye PC; Nå er den i hus! :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kabinettet selvfølgelig :)

Ville at du tok det, siden jeg skal bruke det selv i sommer. Ville ha en med erfaring før jeg dundret ut.

5710778[/snapback]

hehehe.. Så du var så "snill og god" meg med fordi du ville ha meg som en liten prøvekanin!? :cry:

:p

Lenke til kommentar

Japp :D

Helt ærlig så tror jeg det faktisk er drit bra.

Det står mellom det og Zalman for mitt vedkommende. Skal bygge til høsten og begynner å velge ut litt deler nå, dvs deler som ikke forandrer seg voldsomt på noen måneder.

Så langt vet du kabinettet, ellers tar jeg nok energmaxen, en NEC ny 26" som kommer. Ellers vil jeg tro et par nye nivida kort gjør susen + 4 gb ram, 2 x 150 raptor i raid 0, sikkert den nye FX'en. Får se an litt.

Synd du ikke ville være kaninen min :D

Lenke til kommentar
Jeg har kontakter ,)

Tipper mitt gjennom mine kanaler koster en ca 20 totalt ;)

Men som sagt får jeg se an. Synd du ikke gikk for det kabett. Tror det er svinebra :D

5710848[/snapback]

:ohmy:

Hvis du kunne ha blitt "min kanal", så kunne jeg jo sikkert ha prøvd kabinettet ditt! Men, det burde du jo ha fortalt om! 20k for alt det der så kunne jeg ha prøvd 2 kabinetter for deg! :D

:hmm:

Lenke til kommentar

.. en annen ting jeg lurer på, mens jeg først driver og spammer ned denne tråden.. ;

Har aldri hatt en S-ATA -disk før, men er det noe problemer med å installere drivere til den? Hørt noe om man trenger å legge inn eksterne drivere (andre enn dem som følger med windows xp -cd'n.. eller, da trenger man jo egentlig ikke noe spesielt)!? Hvordan foregår eventuelt dette; Installeringen av XP..

For.. hvis en disk må ha drivere før jeg kan bruke den, hvor skal så disse driverene ligge? Kan jo ikke legge dem på Raptor disken, for den formateres jo rett før XP legges inn..

Eller.. er jeg helt på bærtur nå? :ermm:

Lenke til kommentar
.. en annen ting jeg lurer på, mens jeg først driver og spammer ned denne tråden.. ;

Har aldri hatt en S-ATA -disk før, men er det noe problemer med å installere drivere til den? Hørt noe om man trenger å legge inn eksterne drivere (andre enn dem som følger med windows xp -cd'n.. eller, da trenger man jo egentlig ikke noe spesielt)!? Hvordan foregår eventuelt dette; Installeringen av XP..

For.. hvis en disk må ha drivere før jeg kan bruke den, hvor skal så disse driverene ligge? Kan jo ikke legge dem på Raptor disken, for den formateres jo rett før XP legges inn..

5713555[/snapback]

Du burde sove nå og drømme om det nye utstyret :nei:

Du må installere driverne som følger med hovedkortet.

Ellers enn det er det ingenting du skal trenger å gjøre annerledes;)

Sitter å koser meg på min nye doning og kan bare si GLED DEG! :thumbup:

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Sitter å koser meg å leser tråden Bone :)

Kjempebra alt sammen...

Lian Li har - tror jeg (hvertfall mitt kabinett) - veldig kalde kabinett. Så i min mening så er det kanskje litt usikkert om du trenger vannkjøling, vel kanskje du trenger det? Du har jo liksom de versting komponentene liksom.. Men hvis du ikke skal gå for det, så kan du jo nok sette på en "Zalman VF700 Cu" skjermkort kjøler - som skal visstnok være veldig stille, og iskald ;)

Noe å vurdere?

Cpu'n trenger du strengt tatt ikke overklokke for å få ytelsen du trenger, for den er syk nok som den er :p

Er vel kun i superpi og sånt du trenger det, men da kan du jo bare overvåke tempen litt ikkesant når du klokker.

:)

Lenke til kommentar
Vf700 er ikke bra nok for et x19 kort har mange på xs-forumet erfart. Den er rett og slett for svak. Så jeg ville ikke ha anbefalt enten å benytte seg av stock kjøleren, eller få på en ordentlig vannblokk.

5714137[/snapback]

Hva med den Vapochill'en som jeg har bestilt da?

