CIder Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hei alle! Fikk feil på min IBM HD og sendte den i retur.I mellomtiden kjøpte jeg meg en Seagate.Nå har jeg fått ny IBM på garantien,og innstallerte den sammen med Seagate'n.Alt fungerer som det skal,bortsett fra at HD-lyset på kabinettet lyser konstant. Noen ideer på hva det kan være?.Noen LED's som må plasseres annerledes??. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 ja,det led som må plasseres riktig :smile: Har hatt det problemet veldig ofte selv når jeg har byttet HK. MiO Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Hei. Har du koblet HDD-lampen der hvor power-lampen skal være kanskje. Sjekk dette, evt. prøv å snu kontakten. På kortet mitt måtte HDD-lampe kontakten stå motsatt av de andre for at den skal virke. :smile: Sveinl. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 20. september 2002 Forfatter Del Skrevet 20. september 2002 Takker og bukker å snur meg i ring :smile: Ikke alltid like enkel de LED's koblingene.Men skal sjekke det ut.Det som er så rart er at de funka som bare det før HD innstalleringen.Og jeg har ikke rørt de heller.... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Prøv å koble ut seagate-disken og se hva som skjer da. Teoretisk sett bør lampa virke da, siden det virket med den gamle IBM-disken din. Eventuellt kan du prøve å koble diskene på hver sin kontroller som master og CD-rom(er) som slave. Sjekk også at slave og master er korrekt innstilt slik diskene er koblet nå. Post resultatet da :smile: Sveinl. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 at lysdiodene er nødt til å stå motsatt vei av de andre kontaktene er vel ikke så rart... leds = dioder så vidt jeg vet, mens f.eks powerknappen kan stå hvilken retning som helst Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 20. september 2002 Del Skrevet 20. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 23:44, skrev cecolon:at lysdiodene er nødt til å stå motsatt vei av de andre kontaktene er vel ikke så rart... leds = dioder så vidt jeg vet, mens f.eks powerknappen kan stå hvilken retning som helst Jeg er enig i det :smile: , men i manualen min sto det faktisk hvilken vei lysdiodene skulle kobles, men da virket det dessverre ikke på hverken power-led eller HDD-led. Og jeg bekrefter (som du sa) at knappene(strømbrytere) kan stå hvilken som helst vei. Sveinl. Lenke til kommentar
CIder Skrevet 27. september 2002 Forfatter Del Skrevet 27. september 2002 Quote: Den 2002-09-20 23:31, skrev Sveinl:Post resultatet da :smile:Sveinl. Ja,det gikk en stund før jeg skjønte denne.Problemet var at jeg fikk melding under oppstart om at "No 80-pin conductor connected..." et eller annet.Men det gikk så fort under oppstarten (rask PC!! :smile: ) at jeg hadde problemer med å se meldingen. Hadde da koblet slik: HD 1 (Seagate OS) Primary Master DVD rom Primary Slave CD-RW Secondary Master HD 2 (IBM) Secondary Slave Men i og med at jeg bare har en 80-pins IDE-kabel,har jeg nå Begge HD'ene på samme kabel,og CD-rom's på den andre. Altså: HD 1 (OS-disk) Primary Master HD 2 Primary Slave CDRW Secondary Master DVD-rom Secondary Slave Vet at brenning "On the fly" kanskje vil gå tregt men det spiller ingen rolle.Hvordan vil det være med kopiering mellom HD'ene??.Noen med innvendinger/ideer om denne koblingen??. Takker for svar :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå