Zeph Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Eg har eit par kassettar med diverse opptak på som eg skal få over på PCen, men eg slit litt med å få Scene detect til å fungere. Hensikten er at programmet skal starte på ei ny fil automatisk når tidskoden på filmen blir endra, noko som skjer når du tar pause i eit opptak eller legg fleire opptak etter kvarande på ein tape. Som sagt så vil ikkje dette fungere, alt blir lagra i ei fil uansett. Ser det står Handles: X frames nedanfor som eg kan stille til hundrevis, men forstår ikkje korleis dette fungerer. Det er forresten eit Sony DCR-HC22E-kamera. Edit: Gløymde screenshot. Endret 1. mars 2006 av zeph Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kjenner ikke Adobe så godt, har du prøvd Nero 7? Den nye film-produksjonen i den er genial, og langt enklere enn de jeg til nå har prøvd. Ingen problemer der så langt ihvertfall. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Reknar med du har prøvd med å hake av for scene detection i ruta nede til høgre... Ingen grunn til å at det ikkje skal virke, so lenge det er haka av der. Handles vil eg tru er "ekstramateriale" før og etter brotpunkt. Om du set denne til 10 frames, vil klippet starte 10 frames før brotpunktet, og slutte 10 frames etter det neste brotpunktet. Edit: Høgre, ikkje venstre... Endret 1. mars 2006 av incanus Lenke til kommentar
asfalthore Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Du har stilt inn dato\tid på kamera da? Hvis du ikke har gjort det funker det ikke tror jeg. Lenke til kommentar
andm Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Som Gnarf nevner, er tidskoden/-informasjonen på kameraet forstyrret eller ødelagt (du har spolt tilbake og spilt over gamle klipp), og derfor vil ikke denne funksjonen fungerer dersom du har Adobe Premiere Pro. I Premiere Pro 1.5, derimot, benytter programmet også en annen funksjon for å dele opp scener. Denne fungerer på samme måte som i de fleste redigeringsprogrammer: Programmet deler opp scenene hvor bildeinformasjonen endrer seg så og så mye. Har du versjon 1.5, aner jeg ikke hva problemet er. Har du kun Pro, vil jeg tro tidskoden er problemet, og da tror jeg ikke du kan gjøre så mye. Jeg har hørt at enkelte bruker et annet program for å «fange» video, hvor den også blir delt opp slik den skal, for å så redigere filmen i Adobe Premiere Pro. Kanskje dette er en lettere løsning? Dette er det jeg antar, ettersom det er en stund siden jeg brukte de programmene ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Eg prøvde først den medfølgande programvaren for videokameraet, men der var det begrensingar på kor mykje eg kunne fange i gangen. Eg har Premiere Pro ja, og på nokre kassettar er det spelt over fleire ganger, men ikkje alle, så eg kan prøve eit par andre. Ellers skal eg sjå etter andre program som kan gjere samme nytten. Takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå