Fjelldal83 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hei, har nylig satt sammen en maskin med følgende spesifikasjoner: - Thermaltake Soprano - NorthQ 400W PSU - MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra - AMD64 X2 4200+ - Corsair Value 2x 1024mb - Sapphire Radeon X850XT - Seagate Barracuda 250GB - NEC DVD brenner Har gjort følgende for å løse problemet: - Oppdatert windows - oppdatert drivere til både skjermkort og chipset - Oppdatert bios Temperatur er det ikke siden CPUen ligger på 35C og skjermkortet på 40C. Om den bare låser seg eller restarter varierer og det har ikke noe å si hva man gjør. Har kjørt flere 3dmark05 tester uten at det har skjedd. Nå vet jeg rett og slett ikke mer... Legger et skjermbilde av feilmeldinga jeg får med. Kom med tips! Endret 1. mars 2006 av Daemonifuge Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kjør diagnoseprogram fra Ultimate Boot CD. Prøv med annen strømforsyning om du kan. Lenke til kommentar
Droideka Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Som efikkan seier. Eg har sjølv hatt eit likande problem, tidlegare hengte og restarta PCen seg konstant (ikkje restart som i logg av, men som i plutseleg svart skjerm og BIOS). Dette skal skyldast straumforsyninga, prøv å bytte denne med ein annan straumforsyning du har liggande, evt. lån av ein kompis. Ellers feilsøk det du kan. Skift Windows CD (har du pirat er det mulig den er defekt, då hjelper det ikkje uansett kor mongen gonger du oppdaterer). Test ein minnebrikke om gongen, evt. få tak i ein minnebrikke du veit fungerer. Bytt ut alt det som kan byttast ut eller fjernast og køyr windows til alt fungerer og du har feilkjelda. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Laster ned programmet nå. Kan prøve med en bZerk 500watt som jeg har i min pc. Er det mulig at det er ram'en? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Ja det er fullt mulig at det er rammen. Kjør memtest86 fra ultimate boot cd for å teste minnet. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Hvor lenge bør jeg kjøre testen? Såvidt jeg vet varer den i timesvis Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Nå har jeg satt i en Chieftec 340W og da låser maskina seg bare når jeg skal starte spill. Ellers er den dønn stabil til vanlig arbeid. At den klikker i spill nå, kan det ha noe med at chieftec'en er for svaK? Skal prøve med en bZerk 500W seinere i dag for å bekrefte påstanden min... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Kjørte memtest og etter 1 time og 12 min, låste maskina seg... Har tatt ut den ène brikken for å finne ut hvilke av de som er defekte... Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ser ut som jeg har funnet ut hva som er galt; jeg og en kompis bestilte pc samtidig da med samme hovedkort og ram; han får samme problemene som meg når han har begge brikkene i, men er bare den ene i funker maskina som bare det. Kompabilitetsproblemer eller hur? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvordan er minnebrikkene plassért? Prøv på en annen måte, gjerne i spor med samme farge. Lenke til kommentar
Fjelldal83 Skrevet 3. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2006 Slik de stod når maskina kræsjet var de plassert på de samme fargene. Kompisen min som bestilte samme Hk og ram har prøvd å bytte sloter osv til ingen nytte.. Har sendt mail til MSI for å høre om de har noe svar på problemet. Blir å teste mine Corsair XMS 2x512 brikker i morra for å se om de funker... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå