Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ustabil nybygget PC - restarter seg under spilling

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet og testet følgende, men får fortsatt ikke kjørt memtest86 og pc`n restarter seg under spilling. (wow)

CPU (byttet fra x2 3800+ til 3700+) - uten virkning

HK (Byttet fra Asus premium til Abit K8N) - uten virkning

PSU (Ikke at dette har noen med saken å gjøre, men den ble byttet uansett)

Minne (Har prøvd 3-4 forskjellige minnebrikker, men problemet ble ikke løst)

Hdd (Har prøvd forskjellige S-ata harddisker + IDE - harddisker til ingen nytte)

Cd-rom (For sikkerhets skyld har jeg prøvd forskjellige cd-rommer)

Alt av "unødvendige" tilkoblinger er blitt frakoblet uten at problemet løser seg.

Prøvde memtest86 før og etter oppgradering av BIOS; samme feil oppstår (Maskinen restarter seg når memtest86 prøver å starte.)

Har forøvrig et POW 7800gt skjermkort, som jeg ikke har hatt mulighet for å skiftet. Tror i utgangpunktet ikke at problemet ligger her, men man vet jo aldri.

Problemet er altså at Pc`n restarter seg når jeg f.eks spiller wow

-ny windows m/ sp2

Noen som klarer å hjelpe meg med denne / komme med forslag ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd andre skjermkortdrivere?

Kjører du parvis like minnemoduler?

5684146[/snapback]

Ja, har prøvd oppgradering av skjermkortdrivere. Uansett så bør maskinen gå gjennom memtest86. jeg har mixet og trikset når det gjelder minnebrikke-kanalene, kjørt dual minnebrikker og "god gammel" minnebrikke på 512mb som fungerer på den andre pc`n jeg har. Minnebrikkene er ikke problemet er jeg redd.

Lenke til kommentar
Jeg ser du kjører 7800GT, krever ikke dette mye strøm??

Prøv å bytte til en kraftigere PSU, kan hende den ikke klarer så mye.

5684557[/snapback]

Strømforsyningen er ikke noe problem, kjører en ocz 520w. Det som er problemet i første omgang er å få pc`n til å kjøre memtest86 uten problemer. Det at den ikke klarer dette bare forteller at det er noe som ikke stemmer 100%, først og fremst i forhold til minnemoduler på HK eller CPU i dette tilfellet. (Minnekontrolleren sitter i CPU i et 939-system). Det er bare det at jeg har byttet ut alt sammen, men samme feil oppstår. Den eneste løsningen jeg kan se er at problemet ligger i skjermkortet, men dette er lite sannsynlig uansett. Jeg skal skrive tilbake når jeg har funnet feilen.

Lenke til kommentar

Hei! Hadde et lignende problem i WoW selv og hos meg løste det seg ved å "underclocke" cpu! Leste om dette på amerikanske forumet til WoW, og der var det endel andre med samme problem.. Verdt et forsøk kanskje?

Mvh Roy-Arne Rasmussen

Lenke til kommentar
Hei! Hadde et lignende problem i WoW selv og hos meg løste det seg ved å "underclocke" cpu! Leste om dette på amerikanske forumet til WoW, og der var det endel andre med samme problem.. Verdt et forsøk kanskje?

Mvh Roy-Arne Rasmussen

5687161[/snapback]

Hva er å underlocke CPU?

Lenke til kommentar
Er ikke samme kort som du har, men det skal være en kontakt som ser slik ut og sitter på samme eller nesten samme sted på kortet.

5689045[/snapback]

Driver å installerer wow akkurat nå, men skal se om jeg ikke finner et tilkoblingspunkt etterpå, som det bildet viser. Men hvilken tilkobling er dette da, og hvor på hovedkortet skal denne tilkoblingen gå? Trodde det kun var 1 pcie kabel som skulle plugges i?

Lenke til kommentar

Ok.. er ikke noen guru på clocking, men avhengig av hvor stødig du er i BIOS bruk kan man stille opp/ned fsp verdi for cpu. Her kan man overclocke cpu, som vil si å stille opp frekvens og oppnå høyere cpu herz, og motsatt nedover...

Enkelte amd prosessorer har hatt et slikt problem i WoW iallefall

Men for all del ikke fikle med dette med mindre du vet hva du driver med. Vil ikke ta ansvar for noe her :)

Lenke til kommentar

Det at wow restarter seg helt uten videre er et sekundær problem som helt sikkert kommar av at jeg ikke får kjørt gjennom memtest86. Har ikke moddet BIOS. Har heldivis kjøpt alle delene hos Netshop, så vi ble enige om at jeg skulle sende den tilbake slik at de fikk se på problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...