tundra Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 jeg trenger et nytt lydkort, men aner ikke hva jeg skal kjøpe... prisen er ikke så nøye, det viktigste er at det er bra, så får jeg heller spare en stund hvis det koster mye lyden bruker jeg til film og musikk, og lager musikk selv på pcen, så jeg trenger god lyd. hva mer enn lyd kan man få ut av et lydkort? hva finnes det egentlig der ute?? Lenke til kommentar
tundra Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 hvada anlegg? jeg har en pc.. Lenke til kommentar
tofter Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 han tenkte sikkert på høyttaler anlegg.. men jeg har hørt X-fi serien fra Creative skal være bra.. Lenke til kommentar
tundra Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg kjøpte engang en sånn pakke fra creative, med lydkort, en sånn sub-ting, og to små høyttalere som det står cambridge soundworks på. Jeg synes forsåvidt det er ganske bra lyd i høyttalerne, men det kan godt hende jeg kommer til å kjøpe meg nye, men pga dårlig råd kjøper jeg litt etter hvert. Så, lydkort først Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 hvada anlegg? jeg har en pc.. 5685465[/snapback] Hva skal du med et lydkort hvis du ikke har noe anlegg? Hvis du hovedsaklig skal bruke lydkortet til musikk og film bør du ikke kjøpe Creative X-Fi,da X-Fi egner seg best til spillbruk. Til musikk og film finnes det bedre kort. For eksempel ESI og M-Audio. Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 hvada anlegg? jeg har en pc.. 5685465[/snapback] Hva skal du med et lydkort hvis du ikke har noe anlegg? Hvis du hovedsaklig skal bruke lydkortet til musikk og film bør du ikke kjøpe Creative X-Fi,da X-Fi egner seg best til spillbruk. Til musikk og film finnes det bedre kort. For eksempel ESI og M-Audio. 5689392[/snapback] Hadde du kommentert at SB Audigy er mest for spill, da hadde det nok stemt mye bedre, men X-Fi serien er rettet spesifikt mot muligheten for å kunne bruke det også til musikk produksjon. Kortet har drivere som kan kjøres i en helt egen modus for dette, og har da faktisk svært så god ytelse om man skal tro de testene som er gjort. Lav ASIO latency, god kanal-separasjon, veldig lineær frekvensgang. Som en "multi-purpose" løsning, er det nok faktisk ingenting som kan konkurere med et X-Fi kort. Har dessverre ikke testet det personlig, så jeg må baserer meg på de testene jeg har lest, men de var i allefall veldig positive. Personlig ville jeg vel sagt at det blir en prioriterings sak. God spill lyd eller gode musikk egenskaper... M-Audio har jo gode kort for musikk produksjon, samme med Roland, E-MU, og flere andre. Til spill er det ingenting som slår Creative. Selv et rimelig Audigy 2 banker det meste når det gjelder å lage heftig lyd i spill. Lenke til kommentar
Bilge^^ Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 jaa vilket annlegg du har seff en sub og to høyttalere? kjøp 5.1 surround lydkort. www.komplett.no Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 6. mars 2006 Del Skrevet 6. mars 2006 Hadde du kommentert at SB Audigy er mest for spill, da hadde det nok stemt mye bedre, men X-Fi serien er rettet spesifikt mot muligheten for å kunne bruke det også til musikk produksjon. Kortet har drivere som kan kjøres i en helt egen modus for dette, og har da faktisk svært så god ytelse om man skal tro de testene som er gjort. Lav ASIO latency, god kanal-separasjon, veldig lineær frekvensgang. Som en "multi-purpose" løsning, er det nok faktisk ingenting som kan konkurere med et X-Fi kort. Har dessverre ikke testet det personlig, så jeg må baserer meg på de testene jeg har lest, men de var i allefall veldig positive. Personlig ville jeg vel sagt at det blir en prioriterings sak. God spill lyd eller gode musikk egenskaper... M-Audio har jo gode kort for musikk produksjon, samme med Roland, E-MU, og flere andre. Til spill er det ingenting som slår Creative. Selv et rimelig Audigy 2 banker det meste når det gjelder å lage heftig lyd i spill. 5695122[/snapback] Ytelsen på kortet er jo ikke alt i produksjonssammenheng. Kvaliteten på DAC'ene og hvordan de låter har også mye å si. På det punktet har jeg hørt at Creative er litt slapp på samtlige av kortene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå