Andrull Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Grunnet prisen og at det er "factory clocked" så antar jeg at det er en bra vifte på skjermkortet også. Et 7800GS og et 6800 Ultra kort yter omtrent det samme på 3DMark scores... men når du klokker 7800GS kortet så er du i himmelen. Det går selvfølgelig å klokke ultra kortet men ikke like mye! CIao 5692528[/snapback] Rett og slett pga Ultra er en toppmodel. (den er presset så høyt som mulig), mens 7800GS er nedklokkes og er da også mye bedre til å klokke. 6800GT er jo også en god del bedre enn Ultra å klokke. (I forhold til hva standard er) Lenke til kommentar
Cubicle Dude Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Men GT kortet er alikevel hakket under Ultra i ytelse! Ciao Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Men GT kortet er alikevel hakket under Ultra i ytelse! Ciao 5695768[/snapback] Joda, GT betegnelsen får vell et kort hvis ikke memory hastigheten eller kjerne hastigheten ikke er tilstrekkelig til å bli kalt et Ultra. Da er det også gjerne en av delene som er defekt. (med litt flaks) F.eks på mitt ene skjermkort er det kjernefrekvensen som ikke var helt tilfredstillende. Med Boxed kjøler kom det artifacts med 400mhz (med zalman kommer jeg opp i 425), mens memory alltid har klart 1200mhz, noe som må få betegnelsen (6800Ultra ram) da den klarer akkruat like mye som Ultra sin, da det aldri har vært noe feil med den. På mitt andre skjermkort er det helt omvendt, der kommer kjernen opp i 455mhz boxed, mens minnet kom maks opp i 1100mhz uten Artifacts. Så derfor er jo alltid Ultra bedre å klokke på en av delene, men noen ganger er det små forskjeller, hvis du har en Ultra som er på streken til å tilfredstille kravene til en Ultra, og en 6800GT som er på streken til å bli en Ultra. Så vil de nok yte akkurat likt. Men sjansene for å få noe som klokker svært høyt både på Minnet og kjerne er størst ved Ultra. Dette sier ikke at 6800GT kan få stuphøye rekorder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå