Larsen0210 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hei! Jeg lurer på en ting. Jeg har xfx Nvidia Gforce 7800gtx XXX verson og når jeg spiller Counter Strike Source står det anbefalt 4x AA. Jeg prøver å sette den til max som er 6x AA og spiller. Da virker ikke AA i det hele tatt. Akkurat som den er skrudd av. Jeg lurer på om det skal være slik og om andre har samme erfaringer? Blir glad for alt av svar Endret 1. mars 2006 av Larsen0210 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hei! Jeg lurer på en ting. Jeg har xfx Nvidia Gforce 7800gtx XXX verson og når jeg spiller Counter Strike Source står det anbefalt 4x AA. Jeg prøver å sette den til max som er 6x AA og spiller. Da virker ikke AA i det hele tatt. Akkurat som den er skrudd av. Jeg lurer på om det skal være slik og om andre har samme erfaringer? Blir glad for alt av svar 5685815[/snapback] Nvidia har ikke støtte for AA6X, det er derfor det ikke fungerer. Det er KUN ATI kort det fungerer på. Hvis du har lyst på høyere AA går du inn i Forceware driveren og går på ytelse og kvailitetsinnstillinger. Der kan du finne CSS og så aktiverer du AA8X. (eller bare aktivere 8x på "globale driverinnstillinger) Da får alle spill 8x AA. Endret 1. mars 2006 av andrull Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Hei! Jeg lurer på en ting. Jeg har xfx Nvidia Gforce 7800gtx XXX verson og når jeg spiller Counter Strike Source står det anbefalt 4x AA. Jeg prøver å sette den til max som er 6x AA og spiller. Da virker ikke AA i det hele tatt. Akkurat som den er skrudd av. Jeg lurer på om det skal være slik og om andre har samme erfaringer? Blir glad for alt av svar 5685815[/snapback] Nvidia har ikke støtte for AA6X, det er derfor det ikke fungerer. Det er KUN ATI kort det fungerer på. Hvis du har lyst på høyere AA går du inn i Forceware driveren og går på ytelse og kvailitetsinnstillinger. Der kan du finne CSS og så aktiverer du AA8X. (eller bare aktivere 8x på "globale driverinnstillinger) Da får alle spill 8x AA. 5685841[/snapback] Okey tusen takk! Men man mister ikke garantien eller noe hvis man gjør det? Kan det skade skjermkortet? Lenke til kommentar
TT88 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Nei det er ikke skadelig, og nei du mister ikke garantien Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Eneste du mister av å sette på Antialising er ytelse. Hadde kortet ditt kunne tatt skade av det, ville de aldri ha gjort instillingene for AA så tilgjengelig i driverene, eller spillet for den saks skyld. Er bare å pøse på med AA/AF så langt ytelsen ikke blir så dårlig at det går utover spillopplevelsen. Overklokking derimot kan være skadelig, men det har jo heller ingenting med grafikkinstillinger i spill å gjøre. Også trenger man som regel tredjeparts programvare for å klokke og da. (Hvertfall med ATI.) Endret 2. mars 2006 av skag1 Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Takker for alle svar.. Har testet det ut og før, når jeg hadde 4x aa hadde jeg over 72 fps (pga vsync står det bare 72) og når jeg tok på 8x aa og alt annet på fult som jeg hadde med 4x aa fikk jeg også alltid over 72fps på vanlige maps, men på hdr maps som militia gikk den ned i 35 ca. Dette er altså med vsync på, ble høyere uten. Og det er ikke noe gøy så jeg får vel nøye meg med 4x aa Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 4xAA er bedre enn ingen AA. Men vet du om at nVidia's 7800-serie støtter temporal antialising eller noe tilsvarende? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ikke temporal AA, men transparency AA som tar for seg alpha texturer (gjennomsiktige teksturer man ofte finner på gjerder, trær, busker etc). Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ikke temporal AA, men transparency AA som tar for seg alpha texturer (gjennomsiktige teksturer man ofte finner på gjerder, trær, busker etc). 5690255[/snapback] Hva er forskjellen på temporal AA og transparency AA ? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Transparency AA har jeg forklart. Temporal AA gir en ilusjon av nær dobbelt så mange AA samples som egentlig brukes. Dette gjøres med at man bruker to forskjellige sample mønstre vekselvis for hver frame. frame 1 - mønster 1, frame 2 - mønster 2, frame 3 - mønster 1 osv. Dette avhenger dog av at man har på vsync (buffer bytte er synkronisert med refresh raten til skjermen) og minimum 60FPS. Det er per dags dato kun ATi som gir denne muligheten da nVidia kort ikke har programbare sample mønstre. Endret 3. mars 2006 av MistaPi Lenke til kommentar
Larsen0210 Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Transparency AA har jeg forklart. Temporal AA gir en ilusjon av nær dobbelt så mange AA samples som egentlig brukes. Dette gjøres med at man bruker to forskjellige sample mønstre vekselvis for hver frame. frame 1 - mønster 1, frame 2 - mønster 2, frame 3 - mønster 1 osv. Dette avhenger dog av at man har på vsync (buffer bytte er synkronisert med refresh raten til skjermen) og minimum 60FPS. Det er per dags dato kun ATi som gir denne mulighet da nVidia kort ikke har programbare sample mønstre. 5691623[/snapback] Okey kjekt å vite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå