Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med internet connection....

Anbefalte innlegg

jeg da altså ett problem, skal prøve å fortelle alt kort:

jeg kaller pcene får pc1 og pc2

jeg har lyse som nettleverandør

jeg bruker en switch..har også en hub

pc1 har altsa ip 10.36.96.203, og den har 2 nettverkskort,og jeg sharer internetconnectionen slik at pc2 får internett..alt funker fint, nettopp klart å lage en css console server etter mange ukers slit, så skal vi ha LAN og det er der alt drit skjer...

fordi først så har pc1 problemer med å finne folk på spillet, den ene vennen min prøver å fikse det, men uten hell...så når LAnet er ferdig da får ikke pc1 internet connection...

men merkelig nok så får pc2 ipen 10.36.96.203, og kan ikke share siden den bare har 1 nettverkskort...

så på pc1 må jeg gå igjenom routeren min...

jeg har altså internett, men jeg har en d-link 624

men portforwardingen funker ikke for meg på denne pcen(for all del vis dere vett mer enn å bare gi meg sia så si det) og jeg har lyst til å ha serverene mine oppe....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

switch, hub, router, flere nettverkskort :hmm:;)

Foreslår at du kun bruker routeren og kobler begge PCene til hver sin lanport (evt trådløst).

Modemet fra Lyse kobler du på wanporten.

Skal du ha server, bittorrent e.l. på PCene så er det en fordel å sette fast IP på begge.

Dette kan du gjøre på flere måter, f.eks sette IP manuelt på PC eller låse mot macadressene.

Skal du kjøre server må du åpne porter i routeren. Disse skal åpnes mot en lokal IP på den aktuelle PC. F.eks 192.168.1.3.

Sjekk portforward.com for oppskriften på åpning av porter.

Lenke til kommentar
switch, hub, router, flere nettverkskort  :hmm:;)

Foreslår at du kun bruker routeren og kobler begge PCene til hver sin lanport (evt trådløst).

Modemet fra Lyse kobler du på wanporten.

Skal du ha server, bittorrent e.l. på PCene så er det en fordel å sette fast IP på begge.

Dette kan du gjøre på flere måter, f.eks sette IP manuelt på PC eller låse mot macadressene.

Skal du kjøre server må du åpne porter i routeren.  Disse skal åpnes mot en lokal IP på den aktuelle PC.  F.eks 192.168.1.3.

Sjekk portforward.com for oppskriften på åpning av porter.

5686686[/snapback]

det var akkurat det jeg hadde problemer med....ingen finner serveren hvis jeg portforwarder eller hard fast ip, iallefall ikke vennene mine...

akkurat bitcomet går fint uansett og dc++ og sånt.....

Lenke til kommentar
Er ikke denne 10.* IP-en din en av de som ligger bak Lyse sin router og skal du kjøre servere ut mot nett så må du bestille fast IP fra de?

5704704[/snapback]

jeg hadde en server....jeg hadde dn ipen men for en eller annen grunn etter vi spilte RA2 så var det pc2 som hadde dn ipen ikke pc1...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...