bergangster Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg har nå et POV GF4200XP og bruker S-Video-kabel med Scart-konverter inn til TVen min. Jeg er interessert i å få best mulig signal til TVen min (selvfølgelig), som har RGB-inngang. System: XP2000+ 512 333 Apacer 2xWD120SE RAID 0 POV GF4200XP Audigy Player Ikke overklokket Er det hensiktsmessig å gå til innkjøp av et TV-kort for å få bedre signal til TVen? Bør nevnes at jeg har kjøpt et NoName 10 m DVD-kabel-kit på Elprice til den nette sum av kr 269,-, men selgeren hevdet (selvfølgelig) at dette var en knallpris, og at det var god kvalitet på kablene. Jeg tror ikke (viktig: TROR) det er RGB eller noe annet fancy (hva heter det, Y-ettellerannet, eller BCD? Kan noen svare meg på det?) på skjermkortet, vil dette ha noe å si? Det er selvsagt også en bonus at jeg kan ta TV-signalet gjennom PCen med et TV-kort (fordi jeg synes det er tøft :wink: )... Har lest en TVVideo-kort roundup på anandtech, datert 12. juli -01, er det en tilsvarende rivende utvikling i TV-kort som andre datakomponenter/skjermkort? Kort sagt, hvis jeg kjøper et TV-kort, hvilket? Og gjør jeg det i så fall bare for å vise meg? Eller bør jeg heller kjøpe monsterkabler til 1000 spenn, eller noe i den tur? Og helt til sist: Hvilken oppløsning bør jeg kjøre i TV-Tool på mitt Panasonic 28" WideScreen 50 Hz TV? 800x600, 768x576 eller 640x480? Edit: Glemte noe... _________________ Endre [ Denne Melding var redigert av: bergangster på 2002-09-20 22:23 ] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Jeg synes ikke det er hensiktsmessig. S-Video er mer enn bra nok for meg. Akkurat hva slags resultat du får er avhengig av mer enn signalbæreren/typen, dog. RGB over SCART er ikke helt det samme som komponent (BNC), som forresten har flere navn, f.eks YCrCb, YUV og YRyBy. Jeg ville heller ikke kastet bort mye penger på kabel heller. TVen er ikke like fleksibel som en monitor, den har (vanligvis) kun en oppløsning (768x576 ligger nærmest). Jeg har skalert bildet slik at det passer perfekt til 14:9-modus på min 32" widescreen. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Så 768x576 er den beste løsningen for 16:9? Og jeg skal bare fortsette å bruke TV-Tool og alt er bra? Lenke til kommentar
Sirius Epsilon Skrevet 21. september 2002 Del Skrevet 21. september 2002 Bruk de nyeste omega 1.1.82 og velg quality når du innstallerer dem.Du finner de her : http://www.omegacorner.com Kjører 720x576 som blir mere riktig siden det er ett pal tv.2d kvaltieten blir mye bedre med disse driverne så tv bildet blir nesten like bra som på ati kortene.Hvis du husker på slå av at driverne kan velge oppløsning automatisk under overlay slipper du å bruke tv-tool. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 21. september 2002 Forfatter Del Skrevet 21. september 2002 Så dette blir da i stedet for nvidia 29.xx? Så vidt jeg har forstått det...? Lenke til kommentar
Sirius Epsilon Skrevet 22. september 2002 Del Skrevet 22. september 2002 De er basert på 30.82 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå