Protos Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Tidligere utestengt bruker - innlegget hans er fjernet på denne nyregistrerte. Endret 2. mars 2006 av Alastor Lenke til kommentar
Hubbert Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Yup, venstresida er klin kokos. Heldigvis er høyresida på pletten, beredt til å trå til for å bringe galskapen i likevekt når det trengs. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hoho, fantastisk screenshot, Hubbert! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvorfor gjør de ikke ende på seg selv? sånn som jeg forstår det så vil du da at alle som støtter venstresiden skal ta livet av seg selv? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Skrullinger behøver du ikke kalle noen, for da kommer det en eller annen moderator og stenger posten din, så all seriøs diskusjon blir umuliggjort. Jeg synes at du har noen gode poenger, men er litt uenig også. Politi, fengsler, eventuelt militære styrker, osv. er noe vi alle trenger. Derfor mener jeg at det er greit at dette betales gjennom en skatt (hvor og hvordan denne skal fordeles på samfunnsgruppene, er dog en mer vrien sak). At vi har et eventuelt statlig helsevesen synes jeg også er greit, for da kan man unngå kaos i nødstilfeller, samt at veldig mange synes "det er like greit" å bruke staten som en privat aktør. Så får man heller konkurranseutsette det, om man vil. At du klager på effektiviteten, kompetansen o.l. kan jeg godt forstå, men enkelte vitale deler av samfunnet synes jeg likevel staten bør prøve å sørge for. Vi (folket = staten, som de så flott sier) bør da heller være hardere på hånden mot ineffektive, slurvete eller generelt dårlige arbeidstakere innen disse jobbene som tross alt skal prøve å være en av grunnpillarene i samfunnet vårt. Det som kan konkurranseutsettes bør også bli konkurranseutsatt, for da vil antakeligvis effektiviteten komme seg på plass av seg selv. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Jeg er helt enig med trådstarter. Hadde jeg hatt muligheten ville jeg ha flyttet mine behov over på en privat bedrift for å slippe ineffektiviteten til statlige selskaper Gjorde dette allerede i ung alder med tannlege (noe som forøvrig er blant de beste valgene jeg har gjort), og jeg synes det var for jævli at foreldrene mine fremdeles måtte betale for den offentlige tannlegen gjennom skatter. Men den ytterste venstreside har gang på gang bevist at de mener undertrykkelse og tvang er svaret på alle landets problemer så da er det lite du og jeg kan stille opp med forutenom penger... EDIT: skrivefeil. Endret 2. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Enig med mye av det som er sagt her. Norsk helsevesen har jeg ikke noe godt å si om. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Enig med mye av det som er sagt her. Norsk helsevesen har jeg ikke noe godt å si om. 5687643[/snapback] Ikke jeg heller, og det er pga at begge mine foreldre er ansatt der for tiden (i høyere stillinger) og har fortalt meg litt av hvert om hvor elendig det faktisk det er. Det er stort sett penger ut av vinduet gjennom enormt og unødvendig byråkrati. De som sier det norske helsevesen er bra vet ihvertfall ikke hva de snakker om. Onkelen min har vært døden nær med hjertetrøbbel, og har følt seg litt dårlig igjen i det siste. For å undersøke det med slik EKG kan han velge; enten 1 år i kø i det offentlige helsevesen eller å betale litt ekstra og få time på 2 uker privat. Valget var enkelt da det kan stå mellom liv og død, men det er utrolig kjedelig å betale penger til det offentlige da man ikke får brukt tjenestene. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Jeg sto jo i over 1 år på kø for å fjerne 1 visdomstann (offentlig sektor) kontra mot 3 mnd på privat. Jeg har blitt mer og mer for høyresiden ettersom jo lenger jeg har bodd her. Endret 2. mars 2006 av morningstar665 Lenke til kommentar
Superior Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Å enda en "antipsykopatisk" bygdetulling. Hva med høyresiden da? De må da være like mye tyver da de også vil ha skatt. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Å enda en "antipsykopatisk" bygdetulling. Hva med høyresiden da? De må da være like mye tyver da de også vil ha skatt. 5688161[/snapback] De høyrepartiene som baserer programmet sitt på skatt er nok like mye tyver de også. Det er dog et parti som ikke gjør det, nemmelig DLF. Tilbake til helsevesenet; Det er ikke uten grunn at ca alle legene jeg har snakket med sier at "uansett hvor syk du blir, så må du aldri finne på å bli lagt inn på sykehuset". Har selv erfaring via min mor med hvordan det er å bli lagt inn på sykehus. Hun kommer gjerne hjem med noen ekstra sykdommer som hun fikk med på kjøpet.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hva med høyresiden da? De må da være like mye tyver da de også vil ha skatt. 5688161[/snapback] Selvfølgelig. Alikevel ønsker mange på høyresiden _lavere_ skatter og det er definitivt bedre selv om det fremdeles er tyveri. DLF er helt i mot tvungen skatt. Forskjellen ligger alikevel i at høyresiden ønsker å privatisere og dermed fjerne de enorme statlige pengeslukene med elendig tilbud. Som en bieffekt av dette vil det _forhåpentligvis_ være mindre behov for skattepenger og dermed senke skattene. Endret 2. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg var så "heldig" å ha en bestemor inne på en offentlig helseinstitusjon på den tiden jeg ble politisk bevisst. Unødvendig å si at jeg aldri har vurdert å stemme sosialistisk. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Et godt (og ikke minst sant) eksempel på det norske helsevesen: I Norge kan mennesker søke om å få sponset hjelpemidler av staten for å forbedre sin helsesituasjon. En mann søkte om å få sponset et par votter til et par hundre kroner pga et eller annet jeg ikke husker. Før personen fikk vottene ganske mange uker, om ikke måneder senere, hadde vottene kostet staten flere tusen kroner. Endret 2. mars 2006 av invictus Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Et godt (og ikke minst sant) eksempel på det norske helsevesen: I Norge kan mennesker søke om å få sponset hjelpemidler av staten for å forbedre sin helsesituasjon. En mann søkte om å få sponset et par votter til et par hundre kroner pga et eller annet jeg ikke husker. Før personen fikk vottene ganske mange uker, om ikke måneder senere, hadde vottene kostet staten flere tusen kroner. 5688248[/snapback] Ja, huff for et skrekkeksempel! Har du hørt om saksbehandling? Det er noe som ofte er nødvendig for å kunne ta en rettferdig og skikkelig avgjørelse, og det koster tilfeldigvis penger. Burde staten heller ukritisk dele ut hjelpemidler til alle som ber om det? Eller bør vi fjerne hele velferdsordningen og la dem som er for syke til å jobbe betale for hjelpemidlene selv, med penger de ikke har? Sistnevnte er kanskje det beste, for da kan de svake ligge og blø ihjel i rennesteinen mens du får billig sprit, tobakk og kjøtt uten å måtte ta Danskebåten. Sosialklientene forsvinner og alt blir billig, billig, billig - to fluer i en smekk! Ellers må jeg si at jeg begynner å bli litt lei av disse innleggene fra Chris Joy. Han registrer seg under nytt nick, lager et innlegg om "skrullingene på venstresiden", og de vanlige høyrefolkene kommer og støtter ham med de vanlige argumentene sine. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Å enda en "antipsykopatisk" bygdetulling. Hva med høyresiden da? De må da være like mye tyver da de også vil ha skatt. 5688161[/snapback] Et lys i mørket! Lenke til kommentar
Spenol Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Yup, venstresida er klin kokos. Heldigvis er høyresida på pletten, beredt til å trå til for å bringe galskapen i likevekt når det trengs. 5686571[/snapback] Absolutt fantastisk bilde. At noen kan se dette bildet og fortsette å støtte høyresiden i USA gjør meg redd. Fox News er fotsoldatene til Bush-administrasjonen, og talerøret til GOP, så dette er i bunn og grunn bare en videreformidling av holdningene til Dubya & Co. Siden Fox News er "Fair & Balanced " forventer jeg at de kjører en sak med følgende overskrift: "HOLOCAUST: WAS IT A GOOD THING?". Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Tidligere permbannet bruker er registert på nytt. Permbannes igjen, innlegget hans er fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg