TheHead Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hei! Har lenge vært en passiv leser av dette forumet, siden jeg alltid har klart å lete meg frem til den informasjonen jeg har vært på jakt etter, men denne gangen møtte jeg veggen.... Det jeg er på jakt etter, er en form for viftestyring som er termostatstyrt, uten at jeg må montere temperaturmålere.... Oppsettet mitt ser slik ut: HK: MSI 865PE NEO2-V, I865PE, Socket-478 CPU: P4 @3GHz kjølt av Zalman CNPS9500LED Skjermkort: XFX GeForce 6600GT 128MB, kjølt av Zalman VGA-Kjøler VF700 Kabinett: Cooler Master Centurion 531, med to 120mm kabinettvifter. Speedfan (V4.28) klarer å lese temperaturer på CPU, GPU, HD osv, men jeg klarer ikke å regulere viftehastighetene... Jeg har derfor tenkt å investere i en viftestyring som kan løse dette for meg. Det jeg da ser for meg, er en viftestyring som kan "kommunisere" med hardwaren min, og lese temperaturer uten at jeg må montere egne følere for dette. Jeg finner ingen "dingser" som løser dette... Føler selv jeg har lett overalt, utenom hos Clas Ohlsson... Noen som har noen "hotte" tips? Endret 2. mars 2006 av TheHead Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Denne kan jo brukes. Ingen termostater eller noen ting. Vet ikke helt hvordan den fungerer, men skal vel kunne styre vifter o.l. Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Denne kan jo brukes. Ingen termostater eller noen ting. Vet ikke helt hvordan den fungerer, men skal vel kunne styre vifter o.l. 5687424[/snapback] uhm, et lcd-display som kan styre vifter? Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 uhm, et lcd-display som kan styre vifter? 5688593[/snapback] Trodde softwaren til det kunne styre det, men jeg tok sikkert feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Jeg har en thermaltake venus 12 vifte og den har mulighet til å stille seg selv inn. Endret 2. mars 2006 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har en thermaltake venus 12 vifte og den har mulighet til å stille seg selv inn. 5690254[/snapback] Thermaltake Venus 12 så litt digg ut da! Synd jeg ikke var oppmerksom på den når jeg investerte i kjøling... Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Hmm... Jeg leter fortsatt.... Ingen som har noen tips? Synes ikke det høres usannsynlig ut at noen viftestyringsenheter f.eks kobles i en PCI slot for å hente informasjon til selve viftestyringen? Where are the experts? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå