magneska Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei! Finnes det en slags bruksanvisning på hvordan man legger inn bilder? Har lett litt rundt omkring uten å finne noe, men jeg regner med at det finnes en slags guide et eller annet sted?! Har aldri helt forstått meg på formateringsknapper, og hvordan "guidet" modus fungerer? Ser i alle fall ut som om det er mange måter å gjøre det på! Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Eget felt for Filvedlegg litt nede på siden når du oppretter ny post. Trykk Choose-knapp og finn bildet på disken din, og trykk deretter 'Legg til som vedlegg' (eller noe i den duren) Lenke til kommentar
magneska Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Eget felt for Filvedlegg litt nede på siden når du oppretter ny post. Trykk Choose-knapp og finn bildet på disken din, og trykk deretter 'Legg til som vedlegg' (eller noe i den duren) 5685233[/snapback] Ok, men hvordan bestemmer man om bildene skal kun ha en gitt størrelse, eller om de kan vises som "store versjoner" ved å klikke på de? Hvor høy oppløsning på bildene kan man egentlig ha? Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Når man klikker på et vedlegg får man det opp i orginalstørrelsen. 'Link-bildene' er det Akam som genererer automatisk. Du kan ha så høy oppløsning du vil, men vil du vise de på bildekritikken eller for alt folk skal se/vurdere de, må det IKKE være større enn at en vanlig pc-bruker får se hele bildet på skjermen. 1024x768 er det fortsatt mange som kjører. Så jeg vil si MAX 1000px bredt. 800px i bredden er kanskje det ideelle. Helst ikke høyere enn 700px om det er i portrettformat. Endret 1. mars 2006 av ragamuffin Lenke til kommentar
magneska Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Takk skal du ha! Det er vel bare å prøve seg tenker jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå