A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis du har Intel 915 chipset og en cpu som er f.eks PM 725, 735 osv. Kan man stappe en tynn kobbertråd i 2 hull og lure cpuen til å tro at den kjører på 533mhz FSB, og ikke 400mhz som er standard for 7X5 cpuene. Du vil få en økning i antall mhz på 33% En PM 735 (1.7ghz) vil gjøres om til 2.26ghz. Man får som oftest best resultat med 1.6 og 1.7 cpuene, på cpuer med høyere klokkehastighet fungerer dette sjelden. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Altså, vil en pinmod av en PM 7X5 sees på som overklokking av dere? Jeg vil si det er en sikker måte å få raskere pc på. Temperaturøkningen er ikke all verden heller. 5688387[/snapback] Temperaturøkningen er merkbar nok hvis du ikke undervolter prosessoren. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Hvordan kan jeg undervolte prosessoren. Og hva er Pinmod Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Å undervolte prosessoren er jo et must om man ikke vil at viften skal stå på 24/7, det gjelder forsåvit alle PM cpuer. Ikke bare pinmoddete (: Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Njah. Finnes centrino bærbare som ikke trengs å undervoltes, og da går ikke viftene døgnet rundt heller. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Min ble iallefall mye bedre da jeg undervoltet den. Den trenger ikke kjøre på 1.356V liksom Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 min cpu er en Turion64 1,6ghz. Kan jeg pinmode denne! OG HVA ER Å PINMODE??? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 nei, du leste ikke min neandertaler forklaring ser jeg. Bra jobbet. Nei du kan ikke pinmodde den. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 så jeg kan ikke gjøre noe med min Turion64 for å øke ytelsen da? Siden overklokking er uaktuelt på en bærbar! Det som irriterer meg mest er det at bare har 333mhz på rammen. Kan det gjøres noe med? Fant et gratis prog for som heter AtiCool AtiCoolog lurer på om noe har prøvd dette! Er det e bra overklokkingsprog for skjermkort? Har seff Ati. Et Radeon xpress 200m for å være nøyaktig. Da skjønner du hvorfor jeg vil klokke det litt Er dette lurt, eller blir skjermkortet ødelagt? Takk for alle svar. Har ikke laste det ned ennå! Jeg har et Ati Radeon Xpress 200M, så dere skjønner sikkert hvorfor jeg vil få det til å yte litt bedre! Noen som vet om denne såkalte AtiCool`enfunker. Eller blir det for mye varme. Og jeg lasta ned sånn prog som måler tempen i hardisken. Den maser om WARNING når den kommer over 45 grader. Den ligger på mellom 46 og 49. Er dette noe problem. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Min harddisk ligger på rundt 53 grader ved normalt bruk, så jeg tror ikke det er noe problem. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Herregud mann. Bruk edit knappen! Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Edit knappen?? Korsen det? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Fire poster på rad i løpet av få minutter er ikke så populært her. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Skjønner, med jeg tok nå 3Dmark, og må snart få noe mer ut av det skjermkortet! Fikk latterlige 909 3DMarks. Brukte 3Dmark 03. Skjønner ingenting. Har jo Amd Turion64cpu 1 GB Ram, med altfor lav mhz, Ati Radeon Express 200M 80GB harddisk Windows Home Edition Sp2 Slo av antivirus, limeware, zonelarm ,google taskbar osv. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hastigheten på RAM'en betyr ikke allverden på AMD systemer (i hvertfall ikke tradisjonelt, litt mer delte meninger om dette ang. AMD64) -> Ikke tenk mer på RAM hastigheten. Se om du kan gi skjermkortet mer minne i BIOS. Edit eller rediger innleggene dine --> Endret 2. mars 2006 av Okay Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 okay, men vet ikke korsen man går i BIOS, eller korsen man gir skjermkorter mer minne i Bios. Dro BF Vietnam helt rent nå nettop, bare for å sjekke om kanskje en av driverne var skadet, men det var det ikke! Har lasta ned de nyeste driverne fra Hp.no også. Mener ikke å mase, og vet jeg har vært masete, men skal spille LAN i helga, og da vil Age Of Empires 3 hakke en del. Derfor vil jeg få lit mer furt i Skjermkortet Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Altså.. du får liksom ikke noe mer futt i skjermkortet sånn helt uten videre. Har du null peiling på overklokking så bør du ihvertfall la være å sette igang ett slikt prosjekt. Overklokke en bærbar er ihvertfall så håpløst som det kan bli. Hvilken HP maskin har du? Har ikke gadda å lest hele tråden så det kan jo hende det allerede er nevnt Edit: Ja okey.. Du har ett x300 med delt minne opptil 128mb..? Med andre ord om du har aktivert alle 128MB så er det ikke noe mer du kan gjøre Endret 2. mars 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Hmmm, ok, det blir ikke overklokking av cpu`en alikevel, men jeg vil ha mer futt i skjermkortet, cpu`en duger greit nok den, men har dårlig skjermkort. Kan gå i bios som han før deg sa, men jeg vet ikke hvordan jeg gjør det. Pc`en er forøvrig en Pavilion Ze2247EA Men hvor mye minne kan jeg gi skjermkortet sånn ca? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Altså.. du får liksom ikke noe mer futt i skjermkortet sånn helt uten videre.Har du null peiling på overklokking så bør du ihvertfall la være å sette igang ett slikt prosjekt. Overklokke en bærbar er ihvertfall så håpløst som det kan bli. Hvilken HP maskin har du? Har ikke gadda å lest hele tråden så det kan jo hende det allerede er nevnt Edit: Ja okey.. Du har ett x300 med delt minne opptil 128mb..? Med andre ord om du har aktivert alle 128MB så er det ikke noe mer du kan gjøre 5689218[/snapback] Han har nok bare Ati Radeon Express 200M. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Hehe.. da fant jeg feil pc på hp.no Ihvertfall.. Face it null muligheter der altså Edit: Sorry for overkill med tungesmiley.. Endret 2. mars 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå