Speik Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) har hatt Logitech Z-680 lenge nå, men det har aldri fungert slik det skal. Har kjørt det på et MSI hovedkort med Realtek AC'97-sound device. Når jeg går inn på Realtek sound manager og kjører "test 3d note" så kommer det ikke lyd i bakhøyttalerne! Dette problemet ble aldri fikset og nå har jeg skaffet meg Creative SB Audigy 2 ZS-kort, installert og satt opp dette slik det skal, og koblet Z-680 til kortet med Direct 3 lydkabler, og i tillegg via en coax-kabel med coax i den ene enden og 3,5mm jack i den andre (smart kabel!). Uansett, når jeg kjører kalibreringen som er med på Audigy 2, så hører jeg ingenting i center, sub, rear right og rear left. Det er bare lyd i front-satelittene. Så når det spilles en test-tone i hver av høyttalerne høres det bare i front-satelittene. Dette gjelder både i analog og digital output. Et annet problem er, hvordan kjøre DTS? De enste effektene jeg kan bruke er, Stereo, stereo x2, PL 2 music og PL 2 movie. Dette er både på Direct og coax. Z-680 støtter Dobly Digital, DTS og MPEG i tilleg, så hvordan bruke disse effektene? Når jeg kobler Z-680 til PC via digital coax burde ikke Dolby Digital/DTS komme opp som default effekt? Og mer viktig, hvordan få lyd i resten av høyttalerne? alt er satt opp slik det skal. Desperat! Takker for alle svar. Endret 1. mars 2006 av Speik Lenke til kommentar
Ottern Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 har hatt Logitech Z-680 lenge nå, men det har aldri fungert slik det skal. Har kjørt det på et MSI hovedkort med Realtek AC'97-sound device. Når jeg går inn på Realtek sound manager og kjører "test 3d note" så kommer det ikke lyd i bakhøyttalerne! Dette problemet ble aldri fikset og nå har jeg skaffet meg Creative SB Audigy 2 ZS-kort, installert og satt opp dette slik det skal, og koblet Z-680 til kortet med Direct 3 lydkabler, og i tillegg via en coax-kabel med coax i den ene enden og 3,5mm jack i den andre (smart kabel!).Uansett, når jeg kjører kalibreringen som er med på Audigy 2, så hører jeg ingenting i center, sub, rear right og rear left. Det er bare lyd i front-satelittene. Så når det spilles en test-tone i hver av høyttalerne høres det bare i front-satelittene. Dette gjelder både i analog og digital output. Et annet problem er, hvordan kjøre DTS? De enste effektene jeg kan bruke er, Stereo, stereo x2, PL 2 music og PL 2 movie. Dette er både på Direct og coax. Z-680 støtter Dobly Digital, DTS og MPEG i tilleg, så hvordan bruke disse effektene? Når jeg kobler Z-680 til PC via digital coax burde ikke Dolby Digital/DTS komme opp som default effekt? Og mer viktig, hvordan få lyd i resten av høyttalerne? alt er satt opp slik det skal. Desperat! Takker for alle svar. 5686225[/snapback] Hei! Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse problemet ditt med at du ikke får lyd i alle høytalerne, men DTS problemet ditt mener jeg at jeg skal klare å hjelpe deg med. Når du bruker optisk eller COAX så må du naturligvis sette input på kontroll boksen til anlegget på den du har tenkt å bruke. Når du har valgt riktig input så skal det være auto detect på anlegget for hvilket format lyden sendes i. Dette må du stille inn i DVD spilleren du har på maskina. Jeg bruker Power DVD, og der er det bare å sette output til SPDIF i configuration også skjer resten av seg selv. Ikke bli fortvilet om det kun står stereo i menyer og trailere, DVD'en sender ut et lydsignal når filmen begynner og anlegget bytter automatisk til lyd formatet DVD'en er kodet med! Håper det hjelper litt i allefall! -Ottern Lenke til kommentar
Speik Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Takker for raskt og fint svar. Trodde Audigy ville sende all lyd fra PC'n i SPDIF. Noen som har svar på resten av spørsmålene? Reinstallerer drivere og programvare til Audigy as we speak. Bare for å klare opp, det er lyd i alle høyttalerne når jeg spiller spill/musikk. Men under kalibreringen og testingen er det ikke lyd i flesteparten av høyttalerne.. *LØST*, tror jeg.. Ved å bruke analog "direct" input og 6ch direct effect ble det lyd i alle høyttalerne og kalibreringen gikk brillefint. Men med coax digital er problemet fortsatt der.. Endret 2. mars 2006 av Speik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå