Simen1 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har en Sony Ericsson T610 som har en joystick som er i ferd med å gi seg. Det vil si den reagerer så vidt lengre, og ofte må jeg presse flere ganger hardt i hver retning for at den skal reagere. Jeg vet ikke om det er hybelkaniner på konkaktpunktene eller andre årsaker, men ønsker i hvertfall å få det fikset. Telefonen ble kjøpt for bare 1,5 år siden så det skal være null problem å få reklamert på den, men jeg synes det er unødvendig hvis jeg må vente kanskje i ukevis før jeg får den tilbake. Hvis det er enkelt og kan gjøres uten å bryte med garantien så vil jeg gjerne fikse det selv. Derfor spør jeg dere som kanskje vet litt mer om hva som er problemet med joysticken, om råd. Er dette noe som lønner seg og er enkelt å fikse selv? Eller bør jeg benytte meg av reklamasjonen? Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg tror ikke dette er så enkelt å gjøre selv. Jeg har en T630 med samme problemet og da jeg skrudde den opp viste det seg at joysticken var loddet fast: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ok, da får jeg benytte meg av reklamasjonen. Takk for bildet Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Reklamasjon er eneste vei, ellers mister du garanti. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Reklamasjon er eneste vei, ellers mister du garanti.5687070[/snapback] Jeg har ikke sjekket lengden på garantien, men regnet med at den var usle 1 år på de fleste mobiltelefoner og at garantien dermed var utgått uansett. Jeg har uansett tenkt å benytte meg av reklamasjonen og ikke av garantien. Endret 2. mars 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
w00tson Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Reklamasjon er eneste vei, ellers mister du garanti.5687070[/snapback] Jeg har ikke sjekket lengden på garantien, men regnet med at den var usle 1 år på de fleste mobiltelefoner og at garantien dermed var utgått uansett. Jeg har uansett tenkt å benytte meg av reklamasjonen og ikke av garantien. 5687183[/snapback] Selv om joysticken er loddet fast, så er det mest sannsynlig joystick-knappen som er sliten og ikke selve joysticken. Jeg fikset min egen joystick på en K750i samtidig som jeg byttet deksel. Nå funker joysticken meget bra, før var det et slit å få den til å gå til høyre og nedover. For å unngå slitasje av joystick på SE telefoner kan en bruke knappene istedenfor på mange av menyene. På hovedmenyen tilsvarer et symbol på menyen samme knappen på samme posisjon på tastene. På de fleste undermenyer kan en trykke 1,2,3 osv for valg nr 1, 2, 3 osv Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Det er retningene høyre og ned jeg også sliter med. Det kan da ikke være meningen at man må bruke knappene for å unngå slitasje etter bare 1,5 år? Det må jo kunne ansees som en produksjonsfeil om joysticken skal feile etter bare 1,5 år med lett bruk. Lenke til kommentar
eikum Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det er ikke så vansklig å skifte denne! Men som det blir sagt, da er garantien på telefonen borte, uansett hvordan du forklarer det! Selv hadde jeg en K750i som jeg skulle skifte deksel på, dette gikk ganske så dårlig! Jeg fikk startet den, men hadde klart å være bort den som sender ut signaler, og vips telefonen var ubruklig! Høytralerern ble også øderlagt! Ringe Sony Ericsson og spurte hvor mye dette ville koste, de sa at jeg måtte regne med alt fra 1000 - 1500 KR for å få fikset dette! Så kjøpte like greit en ny telefon ;D Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Hvor lang garanti gir egentlig Sony Ericsson på sine telefoner? (Min er som sagt 1,5 år gammel) Er det noen som vet hvilke vilkår som gjør garantien bedre enn den lovfestede reklamasjonsretten? Lenke til kommentar
w00tson Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Selv hadde jeg en K750i som jeg skulle skifte deksel på, dette gikk ganske så dårlig! Jeg fikk startet den, men hadde klart å være bort den som sender ut signaler, og vips telefonen var ubruklig! 5691127[/snapback] Må ha T6 torx skrujern for å få opp K750i dekselet og helst SE servicemanualen tilgjengelig (den ligger på nettet). Da går det ok å få k750i dekselet opp. Om du skulle være litt klumset og ødelegge deler så kan du få nye fra cnn.cn Lenke til kommentar
Duval Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Har dette problemet med en T630 og har sendt den inn til Sony Ericsson. Det tar nok noen uker, men butikken var så hyggelige at de gav meg en erstatningstelefon fra dag 1. Du har krav på erstatningstelefon etter 7 dager, jmf. Forbrukerkjøpsloven. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå