2die4 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 På pc'en det gjelder bruker jeg en trådløs nettverks tilkobling. Jeg har nå 2 ikoner nede til høyre på menylinjen. En for "trådløs tilkobling" og en "lokal tilkobling". Inne på kontrollpanel--->Nettverkstilkoblinger prøver jeg å høyreklikke på "lokal tilkobling" og velge deaktiver. Da restarter pc'en seg momentant og når pc'en starter opp igjen får jeg beskjed om at windows er gjennopprettet igjen etter en systemfeil. Hva er galt? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 har du hovedkort med integrert Realtek nettverkskort? Har selv hatt så mye problemer med de på siste 2 HK at jeg disabler det i bios. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 har du hovedkort med integrert Realtek nettverkskort?Har selv hatt så mye problemer med de på siste 2 HK at jeg disabler det i bios. 5686164[/snapback] Det kan stemme at den er integrert på hovedkortet. vet ikke om det er Realtek. Inne på enhetsbehandling--->Nettverkskort ---> så står det "Nvidia nForce networking controller", så jeg regner med at det er den. Det har seg slik at pc'en var på reperasjon, og da den kom hjem igjen så gikk det plutselig ikke ann å deaktivere den lokale tilkoblingen uten at pc'en kræsjet. Men jeg bruker jo nettverks kabel i ny og ned så jeg vet ikke om jeg vil deaktivere. Lenke til kommentar
H.M.Kongen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 hvis du bare vil ha vekk ikonet nede ved klokka så er det forsåvidt bare og høyreklikke på tilkoblingen og velge egenskaper og også huker du ut der det står vis ikon i systemstatusfeltet i tilkoblet modus.fuker hvertfall her og jeg hadde samme "problem" som du beskriver. Lenke til kommentar
2die4 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 hvis du bare vil ha vekk ikonet nede ved klokka så er det forsåvidt bare og høyreklikke på tilkoblingen og velge egenskaper og også huker du ut der det står vis ikon i systemstatusfeltet i tilkoblet modus.fuker hvertfall her og jeg hadde samme "problem" som du beskriver. 5688543[/snapback] Niks, det går ikke ann. Ikonet forsvinner bare i tilkoblet modus, ikke når nettverkskabelen er koblet fra. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Du kan via Hendelseliste i Administrative verktøy få mer info om hendelser. ellers det er mye annet som kan gå galt , når 2 nettverks controller er aktivert. Og med det mener at du må se i manual om IRQ fordeling contra PCI sloter. Montering av trådløs kort i en tilfeldig slot kan skape problemer. fjerne kortet som fungerer (så sant du er godt kjent om hvordan du instellere igjen) og så teste bare den intregrert, den som fungerer ikke, eller som fungerer men ikke samarbeide,,,,det er mange muligheter. Det skal være mulig, på en healthy system, å ha alle de nettverkstilkoplinger uten å restarter, slik som du beskrive det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå