Gå til innhold

Harddisk lampen lyser konstant

CIder

Anbefalte innlegg

Hei alle!

Fikk feil på min IBM HD og sendte den i retur.I mellomtiden kjøpte jeg meg en Seagate.Nå har jeg fått ny IBM på garantien,og innstallerte den sammen med Seagate'n.Alt fungerer som det skal,bortsett fra at HD-lyset på kabinettet lyser konstant.

Noen ideer på hva det kan være?.Noen LED's som må plasseres annerledes??.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å koble ut seagate-disken og se hva som skjer da.

Teoretisk sett bør lampa virke da, siden det virket med den gamle IBM-disken din.

Eventuellt kan du prøve å koble diskene på hver sin kontroller som master og CD-rom(er) som slave.

Sjekk også at slave og master er korrekt innstilt slik diskene er koblet nå.

Post resultatet da :smile:

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 23:44, skrev cecolon:

at lysdiodene er nødt til å stå motsatt vei av de andre kontaktene er vel ikke så rart... leds = dioder så vidt jeg vet, mens f.eks powerknappen kan stå hvilken retning som helst

Jeg er enig i det :smile: , men i manualen min sto det faktisk hvilken vei lysdiodene skulle kobles, men da virket det dessverre ikke på hverken power-led eller HDD-led.

Og jeg bekrefter (som du sa) at knappene(strømbrytere) kan stå hvilken som helst vei.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-20 23:31, skrev Sveinl:

Post resultatet da :smile:

Sveinl.

Ja,det gikk en stund før jeg skjønte denne.Problemet var at jeg fikk melding under oppstart om at "No 80-pin conductor connected..." et eller annet.Men det gikk så fort under oppstarten (rask PC!! :smile: ) at jeg hadde problemer med å se meldingen. Hadde da koblet slik:

HD 1 (Seagate OS) Primary Master

DVD rom Primary Slave

CD-RW Secondary Master

HD 2 (IBM) Secondary Slave

Men i og med at jeg bare har en 80-pins IDE-kabel,har jeg nå Begge HD'ene på samme kabel,og CD-rom's på den andre.

Altså: HD 1 (OS-disk) Primary Master

HD 2 Primary Slave

CDRW Secondary Master

DVD-rom Secondary Slave

Vet at brenning "On the fly" kanskje vil gå tregt men det spiller ingen rolle.Hvordan vil det være med kopiering mellom HD'ene??.Noen med innvendinger/ideer om denne koblingen??.

Takker for svar :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...