Gå til innhold

To EPoX kort, svært like, hvilken bør jeg velge?

andnet

Anbefalte innlegg

EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX Socket-939,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16

EPoX EP-9NPAJ SLI,nForce4 SLI,Socket-939 ATX, S-ATA 2, GbLAN, DDR,PCI-Ex16

Prisen er så og si identisk (ca 50kr mer på sistnemte).

Har hørt mye bra om 9NPA+, men ser at 9NPAJ har SLI, det trekte til seg min oppmerksomhet...

Noen som har et par velvalgte ord å si om hvilke jeg bør satse på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har et par velvalgte ord å si om hvilke jeg bør satse på?

Hvor innholdsrikt kan et svar bli når du ikke spanderer et eneste ord mtp. hva du kunne ha nytte av?

Forumet er ikke tilrettelagt for abstrakte gjettekonkurranser, men siden du vurderer SLI, hvorfor ikke legge til en 50-lapp uten mere preik - eller kanskje du ønsker mer info om hva SLI er og hvorfor (så si det...)?

Endret av Zink
Lenke til kommentar
Det første som treffer meg er EpoX? Hvorfor ikke ASUS, eller ...

Hva er feil med EPoX?

Merkeslave! Konservative "asus-disipler" som støtter sitt eget gjennom tykt & tynt er så patetisk. Dere ødelegger for mindre innarbeida produsenter som har mere å tilby enn Asus... faktisk og stadig vekk bedre support!

Vi ønsker beste ytelse til beste pris og god service, ikke? Garanti og tester på EPoX-kort er like god som hos Asus. Men Asus-folket er straks på plass når noen melder interesse for andre produsenter, keep off and stay that way!

Lenke til kommentar
Det første som treffer meg er EpoX? Hvorfor ikke ASUS, eller DFI. Da detter er bedre hovedkort. Og gi gjerne litt mere info.

5686597[/snapback]

Epox vinner en del tester og priser, så noe dårlige hovedkort lager de ikke. Epox-hovedkort må være det mest undervurderte merke i dette forum, og er hvertfall ikke noe dårligere enn ASUS eller DFI når det gjelder pris, funksjonalitet, stabilitet eller layout..

Trådstarter: Valget er ganske enkelt. Trenger du SLI velger du SLI, trenger du Firewire så velger du det med Firewire ;)

Endret av Falcon_
Lenke til kommentar
Det første som treffer meg er EpoX? Hvorfor ikke ASUS, eller ...
Hva er feil med EPoX?

Merkeslave! Konservative "asus-disipler" som støtter sitt eget gjennom tykt & tynt er så patetisk. Dere ødelegger for mindre innarbeida produsenter som har mere å tilby enn Asus... faktisk og stadig vekk bedre support!

Vi ønsker beste ytelse til beste pris og god service, ikke? Garanti og tester på EPoX-kort er like god som hos Asus. Men Asus-folket er straks på plass når noen melder interesse for andre produsenter, keep off and stay that way!

5686606[/snapback]

Enig så enig her. EpoX lager meget bra hovedkort og jeg har bygget 3 stykk maskiner som jeg selv har brukt og de klokker godt og er meget driftsterke, så ja, hvorfor ikke EPoX?

Kan virket som jeg var en ASUS slave. Men har liksom ikke hørt EpoX som noe stort. Men hvis dere mener noe annet. Så har sikkert jeg feilbedømmet..

5688566[/snapback]

Vel, epox er ikke det hovedkortet så blir testet mest, men hvis du leser på tester osm hardware.no har gjort av epox sine kort så får de så og si bare skryt og det gjør de andre steder også :)

Kjører selv EPoX EP-9NPA+ Ultra og er storfornøyd med kortet, og det er også mine 3 kompiser som jeg bygget pc til med det hovedkortet.

Bestemmelsen er rett og slett om du vil ha med SLI-støtten eller ikke.

Hvis du leser i sticky så står det følgende om de forskjellige versionene:

nVidia nForce4 SLi

Lansert 19. Oktober 2004

Siste skudd på stammen fra nVidia og er én av tre nesten like brikkesett. SLi (Scalable Link Interface) muliggjør sammenkobling av to GeForce-kort for teoretisk dobling av ytelsen (praktisk økning ligger på 70-80%). S-ATA2-støtte er på plass, dvs 3 Gb/s og NCQ, sammen med nVidias RAID-løsning som muliggjør RAID på tvers av både S-ATA og P-ATA. Ytelsen er den beste hittil på socket 939, og brikkesettet er fjellstabilt og har ingen problemer med minnet.

-1000 MHz HyperTransport

-20 PCI Express-baner for fleksibel montering over 4 slotter

-SLi for teoretisk dobling av grafikkytelse

-4 S-ATA 3Gb/s

-2 ATA-133-kanaler (totalt 4 enheter)

-10 USB2.0

-Gigabit Ethernet-støtte

-nVidia ActiveArmor Firewall 2.0

-nVdidia RAID (RAID på tvers av kontrollere)

-Opp til 5 PCI-slotter

Og så er det ultra:

nVidia nForce4 Ultra

Lansert 19. Oktober 2004

Kliss likt nForce4 SLi, men mangler SLi-støtten.

Så, med andre ord, det du trenger å bestemme deg for er om du i framtiden kanskje har lyst til å oppgradere og kjøpe et identisk skjermkort tilsvarende det du har nå, i stedet for å kjøpe et helt nytt skjermkort. Valget er ditt :)

Lenke til kommentar

Jeg sitter på på et epox 8rda+ kort og må si meg veldig fornøyd, har ikke en eneste ting å klage på.

Jeg vurderer å kjøpe samme kort som deg, den uten sli for jeg vet jeg ikke kommer til å benytte av meg 2skermkort i en pc, så god råd har jeg bare ikke !!

Lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...