RC1 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Har en side jeg har passordbeskyttet med .htaccess men jeg vil gjerne ha login form på hjemmesiden i stede for den standar .htaccess login box'n. Vil helst ha et php script men det eneste jeg fant som nesten fungerte var et javascript. Problemet er at den fungerer bare i Opera og IE5.0 (har ikke prøvd firefox) I IE6.0 så fungerer det ikke i det hele tatt.... Noen som veit om et bra phpscript? Phplogin scriptet (by AvidNewmedia) fikk jeg ikke til å fungere... Her er javascript coden, så hvis noen javascript eksperter kunne ta en titt så hadde det vært fint <!-- Original: Jonathan Feaster ([email protected]) --> <!-- Web Site: http://www.archreality.com/ --> <!-- Based on: FTP Server Login (Reinout Verkerk) and htaccess Login (Gordon Hudson) --> <!-- Begin function Login(form) { var username = form.username.value; var password = form.password.value; var server = form.server.value; letters = "abcdefghijklmnopqrstuvwxyz/.1234567890~_:"; encrypt = new Array( "%61","%62","%63","%64","%65","%66", "%67","%68","%69","%6a","%6b","%6c", "%6d","%6e","%6f","%70","%71","%72", "%73","%74","%75","%76","%77","%78", "%79","%7a","/","." ,"%31","%32","%33","%34","%35","%36","%37","%38", "%39","%30","~","_","!",":"); var input = password; encpass = ""; for(var count = 0; count < input.length; count++) { daChar = input.charAt(count); for (i = 0; i < letters.length; i++) { if (daChar == letters.charAt(i)) { encpass += encrypt[i]; break; } } } if (username == "" && password == "") { alert("Enter your Username and Password!"); login.username.focus(); return false; } if (username == "") { alert("Enter your Username!"); login.username.focus(); return false; } if (password == "") { alert("Enter your Password!"); login.password.focus(); return false; } else { var htsite = "http://" + username + ":" + encpass + "@" + server; window.location.href = htsite; } } // End --> </script> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå