srbz Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Så akkurat denne: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=29881 Må si meg ganske imponert over pris og hva du får med. 5685524[/snapback] Med P-M 760, 1GB Kingston ram, 120GB Seagate-disk, go7800gtx og XP pro kom den bare på i overkant av 20k. Det er en bra pris! Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Så akkurat denne: http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=29881 Må si meg ganske imponert over pris og hva du får med. 5685524[/snapback] Med P-M 760, 1GB Kingston ram, 120GB Seagate-disk, go7800gtx og XP pro kom den bare på i overkant av 20k. Det er en bra pris! 5688002[/snapback] For ikke å glemme den store skjermen. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 For ikke å glemme den store skjermen. 5688730[/snapback] Nettopp! Men dette gjør den også tyngre, og han var på utkikk etter en ultraportabel Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Trådstarter er vel ikke ute etter en ultraportabel? Han sa sjøl at han har sett på M170 fra Dell, og den er ikke ultraportabel akkurat. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Haha, hvordan fikk du det for deg at han var ute etter en ultraportabel? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hehe, kanskje fordi jeg nevnte 8204 WLMi og at den var ultraportabel pga vekten og ytelsen den hadde. Eller? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ultraportable er pcer med 12" og vekt på under 2kg. Ultraportable har heller ikke all verdens med ytelse. Tm8204 går ikke under som ultraportabel. Lenke til kommentar
renpeder Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ultraportable er pcer med 12" og vekt på under 2kg. Ultraportable har heller ikke all verdens med ytelse. Tm8204 går ikke under som ultraportabel. 5692229[/snapback] Han er jo ikke ute etter en spillmaskin, så å bruke 4000 på et GTX kort svarer vel ikke heller til trådstarters ønsker. Pris per performance er å kjøpe en core duo med et bra skjermkort. Alternativer i dag er vel Acer og Asus. Det kommer fler i nær fremtid. Kanskje i morgen? Hvem vet? Vent en uke eller to før du bestemmer deg. Se hva som skjer i markedet. RTP Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 råeste av det råeste blir vel om du bestiller fra alienware eller lignenede Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ultraportable er pcer med 12" og vekt på under 2kg. Ultraportable har heller ikke all verdens med ytelse. Tm8204 går ikke under som ultraportabel. 5692229[/snapback] Han er jo ikke ute etter en spillmaskin, så å bruke 4000 på et GTX kort svarer vel ikke heller til trådstarters ønsker. Pris per performance er å kjøpe en core duo med et bra skjermkort. Alternativer i dag er vel Acer og Asus. Det kommer fler i nær fremtid. Kanskje i morgen? Hvem vet? Vent en uke eller to før du bestemmer deg. Se hva som skjer i markedet. RTP 5692376[/snapback] er han ikke ute etter det spillmaskin? Hvorfor nevner han en spillmaskin i førstepost? Jeg tror du mp lese førstepost jeg. Du svirrer jo helt ut. Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ultraportable er pcer med 12" og vekt på under 2kg. Ultraportable har heller ikke all verdens med ytelse. Tm8204 går ikke under som ultraportabel. 5692229[/snapback] Han er jo ikke ute etter en spillmaskin, så å bruke 4000 på et GTX kort svarer vel ikke heller til trådstarters ønsker. Pris per performance er å kjøpe en core duo med et bra skjermkort. Alternativer i dag er vel Acer og Asus. Det kommer fler i nær fremtid. Kanskje i morgen? Hvem vet? Vent en uke eller to før du bestemmer deg. Se hva som skjer i markedet. RTP 5692376[/snapback] er han ikke ute etter det spillmaskin? Hvorfor nevner han en spillmaskin i førstepost? Jeg tror du mp lese førstepost jeg. Du svirrer jo helt ut. 5692524[/snapback] Han nevner riktignok en typisk spillemaskin i post en, men sier jo overhodet ikke noe om at spilling er bruksområdet. Synes derfor innsigelsen, som jeg også har nevnt før, mot å svi av 4000 på et skjermkort er på sin plass. I alle fall å få høre om trådstarter har tenkt over dette. Olav Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Ja, førsteposten sier jo klart: Pcen skal brukes til redigering og musikk på profesjonelt nivå. 5685018[/snapback] Han trenger altså en maskin som klarer mye prosessering (kraftig prosessor og mye RAM.) Skjermkortet er ikke viktig dersom han ikke også skal spille. (Det finnes folk som velger XPS uten at de skal spille, fordi den ellers er en kraftig maskin.) Skal han ikkes spille, er det kanskje vel så lurt å velge en maskin med Core Duo, som har 667 MHz buss mot 533 på "gamle" Pentium M. Spesielt hvis programvaren han velger er dobbeltkjerne-vennlig, da er det mindre sjanser for at andre prosesser forstyrrer musikk-inn og avspillingen. Geir Edit: Olav kom meg i forkjøpet der... Endret 3. mars 2006 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Ultraportable er pcer med 12" og vekt på under 2kg. Ultraportable har heller ikke all verdens med ytelse. Tm8204 går ikke under som ultraportabel. 5692229[/snapback] Han er jo ikke ute etter en spillmaskin, så å bruke 4000 på et GTX kort svarer vel ikke heller til trådstarters ønsker. Pris per performance er å kjøpe en core duo med et bra skjermkort. Alternativer i dag er vel Acer og Asus. Det kommer fler i nær fremtid. Kanskje i morgen? Hvem vet? Vent en uke eller to før du bestemmer deg. Se hva som skjer i markedet. RTP 5692376[/snapback] Han nevner riktignok ikke spill, men ytelse har han derimot nevnt, og han spurte om det var andre pcer som har bedre ytelse enn M170. For alt vi vet så kan også pcen brukes til spill. Hvis folk mener det er sløsing av penger på en M170 pga skjermkortet. Hva er 8204 da? Der betaler man ekstra også for et skjermkort som også er kraftig, like kraftig som et 7800go. Jeg hadde heller kjøpt en Dell i9400. Den gir mye for pengene. Så det er ikke bare Acer og Asus som er alternativene. Føler det er mange som motsier seg selv litt nå. Noe nytt kommer nok ikke i morgen, ikke neste uke heller for den saks skyld. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Det bør også nevnes at til musikkproduksjon trengs profesjonell IO. PÅ en bærbar maskin kan man ikke bruke interne kort. Det finnes både USB2, Firewire og PCMCIA løsninger for dette. Noe vanlige Soundblaster greier er selvsagt ikke godt nok. (Jeg har selv vurdert en PCMCIA løsning, men husker ikke navnet i farten.) Så det er viktig å passe på at maskinen har støtte for den hardware han skal benytte. Det vil si, min anbefaling er å velge musikk-hardware først, om han ikke har allerede, og en PC som har de nødvendige specs og tilkoblingsmuligheter etterpå. Geir Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Pris ikke viktig. Dette har folk glemt. Hvis han vil svi av noen lapper ekstra pga et skjermkort så får han gjøre det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Pris ikke viktig. Dette har folk glemt. Hvis han vil svi av noen lapper ekstra pga et skjermkort så får han gjøre det. 5693039[/snapback] Hvis han vil, ja. Men det er ikke sikkert at det er det han vil. At pris ikke er viktig betyr strengt tatt ikke at han vil bruke dem på unødvendige ting. Det betyr at at han er villig til å betale for å få den ideelle maskin. Så dersom han ikke skal spille, er det helt relevant å påpeke at skjermkortet er et unødvendig fordyrende element. Men kanskje vi skal la den diskusjonen ligge, siden vi ikke vet om det er derfor han valgte XPS. Kanskje var det bare fordi den fremstår som markedets generelt raskeste maskin. Før vi vet det er det litt meningsløst å diskutere på hans vegne. Kanskje vi skal nøye oss med å gi ham relevant informasjon, så får han selv vurdere om det er noe han trenger, eventuelt komme tilbake med mere informasjon eller spørsmål... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå