Gå til innhold

Spille PS2 på en CRT-skjerm?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vet ikke hvor jeg skal plassere dette emnet, enten her eller på diskuter spill og tlbehør - konsoll. Så jeg velger her. Moderatorer, flytt gjerne tråden om dere må.

 

Uansett.

 

Jeg lurer på om det går ann og koble PlayStation 2 på min 17'' CRT-skjerm (vanlig skjerm)? Jeg leste en gang et sted (i et blad) om at en adapter som man kunne bruke til å koble ulike konsoller til en CRT-skjerm.

 

Er det noen der ute som vet om noe slike produkter? Det hadde vært fint om dere der ute vet noe om dette. Kanskje noen bruker det? :)

 

Håper på svar :)

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett at der lar seg gjøre, men du trenger nok en konverterer. Jeg er ikke helt kjent med de forskjellige formatene, kablene, pluggene osv., men husker kabelen fra PS2 er vel video - audio left - audio right eller no? vet ikke helt hva en skjermkabel består av, men kanskje du kan få det itl med litt lodding? Uansett, spennende "idè", kvaliteten blir jo mye bedre! :)

Lenke til kommentar
Nja. Tror ikke jeg skal ta sjansen på å bestille fra eBay. Ikke helt trygt kanskje.

 

Noen andre som vet om noe bedre?

5686506[/snapback]

 

Har kjøpt en bråte av ting på ebay, aldri blitt lurt eller kjøpt noe som ikke svarte til forventningene. Dog skal det sies at man må se ann brukeren man velger å handle fra mht karakterer og slikt. Ellers er det helt trygt!

Lenke til kommentar
Nja. Tror ikke jeg skal ta sjansen på å bestille fra eBay. Ikke helt trygt kanskje.

 

Noen andre som vet om noe bedre?

5686506[/snapback]

 

Har kjøpt en bråte av ting på ebay, aldri blitt lurt eller kjøpt noe som ikke svarte til forventningene. Dog skal det sies at man må se ann brukeren man velger å handle fra mht karakterer og slikt. Ellers er det helt trygt!

5686511[/snapback]

 

Men er du sikker på at det er det jeg trenger? Den DVD-opptakskort?

I så fall, hvordan virker den da? Personen som solgte det kortet hadde 99% positive tilbakemld.!

Lenke til kommentar
Nja. Tror ikke jeg skal ta sjansen på å bestille fra eBay. Ikke helt trygt kanskje.

 

Noen andre som vet om noe bedre?

5686506[/snapback]

 

Har kjøpt en bråte av ting på ebay, aldri blitt lurt eller kjøpt noe som ikke svarte til forventningene. Dog skal det sies at man må se ann brukeren man velger å handle fra mht karakterer og slikt. Ellers er det helt trygt!

5686511[/snapback]

 

Men er du sikker på at det er det jeg trenger? Den DVD-opptakskort?

I så fall, hvordan virker den da? Personen som solgte det kortet hadde 99% positive tilbakemld.!

5686529[/snapback]

Vel, kanskje ikke helt det du ville ha. Det du ønsket deg var en ekstern boks slik at man slipper å gå gjennom en PC for å spille. Linken jeg viser til er et PCI kort som må monteres i PC'en din, som gir deg muligheten til å koble til diverse konsoller til din PC. "Play PS2/Xbox/GameCube/Dreamcast On your PC." skriver karen som selger kortet... Tror man også kan ta opp det man spiller direkte på PC'en, uten at jeg er helt skråsikker der. Etter at du har installert kortet er det bare å plugge inn Phonokontaktene fra din PS2 inn i pluggene på kortet, så er det sikkert bare å fyre opp. :thumbup: 99% positiv feedback er meget bra, blir ikke stort bedre enn det, men hvis du fremdeles er i tvil kan du lese eventuelle negative/nøytrale feedbacks og se hva de skriver om karen. Håper du fikk svar på spørsmålene dine :)

Lenke til kommentar

TV-kort er nok løsningen, men etter det jeg har hørt er ikke bildekvaliteten allverden. RGB-signalet fra Playstation kan nok ikke kobles rett på pinnene i pluggen til skjermen, for du må vel ha Hsync og Vsync i tillegg for at det skal virke. Det du kan prøve å få tak i er en videomonitor. De var endel brukt før, blant annet med Commodore-maskiner. Noen av dem har til og med innebygget lydsystem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...