Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min Audi a4 1.8T


Anbefalte innlegg

Bor på Sortland selv, så piggdekk er et must syns jeg. :)

16" piggdekk koster vel rundt 3-4000pr par for bra dekk. Så jeg tror nok 18" er dyrt!

Og, ja felgene blir fort stygge.  :whistle:  Best med felger man slipper å være så redd for.

Får ha god bedring da!  :thumbup:

5696898[/snapback]

Er det så dyrt i forhold til 15", jeg betalte 4000 for fire hakka4 til den gamle coupen min det var da 15".

 

Vel jeg finner dette veldig merkelig, jeg har nå gått gjennom alle papirene. Eu-kontrollen er tatt med sotingen og i tillegg er bakruta også sotet. Hvordan dette er gått til vet jeg ikke, men kan ikke si at jeg klager :whistle:

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bor på Sortland selv, så piggdekk er et must syns jeg. :)

16" piggdekk koster vel rundt 3-4000pr par for bra dekk. Så jeg tror nok 18" er dyrt!

Og, ja felgene blir fort stygge.  :whistle:  Best med felger man slipper å være så redd for.

Får ha god bedring da!  :thumbup:

5696898[/snapback]

Er det så dyrt i forhold til 15", jeg betalte 4000 for fire hakka4 til den gamle coupen min det var da 15".

 

Vel jeg finner dette veldig merkelig, jeg har nå gått gjennom alle papirene. Eu-kontrollen er tatt med sotingen og i tillegg er bakruta også sotet. Hvordan dette er gått til vet jeg ikke, men kan ikke si at jeg klager :whistle:

5697611[/snapback]

 

Nei, du er heldig slik sett! :thumbup:

 

Når det gjeder de dekkprisene er det mulig jeg surrer litt...

Var kanskje 4000 for 4 16"-dekk av rimligere sort. :hmm:

 

Har ikke måttet kjøpe nye dekk ennå så. :)

Lenke til kommentar
Finnes nok av plasser man får biler gjennom EU-OK med ting som ikke skulle vært godkjent..

Soting bak siderutene framme er forøvrig lovlig, så der kan du sote så mye du vil uten å være redd for godkjenning..

5700557[/snapback]

Ja kan tenke meg at det er noe snusk inne i bildet...

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Finnes nok av plasser man får biler gjennom EU-OK med ting som ikke skulle vært godkjent..

Soting bak siderutene framme er forøvrig lovlig, så der kan du sote så mye du vil uten å være redd for godkjenning..

5700557[/snapback]

Så man kan sette en svart papplate inn bak vinduet da?

Baki bilen altså.

Lenke til kommentar
Finnes nok av plasser man får biler gjennom EU-OK med ting som ikke skulle vært godkjent..

Soting bak siderutene framme er forøvrig lovlig, så der kan du sote så mye du vil uten å være redd for godkjenning..

5700557[/snapback]

Så man kan sette en svart papplate inn bak vinduet da?

Baki bilen altså.

5700807[/snapback]

Ja.. Du kan sveise igjen også, om du bil det..

Lenke til kommentar
Finnes nok av plasser man får biler gjennom EU-OK med ting som ikke skulle vært godkjent..

Soting bak siderutene framme er forøvrig lovlig, så der kan du sote så mye du vil uten å være redd for godkjenning..

5700557[/snapback]

Så man kan sette en svart papplate inn bak vinduet da?

Baki bilen altså.

5700807[/snapback]

Ja.. Du kan sveise igjen også, om du bil det..

5703346[/snapback]

Liten rettelse på meg selv her;

På biler hvor innvendig speil er påkrevd, skal man kunne se utrykningskjøretøyene sine lys gjennom bakruta.

Lenke til kommentar
Man kan dra til sverige å få brendt inn soting og få det godkjent der, Da kan ikke norske lover gjøre noe

Har selv gjort det og kjenner mange andre som har gjort det.

5724747[/snapback]

Det vil si..?

Det må jo fremdeles inn i norsk vognkort på en ellerannen måte..

Hvilke svenske godkjenningspapirer er automatisk godkjent i norge uansett hva regelverket i norge sier..?

Lenke til kommentar
EU-regler kanskje?

Men uansett så ble jeg litt nysgjerrig på den brente sotinga di der :hmm:

5728254[/snapback]

Mulig.

Problemet er bare at det finnes alt for mange som tror at så lenge noen har fått godkjent ettellerannet på et Biltilsyn som ikke har satt seg 100% inn i reglene, så er det lovlig..

 

Det finnes en HAUG slike diskusjoner på de fleste bilforum, og de fleste bunner ut i slikt jeg nevner over..

Lenke til kommentar
For at ikke politiet skal kunne gi deg mangellapp (om det er det man får)

og "krever" at du viser den innen så så lenge må man vel ha med papirer på at man har fått det godkjent på eu-kontroll ?

om man ikke har det i vognkortet o.l

5729229[/snapback]

Og når fikk de som tar EU-kontroll myndighet til å godkjenne ting..?

Kan glatt finne steder man kan ta EU-kontroll med sota ruter, senka bil, trimma bil, store felger, osv, uten at det blir lovlig..

Det betyr bare at de som tar EU-kontrollen ikke gjør jobben sin skikkelig.

Lenke til kommentar
For at ikke politiet skal kunne gi deg mangellapp (om det er det man får)

og "krever" at du viser den innen så så lenge må man vel ha med papirer på at man har fått det godkjent på eu-kontroll ?

om man ikke har det i vognkortet o.l

5729229[/snapback]

Og når fikk de som tar EU-kontroll myndighet til å godkjenne ting..?

Kan glatt finne steder man kan ta EU-kontroll med sota ruter, senka bil, trimma bil, store felger, osv, uten at det blir lovlig..

Det betyr bare at de som tar EU-kontrollen ikke gjør jobben sin skikkelig.

5729502[/snapback]

 

 

nettopp.. men om det ikke er stoor overdrivelse driter vel politiet i det ?!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...