bola Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg sitter på en 6Mbit linje fra telenor og har ip telefon fra briiz. Problemet er at nettet detter ut i tide og utide, slik at jeg må restarte ruter. Jeg får heller ikke hastigheten jeg betaler for, gjentatte målinger med tptest gir et gjennomsnitt på 3000 i nedlasting. Lyd kvaliteten på ip telefonen er også dårlig, tidvis så hakker det så mye at personen i andre enden ikke hører noe (ingen store nedlastninger som stjeler båndbredde). Noen som har erfart noe lingnende?, trenger noen råd her. Lurer på om jeg skal bytte til Nextgentel nå, vil det kanskje løse hastighets problemet mitt? bola Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kan være du bor for langt fra sentralen. Er det for langt, er det ikke alltid lurt å bestille den høyeste hastigheten, da vi du som regel oppleve problemer som ustabil linje. Lenke til kommentar
Lars_Olav_N Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har samme problem som deg, og har hatt det ganske lang tid. Likevel er det som er jeg finner merkelig at det ikke har vært slik hele tiden. Merker også en tendens til at nettet detter ut kjapt når jeg laster ned filer blant annet med BitComet. Jeg har sendt flere mailer med TelevoIP for å prøve å finne ut av dette. Ting du kan prøve som muligens hjelper er: 1. fabrikkresette adapteren din og sette den opp helt på nytt. Pass på at du har alle innstillingene til du skal sette den opp igjen. 2. Kjør alt gjennom en router. Det skal løse problemet med at du får for liten hastighet. Jeg ville ikke råde deg til å skifte over til Nextgentel. Har svært dårlig erfaring med de personlig, og har også flere bekjente som har opplevd store problemer med de. Verste tilfelle er en kompis som sa opp abbonementet etter 3 måneder uten nettilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå