ATI vs GeForce Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Dette er en oppgave på skolen, og jeg er bedt om å "write som words about the influence of English on Norwegian" Noen tanker? Noen bra nettsider? Endret 1. mars 2006 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Feil forum. Prøv her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=241 Skriv gjerne hvilket skoletrinn det gjelder. Lenke til kommentar
Havana Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Dette er en oppgave på skolen, og jeg er bedt om å "write som words about the influence of English on Norwegian" Noen tanker? Noen bra nettsider? 5683715[/snapback] det eneste jeg kommer på i farten som du kan bruke, er at nye ting, ofte ikke får norske navn men bruker dete engelske navnet, f.eks, snowboard, og ikke snø-brett:P Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Verda blir meir internasjonaltisert, fleire kulturar får påverknad på vår, og dermed er det naturleg at også vår kultur får fleire internasjonale impulsar og ord. Lenke til kommentar
ATi-Radeon Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 "hipt" å snakke engelsk.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Du kan nevne at for 1300 år siden så forsvant "old english" og ble helt forandret på grunn av norsk(viking) innflytelse. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Husk å få med "ord delings feno menet"! Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Husk å få med "ord delings feno menet"! 5699945[/snapback] Tenkte på det jeg og.. Kommer dette fra engelsk egentlig? Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Husk å få med "ord delings feno menet"! 5699945[/snapback] Tenkte på det jeg og.. Kommer dette fra engelsk egentlig? 5702180[/snapback] Kan godt tenkes, på samme måte som at det er populært å binde sammen engelske ord. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Husk å få med "ord delings feno menet"! 5699945[/snapback] Tenkte på det jeg og.. Kommer dette fra engelsk egentlig? 5702180[/snapback] Nei, det stammer fra at alle leser russiske aviser. Engelsk språk er en veldig stor del av hverdagen her i Norge og dette gjør dessverre at mange nordmenn konstant deler ord for ofte. Kan også legge litt skyld på nynorsken som stjeler verdifull fokus fra rettskriving. Det beste hadde vært om man hadde bokmål og engelsk frem til midten av ungdomsskolen og der valgte blant nynorsk, fransk, spansk og tysk. Litt utenfor oppgaven din, men du kan som noen nevnte si noe om at flere tusen stedsnavn i Storbritannia stammer fra norsk. Ellers er jo fornorsking et utbredt fenomen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå