Switters Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Plutselig kommer det opp en melding som sier "En nettverkskabel er koblet fra". Den forsvinner igjen med en gang, men er man på nett merkes det at ting da henger litt. Trodde det var linja muligens, men meldingen kommer selv med ruteren avskrudd. Har byttet LAN-port i ruteren også, og restartet PC'n. Ingenting hjelper. Jeg bruker nVidia-kontrolleren, Marwell er avskrudd i BIOS. Any clues anyone?? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Vel, ikke sikker på om det er det samme som skjer med deg, men det integrerte nettverkskortet på mitt hovedkort tok kvelden her for litt siden, da ble jeg også jevnlig til-/frakoblet nettverket. (Har et MSI socket 478-kort med Intel LAN). Til slutt døde den integrerte NICen helt, nå kjører jeg på et PCI-kort inntil jeg får byttet ut hovedkortet den dagen jeg får somla meg til det. Endret 1. mars 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
Iguil Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg ville ha sjekka selve routern. Hadde en router her for noen år siden, den restartet seg selv konstant, var en maskin kobla rett i routern ville "En nettverkskabel er koblet fra" komme opp der da. Dette vil jo også skje uavhengig av hvilken port du bruker på routern. Du kan jo f.eks. logge inn på routeren og sjekke om det står uptime på routern noe sted, så kan du sjekke opp denne med når disse hendelsene skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå