cmi Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hallo!! jeg har en Nikkor 300mm f4, innerst mot kamera på den er det en "ring" man kan vri på som det står tall fra 4-32 32 er orange resten gule, men jeg får bare den orange 32 til og funke..hva er den til?? og hvorfor kommer det de tegnene i tittelen når jeg vrir på den?? får den ikke lys nok?? Lenke til kommentar
CWalken Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 cmi skrev: Hallo!! jeg har en Nikkor 300mm f4, innerst mot kamera på den er det en "ring" man kan vri på som det står tall fra 4-32 32 er orange resten gule, men jeg får bare den orange 32 til og funke..hva er den til?? og hvorfor kommer det de tegnene i tittelen når jeg vrir på den?? får den ikke lys nok?? 5686303[/snapback] Det er blenderringen. På gamle kamera (eller nye proffmodeller) brukes denne til å styre blenderen direkte. Med D50 styres dette på kameraet, og huset blender opp og ned etter eget forgodtbefinnende med en liten spak på innsiden av fatningen på objektivet. Om dette skal være mulig må blenderringen være satt på den minste tilgjengelige blenderen. "fEE" betyr at den ikke er det, og "r9" betyr at det er ledig plass til 9 bilder i bufferen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå