Firesky Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 heisann jeg skulle installere en ny harddisk + HD kontrolleren i dag å da jeg hadde skrudd den fast og kobla til kabler osv så ville den ikke starte igjen jeg tror det kan komme av at HKet har blitt utsatt for statisk elektrisitet (jævla flisgenser ) jeg har testa med annen CPU og annen RAM og annet skjermkort osv så jeg er passe sikekr på det er HKet... nå lurer jeg bare på om det er noen som selger slikt HK lengre? eller må jeg handle det brukt? Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Du må nok finne deg ett brukt. Her er ett raskt søk på prisguiden: https://prisguiden.no/product.php?product_id=14817 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Du kan jo og sjå etter alternativer: Asus A7N8X-X ASRockK7S41 Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det er ikke et ukjent fenomen at et AN7 slutter å virke med tiden... Se etter alternativer som ASUS eller Epox. Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det er ikke et ukjent fenomen at et AN7 slutter å virke med tiden... Se etter alternativer som ASUS eller Epox. 5686117[/snapback] https://prisguiden.no/product.php?product_id=26052 som er DFI NFII U400SG-AGF fungerer supert.. kjøpte det her om dagen pga gamle socket a kortet mitt tokk kvelden.. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 asus HK har jeg nok erfaing med, tviler på det blir asus... men epox og DFI har jeg ikke erfaring med, har hørt fra kamerater at epox skal være bra... men lurer på om jeg skal teste det DFI kortet du lika til der Handl3vogn får se etterhvert, foreløpig må jeg nøye meg med pentium3en min med mindre jeg får liv i abit kortet mitt har hvert et bra kort så lenge det varte Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 ok, jeg finner ikke noen som selger DFI kort så nå sitter jeg å funderer på om jeg skal handle inn et ASRock kort... jeg har hørt mye dritt om det men aldri testa det selv, jeg lurer på å bestille et slikt: hva mener dere? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Kan ikkje kommentere ASRock-kortet, men Asus er ein kjempeprodusent av hovudkort. Både på Socket A og 939 er Asus ein av dei aller beste, har sjølv hatt eit Asus kort på mitt Socket-A oppsett og har ingenting å klage på. Lenke til kommentar
papabear Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Helt enig med zeph ASUS betyr stabile hovedkort. ABIT derimot...... De er ofte kjempebra til overklokking når de bare virker som de skal. Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 ABIT var et supert kort, har aldri hatt bedre... men asus har jeg som sagt hatt nok av.. jeg har dårlig erfaring med asus.. jeg lurer bare på om noen har litt erfaring med ASRock og kunne komentere om det er vert å satse på Lenke til kommentar
papabear Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 ASRock er billigmerket til ASUS. Morsomt ikke sant.. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 asrock kortene er ikke så stabile som asus korta. Det er min erfaring. Hadde A7N8X-E deluxe. Det var stabilt det! Lenke til kommentar
papabear Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) A7N8X-E deluxe er drit kjedelig, men kongen av pålitelighet/stabilitet. Endret 4. mars 2006 av papabear Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 asrock kortene er ikke så stabile som asus korta. Det er min erfaring. Hadde A7N8X-E deluxe. Det var stabilt det! 5700055[/snapback] jeg hadde oxo et slikt kort men hadde bare masse problemer med at den av og til kjørt CPUen i 1250Mhz og av og til i orginal speed (2Ghz) jeg vet ikke om det har noe med CPUen jeg har å gjøre (XP3000+) hvis det er det at kortet ikke liker CPUen min så er jeg jo like langt siden jeg enda har den CPUen Lenke til kommentar
papabear Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Prøvde du og oppdatere/resette BIOS.?? Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Prøvde du og oppdatere/resette BIOS.?? 5700099[/snapback] jepp Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 (endret) Helt enig med zephASUS betyr stabile hovedkort. ABIT derimot...... De er ofte kjempebra til overklokking når de bare virker som de skal. 5700026[/snapback] Abit NF7-S V2 er et konge hovedkort da. Stabilt som fjell og en syk overklokker. Hadde NF7 selv i over et år og hadde aldri problemer med det. NF7 blir kalt for et "legendarisk" hovedkort med god grunn. Endret 4. mars 2006 av Morten K Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 bare synd dem ikke selger slike kort lengre... Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 bare synd dem ikke selger slike kort lengre... 5700284[/snapback] Jeg har sett at de selges på QXL og andre bruktmarkeder med jevne mellomrom. Søk litt rundt. Hvis du er heldig finner du deg et NF7. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Helt enig med zephASUS betyr stabile hovedkort. ABIT derimot...... De er ofte kjempebra til overklokking når de bare virker som de skal. 5700026[/snapback] Har et Abit kort i maskinen, og er ikke ustabilt av den grunn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå