Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Komme-i-gang-med-leksene tips ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter sterkt med det problemet, måten jeg løser det på er å sitte foran TV'en å gjøre lekser. Det funker for meg, jeg får tatt noen smugtittet av yndlingsseriene/filmene imens alle leksene blir gjort. Lett å spørre om hjelp også, siden mamma/pappa som oftest også sitter der.

Du kan jo prøve det hvis du ser på TV og har lekser ugjort, men ikke bli for opptatt av TV'en da.

Lenke til kommentar

Slik som jeg gjør det er å vente med leksene til siste kvelden/natta, å gjøre de da. Dette fungerer veldig bra, egentlig, pga. en er så sinnsykt trøtt og vil bare bli ferdig å gå å legge seg.

Ett aber er at på morgendagen kan det forekomme litt trøtthet i noen timer, og litt skriking og frustrasjon :p

Det beste er vel å skru av pc'n, skru av tv'n og sette seg med leksene. Dette kan fungere, men ikke for meg :p

Hvis du MÅ skrive en stil på pc'n så er det vel bare å opprette en egen begrenset brukerkonto, hvor MSN og nettleseren din er blokkert f. eks.

Lenke til kommentar

Rykk ut nettverkskabelen, gi den til en av foreldrene dine, å si de _ikke_ skal gi den tilbake før du har gjort leksene dine. Så setter du deg ved skrivebordet ditt, setter på litt musikk, å setter i gang. funker fett for meg i allefall. :)

Lenke til kommentar

Det beste er kanskje å gjøre lekser rett etter skolen. Om jeg har lekser, så gjør jeg det. Skrur ikke på PCn, ikke TVn, ikke radioen. Om jeg begynner med å se på TV eller setter meg ned forran PCn, så er det vanskelig å komme i gang med noe annet.

Lenke til kommentar
Eventuelt følge med i timen på hva som blir sagt, så kan man gjøre minimalt/null lekser  :thumbup:

5721178[/snapback]

I min tid på skolen var dette ganske enkelt, men sjokket blir desto større når en så skal begynne på videregående eller universitet/høyskole at flere jeg kjente fikk problemer med å trappe opp innsatsen.

At det fortsatt er mulig å sove seg igjennom grunnskolen viser at endeløse reformer ikke har tatt tak i de virkelige problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...