Getaway in AA Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Er det mulig å få en raskere pc, har bærbar uten å måtte oppgradere. Ka heller ikke klokke noe på pc`en siden je ikke vet hva slags hovedkort der er? Tenke om det fantes noe som gjorde pc`en raskere? Drivere eller noe sånt? Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Overklokke en bærbar kan du bare glemme det. Det er ikke å anbefale. Lenke til kommentar
Haaheim Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Du kan prøve nye drivere. De nyeste skjermkortdriverene hjelper som oftest. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Nyeste bios og nyeste drivere er et godt sted og starte. Avinstaller programmer du ikke bruker. Hvis du har flere versjoner av Java så avinstaller alle versjoner. Kjør et par scanninger med en eller flere registry-cleanere, f.eks. RegSeeker og CCleaner. Re-installer Java hvis du avinstallerte det tidligere. Defragmenter harddisken. Hvis du har flere partisjoner må du gjøre det på hver av partisjonene. Kjør gjerne også scanning etter virus og ad/spyware. Trend Micro har en gratis online-tjeneste som heter Housecall og tar både virus og ad/spyware o.l. Ad-Aware fra Lavasoft er også grei å bruke. Ellers kommer du ikke unna at tilstrekkelig RAM er det som hjelper mest. Mange PCer ble levert med 256 MB RAM (mulig det fortsatt er noen som gjør det) og det er svært ofte i minste laget. Min erfaring er en oppgradering på 256 eller 512 MB gjør underverker. Ta gjerne en sjekk med Task Manager (Oppgavebehandling) for å se hvor mye minne du bruker når du kjøre de programmene du pleier. Endret 1. mars 2006 av Pengu Lenke til kommentar
m99 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Er helt enig ang. minne, det trenger heller ikke koste så mye. Som de aller fleste har du sikkert også mye tull og tøv innstallert, fjern det du ikke trenger. Har du litt peiling, sjekk denne: http://www.nliteos.com , en "skreddersydd" innstallasjon gjør underverker. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ok. Takk for det, og takk for tipset om at ikke bør overklokke. Rammen på pc`en er orginalt 1gb, så tror det holder, men det er kun 333mhz ram! Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Er det gratis da. Prøvde noe som jeg fik tips om i linken til n99 eller ka han heter, da lasta jeg ned det der Repair for windows, det tok et par hundre greier , men det var igjen ca 115 som han ikke kunne ta før jeg registrerte meg og kjøpte det online! Fins det ikke noe som er helt gratis da, og som er bra Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Takk for et okay. Prøver den nå jeg Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Den er ikke allverden, men er utenom de "vanlige" du bør kjøre; AdAware CCleaner TweakNow RegCleaner + litt leking med TweakUI Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Se også her; https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=380032 Endret 2. mars 2006 av Okay Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Takk for det Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Overklokking av bærbar bør du ikke gjøre. Du får ikke noe bra resultet ut av det uansett. Du får ikke noe "raskere" maskin ut av det, men du kan sansynligvis øke hvordan det føles ut som maskinen responderer med en reinstallasjon av operativsystem, samt at du er litt forsiktig med hvor mye diverse programmer du installerer. Vær spesielt forsiktig med programmer som kjører i bakgrunnen, som antivirus, firewalls, diverse agents osv. Noen av disse krever mye systemressurser kontinuerlig, eller må konfigureres riktig for å ikke gjøre det... -Stigma Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ok. Takk til deg som ga ut na linken om gratisprog. Prøver noen nyttige nå, som den som viser temp på hardisken osv Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg laster ned AVG ned nå. Leste at menge var fornøyde med det, og at det fjerner det meste Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Noen som vet hva som er det beste spyware prog. Må være gratis, og IKKE trial versjon eller lignende. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Les tråden jeg linket til, du. Dersom du har orginal XP: Bruk Microsoft Antispy TI tillegg: AdAware (fjerner) og SpywareBlaster (hindrer) Andre som du bør vurdere: SpyBot (som AdAware) og Ewido (fjerner div. trojanere etc.) Du får Google deg til dem Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Altså, vil en pinmod av en PM 7X5 sees på som overklokking av dere? Jeg vil si det er en sikker måte å få raskere pc på. Temperaturøkningen er ikke all verden heller. Lenke til kommentar
Getaway in AA Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Hva er pinmod?? Kan den få cpu`en til å gå raskere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå