Gå til innhold

Kan jeg på noen måte få raskere pc

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyeste bios og nyeste drivere er et godt sted og starte. Avinstaller programmer du ikke bruker. Hvis du har flere versjoner av Java så avinstaller alle versjoner. Kjør et par scanninger med en eller flere registry-cleanere, f.eks. RegSeeker og CCleaner. Re-installer Java hvis du avinstallerte det tidligere. Defragmenter harddisken. Hvis du har flere partisjoner må du gjøre det på hver av partisjonene.

Kjør gjerne også scanning etter virus og ad/spyware.

Trend Micro har en gratis online-tjeneste som heter Housecall og tar både virus og ad/spyware o.l.

Ad-Aware fra Lavasoft er også grei å bruke.

Ellers kommer du ikke unna at tilstrekkelig RAM er det som hjelper mest. Mange PCer ble levert med 256 MB RAM (mulig det fortsatt er noen som gjør det) og det er svært ofte i minste laget. Min erfaring er en oppgradering på 256 eller 512 MB gjør underverker. Ta gjerne en sjekk med Task Manager (Oppgavebehandling) for å se hvor mye minne du bruker når du kjøre de programmene du pleier.

Endret av Pengu
Lenke til kommentar

Er det gratis da. Prøvde noe som jeg fik tips om i linken til n99 eller ka han heter, da lasta jeg ned det der Repair for windows, det tok et par hundre greier , men det var igjen ca 115 som han ikke kunne ta før jeg registrerte meg og kjøpte det online!

Fins det ikke noe som er helt gratis da, og som er bra

Lenke til kommentar

Overklokking av bærbar bør du ikke gjøre. Du får ikke noe bra resultet ut av det uansett.

Du får ikke noe "raskere" maskin ut av det, men du kan sansynligvis øke hvordan det føles ut som maskinen responderer med en reinstallasjon av operativsystem, samt at du er litt forsiktig med hvor mye diverse programmer du installerer. Vær spesielt forsiktig med programmer som kjører i bakgrunnen, som antivirus, firewalls, diverse agents osv. Noen av disse krever mye systemressurser kontinuerlig, eller må konfigureres riktig for å ikke gjøre det...

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...