heck Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Fikk et Cannon A1 speilreflekskamera av min bestefar. Følger med mange filtre, 2 stativer, noen linser, bæreveske og en blits (cannon 199A). Noen som vet om dette er verdt noe? evnt. interressert i å kjøpe det? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Legg det ut på foto.no / qxl / finn.no / akam.no så ser du hva folk er villige til å betale. Lenke til kommentar
heck Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Ja, planen var å gjøre det, men ingen som vet sånn ca. hvor mye man kan få for noe sånt? Lenke til kommentar
modin Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Ja, planen var å gjøre det, men ingen som vet sånn ca. hvor mye man kan få for noe sånt? 5684138[/snapback] Fungerer det godt, tenkte på at A1 var noe av det mest høyteknologiske som var å få når det kom. Så det er jo mer som kan gå gærent der enn på mekaniske kameraer fra samme tid. Hvilke linser følger med? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Følgende gikk for 1600 på QXL for et par uker siden 1 stk Canon A-1 1 stk Canon T70 1 stk Canon 50 mm, F 1,8 1 stk Canon 135 mm, F 2,5 1 stk Canon 300 mm, F 5,6 1 stk Tamrom 17 mm, F 3,5 1 stk Soligor 28 mm F 2,8 1 stk Vivitar 2x teleconverter National PE 3550 blitz. D Diverse filter Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Phui.. Det må jeg si var litt av en uoverenstemmelse mellom markedspris og bruksverdi!! Mvh Kjetil Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Phui..Det må jeg si var litt av en uoverenstemmelse mellom markedspris og bruksverdi!! 5686557[/snapback] På foto.no selges følgende for 4.000 Canon A-1 m/winder A Canon F-1 m/winder FN 50mm/1,4 50mm/3,5 135mm/2,8 35-105mm/3,5 70-210mm/4 alu. kamerakoffert. Disse og flere tilsvarende annonser viser vel at filmbaserte kameraer er nesten like vanskelige å bli kvitt som VHS-opptakere Med et FD-EF adapter (rundt $30 på ebay) får man mye billig optikk, men bruken blir litt tungvint for de som bare er vant til "auto-alt" Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Jeg har hatt ett EOS 1000F på qxl.. høyeste bud ble på 425kr. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Phui..Det må jeg si var litt av en uoverenstemmelse mellom markedspris og bruksverdi!! 5686557[/snapback] Noe av grunnen tror jeg er at man prøver å selge alt samlet. Som kjøper er man ofte bare interessert i f.eks. det ene kamerahuset eller ett eller to av objektivene, og da blir budene deretter. Så jeg ville heller auksjonert bort samlingen enkeltvis enn samlet. Lenke til kommentar
LazySod Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Med et FD-EF adapter (rundt $30 på ebay) får man mye billig optikk, men bruken blir litt tungvint for de som bare er vant til "auto-alt" 5686881[/snapback] Disse adaptrene inneholder optikk som går for å være av tvilsom kvalitet. I tillegg virker de som svake telekonvertere (1.2-1.3x), som i tillegg til lenger brennvidde typisk gir ca. 2/3 blender lystap. Så om man ikke allerede har gammel FD-optikk fra før, men ønsker å skaffe noen rimelige manuelle objektiver for bruk på et EOS-kamera, så kjøp heller optikk for Nikon, M42 (Pentax/Praktica skrufatning), Olympus OM eller Contax/Yashica. Da kan man bruke rimelige adaptre uten optikk. (Objektiver for Pentax K-bajonett skal visstnok kunne benyttes uten modifikasjon med adapter på EOS-kameraer som tar EF-S-objektiver; på de andre EOS-ene kommer blenderarmen på objektivet i konflikt med kameraet.) Lenke til kommentar
modin Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Må bare legge til hvis man har sett adaptere uten opptik (er en del av dem også) så vil disse ikke kunne fokusere til uendelig. Dvs. at man kan bare ta bilder av objekter som er nærmere enn en hvis avstand avhengig av hvilken brennvidde man bruker, alle vidvinkler vil bli helt ubrukelig. Endret 3. mars 2006 av modin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå