Gå til innhold

Lydproblemer med Logitech Z-680 på Audigy 2 ZS

Anbefalte innlegg

har hatt Logitech Z-680 lenge nå, men det har aldri fungert slik det skal. Har kjørt det på et MSI hovedkort med Realtek AC'97-sound device. Når jeg går inn på Realtek sound manager og kjører "test 3d note" så kommer det ikke lyd i bakhøyttalerne! Dette problemet ble aldri fikset og nå har jeg skaffet meg Creative SB Audigy 2 ZS-kort, installert og satt opp dette slik det skal, og koblet Z-680 til kortet med Direct 3 lydkabler, og i tillegg via en coax-kabel med coax i den ene enden og 3,5mm jack i den andre (smart kabel!).

Uansett, når jeg kjører kalibreringen som er med på Audigy 2, så hører jeg ingenting i center, sub, rear right og rear left. Det er bare lyd i front-satelittene.

Så når det spilles en test-tone i hver av høyttalerne høres det bare i front-satelittene. Dette gjelder både i analog og digital output.

Et annet problem er, hvordan kjøre DTS? De enste effektene jeg kan bruke er, Stereo, stereo x2, PL 2 music og PL 2 movie. Dette er både på Direct og coax. Z-680 støtter Dobly Digital, DTS og MPEG i tilleg, så hvordan bruke disse effektene?

Når jeg kobler Z-680 til PC via digital coax burde ikke Dolby Digital/DTS komme opp som default effekt?

Og mer viktig, hvordan få lyd i resten av høyttalerne? alt er satt opp slik det skal. Desperat! Takker for alle svar.

Endret av Speik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har hatt Logitech Z-680 lenge nå, men det har aldri fungert slik det skal. Har kjørt det på et MSI hovedkort med Realtek AC'97-sound device. Når jeg går inn på Realtek sound manager og kjører "test 3d note" så kommer det ikke lyd i bakhøyttalerne! Dette problemet ble aldri fikset og nå har jeg skaffet meg Creative SB Audigy 2 ZS-kort, installert og satt opp dette slik det skal, og koblet Z-680 til kortet med Direct 3 lydkabler, og i tillegg via en coax-kabel med coax i den ene enden og 3,5mm jack i den andre (smart kabel!).

Uansett, når jeg kjører kalibreringen som er med på Audigy 2, så hører jeg ingenting i center, sub,  rear right og rear left. Det er bare lyd i front-satelittene.

Så når det spilles en test-tone i hver av høyttalerne høres det bare i front-satelittene. Dette gjelder både i analog og digital output.

Et annet  problem er, hvordan kjøre DTS? De enste effektene jeg kan bruke er, Stereo, stereo x2, PL 2 music og PL 2 movie. Dette er både på Direct og coax. Z-680 støtter Dobly Digital, DTS og  MPEG i tilleg, så hvordan bruke disse effektene?

Når jeg kobler Z-680 til PC via digital coax burde ikke Dolby Digital/DTS komme opp som default effekt?

Og mer viktig, hvordan få lyd i resten av høyttalerne? alt er satt opp slik det skal. Desperat! Takker for alle svar.

5686225[/snapback]

Hei!

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse problemet ditt med at du ikke får lyd i alle høytalerne, men DTS problemet ditt mener jeg at jeg skal klare å hjelpe deg med.

Når du bruker optisk eller COAX så må du naturligvis sette input på kontroll boksen til anlegget på den du har tenkt å bruke. Når du har valgt riktig input så skal det være auto detect på anlegget for hvilket format lyden sendes i. Dette må du stille inn i DVD spilleren du har på maskina. Jeg bruker Power DVD, og der er det bare å sette output til SPDIF i configuration også skjer resten av seg selv. Ikke bli fortvilet om det kun står stereo i menyer og trailere, DVD'en sender ut et lydsignal når filmen begynner og anlegget bytter automatisk til lyd formatet DVD'en er kodet med!

Håper det hjelper litt i allefall!

-Ottern

Lenke til kommentar

Takker for raskt og fint svar. Trodde Audigy ville sende all lyd fra PC'n i SPDIF. Noen som har svar på resten av spørsmålene?

Reinstallerer drivere og programvare til Audigy as we speak. Bare for å klare opp, det er lyd i alle høyttalerne når jeg spiller spill/musikk. Men under kalibreringen og testingen er det ikke lyd i flesteparten av høyttalerne..

*LØST*, tror jeg.. Ved å bruke analog "direct" input og 6ch direct effect ble det lyd i alle høyttalerne og kalibreringen gikk brillefint. Men med coax digital er problemet fortsatt der..

Endret av Speik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...