Lenke til kommentar

5713555[/snapback]

WinXP trenger SATA-drivere under siste del av installasjonen, men disse driverne ligger ikke på installasjons-CD'en.

Enten må du ha en floppy (Yes!) med driverne klar, og taste "F6" (- eller er det ikke F6? -) helt i starten av installasjonen når du blir spurt om du trenger å legge inn noen ekstra drivere.

Har du ikke floppy-drive kan du lage deg en spesial-versjon av WinXP-CD'en der du legger SATA-driverne inn. Da vil installasjonen gå helt smertefritt. (Regn med at det tar litt tid å lage en CD som virker ...)

Hvis du kan få tak i en floppy-drive til bruk under installasjonen, så er det det absolutt enkleste. Etterpå kan du jo fjerne den igjen. (Men når/hvis du må reinstallere WinXP igjen, så er det jo praktisk å ha en CD "med alt" på.

Lenke til kommentar
WinXP trenger SATA-drivere under siste del av installasjonen, men disse driverne ligger ikke på installasjons-CD'en.

Enten må du ha en floppy (Yes!) med driverne klar, og taste "F6" (- eller er det ikke F6? -) helt i starten av installasjonen når du blir spurt om du trenger å legge inn noen ekstra drivere.

Har du ikke floppy-drive kan du lage deg en spesial-versjon av WinXP-CD'en der du legger SATA-driverne inn. Da vil installasjonen gå helt smertefritt. (Regn med at det tar litt tid å lage en CD som virker ...)

Hvis du kan få tak i en floppy-drive til bruk under installasjonen, så er det det absolutt enkleste. Etterpå kan du jo fjerne den igjen. (Men når/hvis du må reinstallere WinXP igjen, så er det jo praktisk å ha en CD "med alt" på.

5714753[/snapback]

Sorry mac. Mulig det er sånn med de første Win Xp versjonene, men jeg har aldri lagt inn SATA drivere under instalasjonen før. Tror nok du er litt på bærtur her gitt....

Lenke til kommentar
Vf700 er ikke bra nok for et x19 kort har mange på xs-forumet erfart. Den er rett og slett for svak. Så jeg ville ikke ha anbefalt enten å benytte seg av stock kjøleren, eller få på en ordentlig vannblokk.

5714137[/snapback]

Hva med den Vapochill'en som jeg har bestilt da?

5714650[/snapback]

VapoChill'en er veldig god. Tviler på at du trenger å bekymre deg for den.

Jeg har flere ganger instalert Windows (på forskjellige maskiner) på SATA disker uten å instalere driver til den.

Lenke til kommentar

[klipp]

5714753[/snapback]

Sorry mac. Mulig det er sånn med de første Win Xp versjonene, men jeg har aldri lagt inn SATA drivere under instalasjonen før. Tror nok du er litt på bærtur her gitt....

5714911[/snapback]

Ja, da kommer det helt an på hvilken CD Bone har, da. Enten virker det, eller så får han bli meg meg på bærtur. :no:

Min CD er en XP "Gold" der jeg har slipstreamet inn ServicePack2. Det er mulig at det tekst-baserte installasjonsprogrammet ikke har blitt oppdatert i denne prosessen og at det derfor fortsatt er på "2001-nivå".

Lenke til kommentar
Shit??

Er det bra nok for mitt kort da? Club3D 7800 GTX 256mb?

5714520[/snapback]

vf700 funker til 7800gtx siden det kortet ikke er like varm som x19 kortene. Enkelte har også lykkes med vf700 på x19 kortene sine, men de fleste har opplevd lang høyere temperatur enn med stock. Noe som er uønskelig...

Edt: Har vapochill en kjøleløsning for skjemkort?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Høres bra ut.. jeg hadde faktisk tenkt å droppe floppy'n denne gangen her, men siden jeg var litt usikker på akkurat dette, så tok jeg den med allikevel! :)

..men.. Liten ting jeg lurer på; Hvordan er det å boote opp fra USB? Er det mulig nå for tiden? Hvis jeg f.eks har hatt en ekstern CD-ROM med USB?

Lenke til kommentar

Det går vel sikkert ann.

Gå inn på BIOS og sjekk. Du får sikkert opp mulighet for boot fra en USB-enhet (etter at du har instalert drivere?). Jeg har faktisk en USB penn med innebyggd floppy (!) og har faktisk ikke sett om jeg kan boote fra USB til du sa det nå :)

Uansett, når får du PC'en din?

Endret av onyX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...