ReVolvolution Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei. Skal koble en nokså vanlig forsterker i bilen til en kompis, en sådan Infinity forsterker. Jeg har ikke koblet opp forsterkere før, ettersom jeg kjøpte bil med ferdig ledningsnett til forsterker. Kan noen beskrive hvordan sikringsbokser o.l skal plasseres? Strømkabel, jording etc. Gjerne en tegning.. Noe spesielt jeg bør ta hensyn til? Lenke til kommentar
Liquid_Crystal Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hvordan ser forsterkeren ut? hvor mye strøm trenger den? Trur jordinga vanligvis har flere festepunker i bil chassiet. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Poolish har lagd et fint skjema. Les mer om hvordan han kobler i denne tråden Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Det skjemaet var ikke til noe særlig hjelp for en u-elektrisk fjott som meg Det er en Infinityforsteker på 1500W.. Aner ikke hvor mye strøm den skal ha.. Kabler og slikt er allerede kjøpt inn. Saken er den at det skal gjøres så enkelt som mulig.. Skal bare ha en enkel strømkabel bak i bagasjerommet, og en signalkabel fra anlegget. Selve stereoanlegget er allerede montert, så det er kun forsterkeren. Og det er kun 1 batteri Håper noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Koble slik: Pluss pol på batteri - Kabel - sikring ------------ Forsterker. Kortest mulig avstand mellom kabel fra pluss på batteri og forsterker. Finn et godt jordingspunkt, f.eks selefestet bak og bruk skikkelige ringkabelsko/batteriklemmer. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Takk, Jalla! Jalla Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå