Gå til innhold

Mistet lydkvalitet : Harman Kardon AVR 330

Anbefalte innlegg

Hei.

Kjøpte Harman Kardon AVR 330 forsterker til 13000kr for drøyt et halvt år siden.

Proff fyr som satte opp og stilte inn alt. Lyden har plutselig blitt så smal, og høres litt ut som "kasselyd". Det brede lydbildet har liksom forsvunnet. Klarheten, den gode bassen og diskanten. Jeg har prøvd ut alle mulige knapper(Tror jeg).

Noen som har erfart det samme? eventuelt med andre/liknende forsterkere?

Noen råd?

Alle svar mottas gjerne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en H/K AVR-330 selv og betalte 5995 kr for den (ny for over et år siden).

Du kan da umulig ha betalt 13000 kr for din?

Er det surroundlyden eller stereolyden som har blitt dårlig?

Enten er det feil på reciveren din,eller så er det rett og slett brukerfeil.

AVR-330 har jo en forholdsvis grei meny hvis du kobler den til tv'en din,så det skal være vanskelig å stille den inn helt feil.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Jeg har selv en H/K AVR5500. Det som skjer iblant med min forsterker er at den "mister" instillingene.

Da må jeg kalibrere oppsettet på nytt igjen.

Det er utrolig irriterendes, da jeg har en hel haug med enheter som må konfigureres på nytt igjen.

Du kan jo prøve å kalibrere forsterkeren på nytt igjen via fjernkontrollen.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en H/K AVR-330 selv og betalte 5995 kr for den (ny for over et år siden).

AVR-330 har jo en forholdsvis grei meny hvis du kobler den til tv'en din,så det skal være vanskelig å stille den inn helt feil.

5686734[/snapback]

merkelig det med prisen.. kan godt hende jeg ble lurt :hmm:

Men uansett.. kan man få opp en meny på TV? det har jeg aldri prøvd..

Lenke til kommentar
Jeg har selv en H/K AVR5500. Det som skjer iblant med min forsterker er at den "mister" instillingene.

Da må jeg kalibrere oppsettet på nytt igjen.

Det er utrolig irriterendes, da jeg har en hel haug med enheter som må konfigureres på nytt igjen.

Du kan jo prøve å kalibrere forsterkeren på nytt igjen via fjernkontrollen.

5687255[/snapback]

ikke helt sikker på hva kalibrere betyr :blush:

Lenke til kommentar

5688432[/snapback]

Har du brukerveiledningen ennå?

Jeg regner med at oppsettet er ganske likt på H/K forsterkere.

Jeg har en fjernkontroll som man kan "sette opp" høyttalerene til å passe rommet.

Mener det skal stå i bruksanvisningen hvordan man kalibrerer forsterkeren din.

Det er iallefall verdt et forsøk, for man får et helt annet lydbilde når forsterkeren er kalibrert.

Lenke til kommentar

5688432[/snapback]

Har du brukerveiledningen ennå?

Jeg regner med at oppsettet er ganske likt på H/K forsterkere.

Jeg har en fjernkontroll som man kan "sette opp" høyttalerene til å passe rommet.

Mener det skal stå i bruksanvisningen hvordan man kalibrerer forsterkeren din.

Det er iallefall verdt et forsøk, for man får et helt annet lydbilde når forsterkeren er kalibrert.

5688658[/snapback]

Hmm. Ja, har fremdeles bruksanvisningen.. Så det er verdt er forsøk :)

Jeg har omplassert høytalerne og forsterkeren i rommet. Kan hende det er derfor det evt. må kalibres på nytt?

Lenke til kommentar

5686734[/snapback]

merkelig det med prisen.. kan godt hende jeg ble lurt :hmm:

Men uansett.. kan man få opp en meny på TV? det har jeg aldri prøvd..

5688426[/snapback]

Hvis du har betalt 13000 kr for en AVR-330 så har du blitt lurt trill rundt.

Som du ser her koster AVR-335 (etterkommeren til AVR-330) 7495 kr.

Er du sikker på at det er en AVR-330 du har? Er du sikker på at du virkelig har betalt 13000 kr?

Men tilbake til problemet ditt. Har du koblet reciveren din til tv'en?

Hvis du gjør det vil du få opp en enkel og lettfattelig meny på tv'en som gjør det enklere og mer oversiktlig å stille den inn. Mye lettere enn å bruke displayet på reciveren.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
jeg har sjekket etter.. og nei, jeg betalte ikke 13000 for bare forsterkeren. Betalte 13k for forsterkeren og cd-spiller. cd-spiller til ca 6k..

5689103[/snapback]

Ok. Det høres bedre ut. ;)

Du sier at du har flyttet på anlegget ditt.

Har du sjekket at du har koblet alle kabler rett?

Det er fort gjort å koble + og - feil. Da blir også lyden rar.

Lenke til kommentar
jeg har sjekket etter.. og nei, jeg betalte ikke 13000 for bare forsterkeren. Betalte 13k for forsterkeren og cd-spiller. cd-spiller til ca 6k..

5689103[/snapback]

Ok. Det høres bedre ut. ;)

Du sier at du har flyttet på anlegget ditt.

Har du sjekket at du har koblet alle kabler rett?

Det er fort gjort å koble + og - feil. Da blir også lyden rar.

5689122[/snapback]

Ja. De er koblet riktig. Rød <-> Rød , Hvit <-> Hvit.

Lenke til kommentar

plassering i rommet, og form/størrelse på rommet kan ha mye og si på lyden. har du flyttet på anlegget så er det ikke så veldig unaturlig at lyden har forandret seg. du burde vel også kalibrere det på nytt etter det "nye" rommet/plasseringen.

Lenke til kommentar
plassering i rommet, og form/størrelse på rommet kan ha mye og si på lyden. har du flyttet på anlegget så er det ikke så veldig unaturlig at lyden har forandret seg. du burde vel også kalibrere det på nytt etter det "nye" rommet/plasseringen.

5693797[/snapback]

Ok. Men forsterkeren og høyttalerne står på stort sett samme plass i rommet.. bare litt anderledes.. :hmm:

Lenke til kommentar
Ok. Men forsterkeren og høyttalerne står på stort sett samme plass i rommet.. bare litt anderledes..  :hmm:

5693865[/snapback]

Hm, nei da så, da burde det ikke være like radikal forandring. det mest logiske er vel visst det er noe feil med oppkoblingen eller innstillingene. med mindre det er noe fysisk feil med forsterkeren da.

Lenke til kommentar
Ok. Men forsterkeren og høyttalerne står på stort sett samme plass i rommet.. bare litt anderledes..  :hmm:

5693865[/snapback]

Hm, nei da så, da burde det ikke være like radikal forandring. det mest logiske er vel visst det er noe feil med oppkoblingen eller innstillingene. med mindre det er noe fysisk feil med forsterkeren da.

5693920[/snapback]

tror det er instillinger,ja. Forsterkeren har stått trygt plassert hele tiden, skal ikke være noen fysiske skader på den. Jeg tviler også på at høyttalerne er sprengt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...