ATI vs GeForce Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Dette er en oppgave på skolen, og jeg er bedt om å "write som words about the influence of English on Norwegian" Noen tanker? Noen bra nettsider? Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) du kan jo prøve wwwPUNKTUMsprakradPUNKTUMno men opps, disse folka er ganske anglefiseringsfindelige Endret 1. mars 2006 av cyberPanda Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Ingen som kan komme med noe konkret? Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg tror det er mest igjennom media folk blir påvirket språkmessig. Spesielt filer definerer hva som er hipt, kult og trendy, og lettpåvirkede sjeler lar seg rive med og gjør sitt beste for å etterligne sine forbilder. Det er mitt inntrykk at nordmenn med lang fartstid i utlandet har mindre innslag av engelsk i norsk dagligtale enn f.eks. de som til nød har tatt seg en harrytur til Sverige. Ja, hvorfor bruke fremmedord når vi har adekvate norske synonymer? Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Hva betyr det? Men blir det norske spåk bedre eller dårligere? Argumentasjoner?!?! Endret 1. mars 2006 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
eught Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Orddelingsfeil er definitivt noe folk har tatt fra det engelske språk. Du kan ta en titt her. Endret 1. mars 2006 av eught Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Orddelingsfeil er definitivt noe folk har tatt fra det engelske språk. Du kan ta en titt her. Pokker ta deg! Ble sittende og kose meg i nesten en time der.. Endret 1. mars 2006 av Autodidact Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hva betyr det? Hva tenker du på? Jeg er usikker på hva du spør om her.Men blir det norske spåk bedre eller dårligere?Derom strides de lærde. Selv tror jeg at språket blir bedre når en innfører noe nytt, men ikke nødvendigvis bedre om en innfører fremmedspråklige ord for noe en allerede har norske ord for.Argumentasjoner?!?!5685369[/snapback] Vel, er ikke argumenter noe du skal lage i oppgavebesvarelsen din? Selv vil jeg peke på hvordan Japan har utviklet seg kulturelt i alminnelighet og språklig i særdeleshet under mange bølger med utenlandsk påvirkning. Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Er et eget ord for som beskriver hvordan språket blir påvirket av utenlandske, ergo det engelske skriftspråket, men husker ikke hva det heter... Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Jeg har skrevet et særemne om dette. Det kan bli ditt for den rette prisen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå