Gå til innhold

Trenger hjelp til å sammenlikne X800xl og 6600Gt

Anbefalte innlegg

Hei, vel, jeg skal nå bytte dette skjermkortet her, mot dette.

Jeg vet at generelt sett, så er X800xl kortet bedre, men jeg sliter med å finne en sammenlikning av akkurat de to modellene, og vil gjerne få noen konkrete svar på om det er verdt å skaffe meg x800xl kortet i byttet mot 6600GT kortet + 700,-?

Er litt usikker her :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jo, men den oversikten er ikke så lett å bedømme utifra, ettersom det ihvertfall virker som de forskjellige versjonene av kortene har veldig ulik ytelse..

Så jeg trenger egentlig mer et faglig sikkert svar på at denne dealen er god og at jeg ikke bare kaster bort penger.. hehe

Lenke til kommentar
hehe, dette gjør meg riktignok litt roligere, men alikevell, er ikke det faktum at 6600 GT støtter PS3.0, og x800xl bare PS2.0 litt kjipt?

5686008[/snapback]

Det har ingenting og si, det er bare små forskjeller. Ikke noe jeg ville hoppet i take for. X800xl har faktisk PS 2.0b som ikke er så mye dårligere enn PS3.0. Hvis det hadde vært snakk om 6800GT mot x800xl så kunne det vært at jeg hadde velgt 6800GT men siden 6600GT er et betraktelig dårligere kort enn x800l, så er valget lett.

Lenke til kommentar

alikevell så er det en del spill som, som feks Age of Empires III som ikke lar deg sette textures osv på høyeste kvalitet ved mindre du har P.S 3.0.. :cry:

EDIT: Jeg begynner å skjønne at X800xl kortet yter generelt bedre, men jeg leser i mange forskjellige benchmarks, om funksjoner som ikke funker med kortet, men som funker med gt6600 kortet..

feks fables detailed shadows

og AOE3

og

HDR rendering.. er det ikke litt kjipt uten disse funksjonene?

Endret av Earth657
Lenke til kommentar
alikevell så er det en del spill som, som feks Age of Empires III som ikke lar deg sette textures osv på høyeste kvalitet ved mindre du har P.S 3.0..  :cry:

5686025[/snapback]

Ja men først og fremst så greier ikke 6600gt full grafikk på Age of Empires 3. Med det mener jeg spillbart :).

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
alikevell så er det en del spill som, som feks Age of Empires III som ikke lar deg sette textures osv på høyeste kvalitet ved mindre du har P.S 3.0..  :cry:

5686025[/snapback]

Ja men først og fremst så greier ikke 6600gt full grafikk på Age of Empires 3.

5686068[/snapback]

godt poeng, men les edit'en min på posten over... det er jo her ganske mye som tyder på at X800xl kortet, selv om bedre, mangler en del features..

Lenke til kommentar

5686025[/snapback]

Ja men først og fremst så greier ikke 6600gt full grafikk på Age of Empires 3.

5686068[/snapback]

godt poeng, men les edit'en min på posten over... det er jo her ganske mye som tyder på at X800xl kortet, selv om bedre, mangler en del features..

5686073[/snapback]

Ja det mangler noe, men hva om det mangler det, ser du ikke hvor lav fps 6600GT har i de testene, hva hjelper det og ha duppeditter uten at det går an og få bruk for dem. Det er som og ha en ferrari med 60hk.

Lenke til kommentar
jo, men den oversikten er ikke så lett å bedømme utifra, ettersom det ihvertfall virker som de forskjellige versjonene av kortene har veldig ulik ytelse..

Så jeg trenger egentlig mer et faglig sikkert svar på at denne dealen er god og at jeg ikke bare kaster bort penger.. hehe

5685954[/snapback]

Skjønte ikke helt hva du mente med den første setningen der, men et mer "faglig" sikkert svar enn testene på Tomshardware veit jeg ikke helt hvor du skal finne.

Virker på meg som du legger mer vekt på hva vilkårlige personer på et forum sier, enn det som står i en proffesjonellt utført test, eller tar jeg feil?

Hva som yter best og hvilke funksjoner som støttes av de to kortene du vil sammenligne, står svart på hvitt i den testen (og alle andre tester utført av seriøse testaktører), og er egentlig ingen ting å diskutere. :p

Endret av orjanos3.16
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...