Gå til innhold

Bone's nye PC; Nå er den i hus! :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt utrolig!

Har søren meg klart å glemme CPU -kjøler / vifte..

Trenger litt halvrask hjelp her.. Hva anbefales til en Athlon FX-60 ?

Prisguide -link til hele oppsettet!

Fungerer denne? Er den bra? En Zalman FATAL1TY CPU Vifte

Takk takk!!

:blush:

5700433[/snapback]

Det er bra CPU-kjøler det. Men jeg ville heller kjøpt Big Typhoon eller VapooChill micro

Hvis du skal ha vannkjøling så ville jeg valgt Waterchill. Det er veldig bra sett for nybegynnere og det gir veldig god kjøling. (Det følger med blokker så det kan også kjøle grafikkort og hovedkort)

Test av waterchill

Lenke til kommentar
Nå orket jeg ikke å lese igjennom alle de velskrevne innleggene deres, men vil bare si at denne påstanden er tull:

Det er desverre kun Microplex som importerer Lian Li til Norge.

Digitalimpuls/Netshop og Databuitikken importerer også!

5687362[/snapback]

Nå tuller nok du. Det er kun Microplex som importerer Lian Li. Disse andre nettbutikkene kjøper kabinettene fra/gjennom Microplex.

Lenke til kommentar

Bare elsker når folk bestiller sånne PCr som dettte. Jeg får vann i munnen! :p

Jeg ville dog anbefalt Saiteks keyboard.

http://www.hardware.no/tester/input/saitek..._keyboard/21274

Den matcher meget bra til Copperhead musa (hvis du valgte neon blått). Tastene slites heller ikke ut fordi de ikke er "malt" på. Den er også svart, og er kjempefin å skrive på (min erfaring). Den har ikke masse "junk" taster, noe jeg setter pris på. Hva med deg? :)

Lenke til kommentar
Nå orket jeg ikke å lese igjennom alle de velskrevne innleggene deres, men vil bare si at denne påstanden er tull:

Det er desverre kun Microplex som importerer Lian Li til Norge.

Digitalimpuls/Netshop og Databuitikken importerer også!

5687362[/snapback]

Nå tuller nok du. Det er kun Microplex som importerer Lian Li. Disse andre nettbutikkene kjøper kabinettene fra/gjennom Microplex.

5700795[/snapback]

Beklager, det var en feil fra min side.. jeg som blandet importere og selge...

Sorry :cry::blush:

Lenke til kommentar

@ danandre

Jo, jeg så litt på det Keyboardet der, og det virket bra det! :) Nå bestilte jeg nå et annet et, og tror det er greit det også! Er noen "dill-dall" -taster der, men jeg stiller meg egentlig litt nøytral til akkurat det..

@ dere andre..

Lurer fortsatt på litt på kjølere til min FX-60.. Det har kommet opp 3 forslag; Ett fra meg, og et par fra 2 Fast 4 Biltema.. Hva synes dere? Skulle ha hatt et svar i løpet av kvelden! .. helst før klokken 21, ca..

Takk, takk!! :)

Lenke til kommentar

Hei Bone!

Nå har jeg lest i gjennom alt! Alle 3 sider :) (Fjo...)

Du er ute etter et stille system, ikke sant? Hvorfor ikke gå for en passiv CPU kjøler?

Personlig skal jeg kjøpe Scythe "Ninja" SCNJ-1000 til sommeren når jeg skal bygge en ny PC. Jeg sier bare WOW! Og det er NeShop som er billigst på den :) Den er stor, og bør kjøle FX-60 godt, selv for den som vil overklokke litt også.

Hvis du kan, bytt PSU. Hvorfor gi 1500,- for en PSU? En MIST 500W, ATX 2.2 PSU med avtagbare kabler er glimrende! Kabler kjøper du her.

Eller rett og slett en Hiper Type-R. En av disse to blir det for meg.

Høytalere da? Creative Gigaworks Pro Gamer G500,5.1THX, Logitech Z-5400 høyttalersett THX 5.1 og Creative Gigaworks S750 , 7.1 THX er særs gode kandidater! Sist nevnte bør gjøre susen, men selv først nevnte konkurerer godt!

Edit:

Skal du ha vannkjøling? Hvis ikke, så har jeg et par vifter å anbefale. NetShop ser ikke ut til å ha så mye utvalg av vifter, dog ikke så stillegående. Hvis du kan, så legg 300-500,- til siden og bestill fra Microplex. Hva slags vifter kan du ha i det? 120mm?

2*Mist 16.5dB og 2*Filtre for å unngå litt støv. Viser det seg at det er 80mm, ser du på Papst 9dB og da 80mm filtre.

:)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Takk takk :)

Bare et kort spørsmål; Hvorfor vil du velge dem før den jeg linket til? Stiller selv litt blank på området, så det er bare et "lurer litt" -spørsmål! :)

5700715[/snapback]

Begge kjølerene kjøler veldig godt og Vapochill er veldig lett (Veldig lurt hvis du skal flytte pcen. En tung CPU-kjøler kan knekke hovedkortet eller falle av hvis det det blir for mye risting.)

En annen grunn er at jeg tror Zalman tar veldig mye betalt for Fatal1y navnet.

Lenke til kommentar
Hei Bone!

Nå har jeg lest i gjennom alt! Alle 3 sider :) (Fjo...)

Du er ute etter et stille system, ikke sant? Hvorfor ikke gå for en passiv CPU kjøler?

Personlig skal jeg kjøpe Scythe "Ninja" SCNJ-1000 til sommeren når jeg skal bygge en ny PC. Jeg sier bare WOW! Og det er NeShop som er billigst på den :) Den er stor, og bør kjøle FX-60 godt, selv for den som vil overklokke litt også.

Den har jo fått unektelig mye skryt, men, mener det var en eller annen her i denne tråden (eller så var det en annen en jeg leste) at noen sa at den var "for stor", eller noe lignende?! Er den? For, hvis denne passer inn til mitt kabinett, og ikke blokkerer for mye, osv, så virket den jo helt utrolig lovende!

Hvis du kan, bytt PSU. Hvorfor gi 1500,- for en PSU? En MIST 500W, ATX 2.2 PSU med avtagbare kabler er glimrende! Kabler kjøper du her.

Eller rett og slett en Hiper Type-R. En av disse to blir det for meg.

Den Hiper -saken; Vil den ha noe problemer med å dra systemet mitt? Er usikker på hvor mye alt jeg skal ha vil dra, og hvor mye jeg trenger?! Det er jo 120W forskjell.. Men Hiper'n har jo, som også den andre, fått veldig mye skryt! Og klarer den systemet mitt, så ser jeg ikke hvorfor jeg ikke skulle gå for Hiper, og da også spare noen kroner..

Høytalere da? Creative Gigaworks Pro Gamer G500,5.1THX, Logitech Z-5400 høyttalersett THX 5.1 og Creative Gigaworks S750 , 7.1 THX er særs gode kandidater! Sist nevnte bør gjøre susen, men selv først nevnte konkurerer godt!

Trenger ikke noen høytalere.. Det har jeg faktisk.. :)

Edit:

Skal du ha vannkjøling? Hvis ikke, så har jeg et par vifter å anbefale. NetShop ser ikke ut til å ha så mye utvalg av vifter, dog ikke så stillegående. Hvis du kan, så legg 300-500,- til siden og bestill fra Microplex. Hva slags vifter kan du ha i det? 120mm?

2*Mist 16.5dB og 2*Filtre for å unngå litt støv. Viser det seg at det er 80mm, ser du på Papst 9dB og da 80mm filtre.

:)

5704286[/snapback]

Okei.. hva slags vifter trenger jeg egentlig? Jeg skal ikke ha vannkjøling.. Men, nå har jeg / skal kjøpe en vifte til CPU, trenger jeg da noe mer? Jeg tror det følger med en som er i kabinettet, men synes du jeg bør bytte ut den? Se link.

Takk takk :)

Bare et kort spørsmål; Hvorfor vil du velge dem før den jeg linket til? Stiller selv litt blank på området, så det er bare et "lurer litt" -spørsmål! :)

5700715[/snapback]

Begge kjølerene kjøler veldig godt og Vapochill er veldig lett (Veldig lurt hvis du skal flytte pcen. En tung CPU-kjøler kan knekke hovedkortet eller falle av hvis det det blir for mye risting.)

En annen grunn er at jeg tror Zalman tar veldig mye betalt for Fatal1y navnet.

5705208[/snapback]

Heisann.. Den ThermalTake Typhoon har jeg prøvd å søkt litt om, men synes den fikk mye pepper for størrelsen.. Vapochill, tror jeg derimot fikk litt skryt.. Hvordan stiller du deg til den Schyte "Ninja" -saken som onyX nevner? Hvem tror du er best etter å ha hørt det forslaget?

Tusen takk!!

-Bone! :)

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Heathen skal også bygge en ny PC, og han skal ha GeForce 7900 i SLi. Han skal bruke Hiper'n. Se her.

Så Hiperen kan du trygt bruke på ditt system. Det viktigste er om det er ekte 580W, at den gir fra seg det den skal gi fra seg :)

Det er 120mm vifter ser jeg. De som følger med er ypperlige de sikkert. Men hvis du vil ha det stille og de bråker, så bytter du da.

Scythe Ninja blir vel i det største laget ja. Med tanke på vekt, og i verste fall knekt hovedkort, så sikkrer du deg med å kjøpe Vapochillen da. Den har fått god kritikk ja! Og er lettere så klart...

Du sparer fort en del penger på Hiper'n!

Lenke til kommentar

Liten oppsummering av gjenstående "problemer":

Systemet per nå..

PSU:

Har foreløpig valgt: Enermax Liberty 620W

Forslag 1: MIST 500W, ATX 2.2.

Forslag 2: Hiper Type-R strømforsyning 580W.

Hva vil dere gå for? Eventuelt andre forslag?

CPU-Kjøler (ennå ikke valgt, til FX-60):

Forslag 1: Zalman FATAL1TY CPU Vifte.

Forslag 2: Thermaltake Big Typhoon prosessorvifte.

Forslag 3: Vapochill Micro High End Kjøler 92mm.

Dette her er egentlig det mest kritiske akkurat nå.. :(

Ekstra vifter? (se kabinett. 120mm.)

Forslag: IST vifte, 16.5 dB(A), Klar/Sort.

Filter: Filter m/monteringsramme, 120mm.

Tror det følger med vifte på kabinettet.. Trenger jeg å bytte ut? Forslag? Står at den tar 2 vifteplasser, 120mm, 1 foran og 1 bak, men litt usikker på om det følger med, eller om det bare "er plass til"..

Håper å få løst disse gjenstående problemene til i morgen tidlig / i løpet av natten, så jeg setter kjempestor pris på all hjelp!! Dere har jo vært så snille hittil også! :w00t:

Bone :)

Lenke til kommentar
Hei igjen!

Heathen skal også bygge en ny PC, og han skal ha GeForce 7900 i SLi. Han skal bruke Hiper'n. Se her.

Så Hiperen kan du trygt bruke på ditt system. Det viktigste er om det er ekte 580W, at den gir fra seg det den skal gi fra seg :)

Det er 120mm vifter ser jeg. De som følger med er ypperlige de sikkert. Men hvis du vil ha det stille og de bråker, så bytter du da.

Scythe Ninja blir vel i det største laget ja. Med tanke på vekt, og i verste fall knekt hovedkort, så sikkrer du deg med å kjøpe Vapochillen da. Den har fått god kritikk ja! Og er lettere så klart...

Du sparer fort en del penger på Hiper'n!

5706515[/snapback]

Takk, takk!! Det hjalp litt med svar nå.. Vi skreiv litt samtidig, så jeg så ikke denne før jeg fikk postet min "nye" ..

-Så, hvis Hiper'n er bra nok, så virker det lurt å få for den ja! :)

-Hvis det følger med (og ikke bare "er plass til") så prøver jeg de som følger med, foreløpig, så får jeg heller bytte ut siden..

-Vapochill, den har fått god kritikk ja!? Kan jeg søke på forumet, eller vet du om andre steder jeg kan sjekke ut?

Tusen takk! :)

Lenke til kommentar

Trenger du i hele tatt en annen CPU kjøler da? jeg har en 3500+ med standard kjøler og den er på rundt 30 grader. Nå skal det sies at det fra før står 1 vifte i kabinettet, en vifte som blåser ned mot prosessoren som sitter i PSU`en og 2 vifter på hovedkortet, som blåser mot CPU. Så nok kjøling får nok min ja :p. Men jeg tror ikke du trenger noen annen CPU kjøler altså.

Boxed viftene er ganske bra, om du ikke klokker noe.

Lenke til kommentar

Heisann.. Den ThermalTake Typhoon har jeg prøvd å søkt litt om, men synes den fikk mye pepper for størrelsen.. Vapochill, tror jeg derimot fikk litt skryt.. Hvordan stiller du deg til den Schyte "Ninja" -saken som onyX nevner? Hvem tror du er best etter å ha hørt det forslaget?

Tusen takk!!

-Bone! :)

5705782[/snapback]

Her er en test av Vapochill

Som du kan se kjøler Vapoen best og den er mye mindre og lettere enn Ninja.

Lenke til kommentar

Hvis du allerede ikke har bestilt vil je råde deg til å gå ned på prosessoren til 4800+. da sparer du flere lapper som kan brukes på f.eks CF.

Til vifte: Fatality vifta vurderte jeg også, men jeg gikk istede for for en CNPS 9500 LED. denne er knallgod og holder min 3700+@3ghz 1.5 Volt alltid under 37c. (AS5)

Skjermkort: 1900XTX koster vel mer enn det smaker? kjøp 1900XT og ett 1900CF hvis du får råd..

Lenke til kommentar
Damn, Hvorfor gikk du ikke for løsningen min?

5710659[/snapback]

:blush: hmm.. Dum? :ermm:

Vel, hvis du tenker på kabinett og strømforsyning, så likte jeg egentlig det kabinettet jeg selv valgte ut nokså godt! :)

Når det gjelder strømforsyningen, så var du ikke her og forsvarte Enermax'n når de andre snakket så varmt om Hiper'n!

Eller hva tenker du spesielt på? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...