lokeland Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Lurer på om moderne GPUer idag kan brukes til akselerasjon av andre oppgaver enn f.eks. 3D-grafikk og videoavspilling? Isåfall, hvilke og hva? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Det har vært noen forsøk på det tidligere og er vist på vei inn. Det har f.eks blitt lansert moduler til Matlab som kan gjøre massivt parallelle beregninger via GPU, men jeg har ikke hørt noe mer om dette de siste 2 årene. Physics Processing Unit (PPU, som Aeiga sin PhysX) er veldig egnet til å dele hardware med tradisjonelle GPU'er, så det er nok noe som kommer. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Ahh, i see. Er det noen som har noe mer spesifikt? Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Synes noen bør låse denne tråden. Ikke for å være frekk, men er helt klart at vedkommende leter etter svar i forbindelse med PCWorld sin konkurranse Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 http://www.xbitlabs.com/news/multimedia/di...1028224421.html Jeg vil også råde deg til å søke etter "GPGPU" på forumet til Beyond3D. Du finner en del info og diskusjon rundt dette der. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Spør for en kamerat av meg faktisk, helt rett tenkt også! Og forøvrig er det jo ikke ulovlig. Bare gidder ikke pløye igjennom wikipedia! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå