stian90_2 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Joda, da har jeg kommer så langt i livet at jeg har en stasjonær og en bærbar PC. Skulle gjerne likt og kunne koble meg til den stasjonære og overstyre den helt om jeg er f.eks hos en kompis els med den bærbare, hvordan kan dette gjøres ? Det er begge windows maskiner. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Du kan sette opp en VNC-server på maskinen du vil koble til, f.eks Real VNC som du også kan logge inn på via web ved hjelp av java. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 ja har hørt om VNC, finnes det en guide til hvordan dette kan gjøres ? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 En liten guide: http://www.cs.amherst.edu/lam/vnc.html Denne får du ved å søke, "how to use vnc" i Google Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Er like lett som å installere et hvilketsomhelst program (om man ikke får problemer med routere og slikt), bare følg veiledningen. For å koble til via web går du til "ipadresse":3800 (tror jeg) Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) en om jeg ikke vil bruke web browseren, noen som vet hvordan jeg får opp hele skjermen som om jeg satt hjemme ? eller blir det akuratt det samme ? EDIT: prøvde via browser får bare opp: RFB 003.008 :S Endret 1. mars 2006 av stianiquniez Lenke til kommentar
Patz Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Da bruker du Real VNC client, et lite programm du bare taster ip og passord i. Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Fikk det til =) om jeg er en annen plass og ikke kobla til rutern, hvordan blir det da ? må jo skrive inn rutern til hele huset, men hvordan velger jeg akuratt den pc en ? eller gjøres dette automatisk ? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Du forwarder enkelt og greit porten på routeren til maskinen du skal inn på Edit: Ja er litt treig Endret 1. mars 2006 av Cultofluna Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 ok, da er det ikke noe problem. Den er allerede innstillt på det=) såe da e jo alt bare vel og bra =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå