Gå til innhold

52 harddisker i maskinene elns.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg husker ikke om jeg så en bruker HER på forumet som hadde 52 harddisker fordelt på 3 kabinetter. Var vel 14,7 TB elns.

Jeg har bildene her:

14diskeriarbeidspcenbilde12vm.th.jpg

disker20pe520hkside20modaserv2.th.jpg

kontollerside20liten1ta.th.jpg

modaserv27ju.th.jpg

modaserv4pt.th.jpg

Hvis det nå har seg sånn at denne personen som eier dette galskapen er her på forumet, kan du fortelle oss andre her hvordan i helv**e du greide å lage dette syke verket??

Fortelle gjerne litt mer info. Edit: Som fex hva du har på alle diskene?? Alle sessonger med Cæsar?? :p

Endret av BigJackW
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke peiling på hvem det er, men sant nok! Hadde hvert interessant og fått vite det da! For du har rett! HELT SINNSYKT

Hvor mye har ikke det der kostet?

haha :p Cæsar ja ;D

EDIT: Skulle likt å sett hvor mange partisjoner osv du har :D

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Stakkars filserveren min med 5 disker og 1.2TB lagringskapasitet :D Rart den Enermax PSUen klarer å dra rundt 10 disker. Selv måtte jeg rote mye med powerkabler når jeg oppgraderte fra 3 til 5 disker. Muligens pga. at prescott CPUen i serveren liker strøm :ermm:

Lenke til kommentar

Hehe....nei. Han sier at han har ca 1000 dvd'er.

Edit:

Når man runner 1 000 DVDer i hylla gidder man ikke lenger ha dem fremme da det ser litt nerdete ut. ;) Det er da bedre å sette opp en egen HTPC med lokalnett til en server hvor alle filmene ha blitt lakt inn fra DVDene.
Endret av BigJackW
Lenke til kommentar

52 stk :ohmy:

Linux, win, unix eller noe annet OS ?

Og hvordan gi bokstav for hver enkel disk/partisjon ?

Hvordan klarer kontrollerkortene å kjøre IRQ på alle PCI/SATA-slottene ?

Varme og strømforsyning ?

Vel ! Saken kan ikke kalles for en vanlig PC i alle fall... ;)

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Har faktisk sett disse bildene på itavisen.no, under "Pimp my PC". Link til Itavisen.

"Beskrivelse: 3xPSUer (1700W) 41 HDer 1 partisjon RAID 6 på 5,5 TB (24x250GB) 1 Partisjon RAID 50 på 3 TB (14x250GB) 2x300GB 1x18,2 GB SCSI 15k RPM 1xadaptec SCSI 19160 1xAreca (ARC1170) 24 ports kort 2x RocketRAID 1820A http://home.no.net/modabild/S/"

Ganske rått :ohmy:

5684903[/snapback]

Ja seff. Glemte SCSI-systemet jeg.... :blush:

Lenke til kommentar

Det interresante her er jo PSU-løsning, Kabinett, og kontroller. Utenom det er det jos tort sett bare økonomien som setter grenser. Hvordan får man feks ordnet det når strømmen er delt mellom to rails i en PSU? Får man ikek bare brukt den ene til HDer? Hvor mye trenger man for å kjøre 50 HDer? kasnkje 10 watt per stykk når de kjører, men spinup krever jo mer osv.

Når det gjelder feilsøking, så er vel det ganske lett? Regner med at raid-softwaren gir besskjed, om ikke, så er det jo bare å sjekke smartattributter.

EDIT: Ser at kontrolleren han bruker koster 1300$, dvs kasnkje 12 000 i norge, ganske dyrt for 24 disker. tilsvarende i "småkontrollere" blir vel rundt 2400 kroner (400 per 4-porter).

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...