linuxmakke Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Heihei. Komme-i-gang-med-leksene-tips til nå: * Kutt ut alt Entertainment (Data, tv, konsoll etc.) * Gjør den RETT før/etter skolen. * Ta en dusj Endret 4. mars 2006 av linuxmakke Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Klipp over TP-kabelen til PC'n din, og antennekabelen til TV og radio. Brenn eventuelle kortstokker o.l. i huset. Da skal jeg si deg du gjør lekser Har nesten mått ty til samme midler selv. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Eh... slutte å poste på forumet Ta fri fra forum og MSN... - Funker hver gang for meg. Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Jeg sliter med det samme.. --- Ser du kom deg inn igjen Zethyr.. Edit: Dag-erik: Det er ikke bare til å ta fri fra forumet over alle forumer vet du....er ikke lett Endret 1. mars 2006 av Patrick.M Lenke til kommentar
Pingvinen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Sliter sterkt med det problemet, måten jeg løser det på er å sitte foran TV'en å gjøre lekser. Det funker for meg, jeg får tatt noen smugtittet av yndlingsseriene/filmene imens alle leksene blir gjort. Lett å spørre om hjelp også, siden mamma/pappa som oftest også sitter der. Du kan jo prøve det hvis du ser på TV og har lekser ugjort, men ikke bli for opptatt av TV'en da. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Når du merker at du begynner å komme i fare for å ende opp med crap vitnemål _kan_ være en trigger for at man begynner å følge mere opp på sine studier. Ellers er det rett og slett disiplin og ansvar som er tingene. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Sliter med det samme. Går første året på siving. ved NTNU, og har alltid hatt vanskelig for å komme i gang. Når frister begynner å nærme seg, får jeg derimot litt mer press, og så går det vanligvis bra til slutt... Men anbefaler ikke den metoden Lenke til kommentar
themanfrom Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 cecolon.. jeg kommer ofte i situasjonen "gjøre lekser klokka 5 på morgenen" Lenke til kommentar
Aleksander9175 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) hmm, må si jeg er helt enig. Har ikke akkurat lekser da men burde jobbbe litt hjemme også noen bra tips?? (litt mer seriøre enn å klippe tp kabelen å knuse tv'n, dessuten har jeg tråløst nett) Endret 2. mars 2006 av pappman Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Det å gjøre PC-en litt utilgjengelig hjelper VELDIG. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Tenk deg den værste jobben som finnes. Tenk deg at den kan du ende opp med. Tenk deg at du må gjøre den til du pensjoneres. ... med mindre du begynner med leksene nå. Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Slik som jeg gjør det er å vente med leksene til siste kvelden/natta, å gjøre de da. Dette fungerer veldig bra, egentlig, pga. en er så sinnsykt trøtt og vil bare bli ferdig å gå å legge seg. Ett aber er at på morgendagen kan det forekomme litt trøtthet i noen timer, og litt skriking og frustrasjon Det beste er vel å skru av pc'n, skru av tv'n og sette seg med leksene. Dette kan fungere, men ikke for meg Hvis du MÅ skrive en stil på pc'n så er det vel bare å opprette en egen begrenset brukerkonto, hvor MSN og nettleseren din er blokkert f. eks. Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 klarer nesten bare å gjøre lekser om morran jeg. Da har du presset og da blir de gjort. Men det er litt crap å stå opp tidlig for å gjøre lekser.... Lenke til kommentar
SumSar Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Rykk ut nettverkskabelen, gi den til en av foreldrene dine, å si de _ikke_ skal gi den tilbake før du har gjort leksene dine. Så setter du deg ved skrivebordet ditt, setter på litt musikk, å setter i gang. funker fett for meg i allefall. Lenke til kommentar
Memphis88 Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Det beste er kanskje å gjøre lekser rett etter skolen. Om jeg har lekser, så gjør jeg det. Skrur ikke på PCn, ikke TVn, ikke radioen. Om jeg begynner med å se på TV eller setter meg ned forran PCn, så er det vanskelig å komme i gang med noe annet. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Funker fint for meg og skru av Pcen og tven. Også før jeg leser til prøve eller så pleier jeg og ta en dusj, da synes jeg det er mye bedre og konsentrere meg. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 hva med friøkter på skolen ? evt. studietimer ?! Lenke til kommentar
EDB Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Eventuelt følge med i timen på hva som blir sagt, så kan man gjøre minimalt/null lekser Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Eventuelt følge med i timen på hva som blir sagt, så kan man gjøre minimalt/null lekser 5721178[/snapback] det er min ting! eller, jeg følger halvveis med i timen, samtidlig som jeg ikke gjør lekser.. men skal følge med i timen nå! sluttspurt frem til sommeren x] Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Eventuelt følge med i timen på hva som blir sagt, så kan man gjøre minimalt/null lekser 5721178[/snapback] I min tid på skolen var dette ganske enkelt, men sjokket blir desto større når en så skal begynne på videregående eller universitet/høyskole at flere jeg kjente fikk problemer med å trappe opp innsatsen. At det fortsatt er mulig å sove seg igjennom grunnskolen viser at endeløse reformer ikke har tatt tak i de virkelige problemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå