Gå til innhold

Asus A7V8X, ingen hdd led tilkobling?

SprengtLegobil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-20 21:49, skrev SprengtLegobil:

Kan ikke se noen tilkobling for hdd lampa(led).

Ikke at jeg sitter og stirrer på'n hele tida men er liksom greit å ha likevel.

Har ikke dette hovedkortet en slik tilkobling?

Jeg slet også litt for å finne tilkoblingen til IDE led. Den er like over de andre LED tilkoblingene, men den sitter loddrett.

Det står ideled1 ved siden av den og den sitter rett nedenfor høyre hjørne av BIOS chipen og like til høyre for en blå jumper

Sjekk i manualen på side 2-18, så ser du det

Lian Li PC-65

Asus A7V8X KT400 rev 1.4

AthlonXP 2000+, MIST Silent Twin

Hercules Radeon 8500LE, 128MB @ 310/280

Corsair 512MB XMS3200, cas2

IBM Deskstar 120gxp, 80GB

Sound Blaster Audigy

Eizo L565 17" LCD

++

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-09-20 22:13 ]

Lenke til kommentar

Ah, der ja.. Er så vant med at den sitter sammen med power led/sw og reset sw osv..

Må også innrømme at jeg slurva litt med lesing av manualen.. jaja..

Men det var et lite annen problem som jeg også har opplevd på en annen AMD maskin jeg har hatt, og det er at noen ganger så "starter" ikke PCen. Trykker på power knappen og den står og lyser men skjermen får ikke signal og PCen jobber ikke videre heller.

Skrur av og på et par ganger så plutselig så får jeg "kontakt" men maskinen går ut i BIOS og der fortellern meg at det var noe error med cpu speed'en og at den startet derfor i safe mode.

Satte den til 1800MHz jeg som er korrekt for en XP2200+.

Rart, har aldri hatt slikt problem med en av mine Intel maskiner. Men nå er den hvertfall normal så får vi se da ved neste restart(i mårra) om den starter som den skal, eller om jeg må ty til 2-3 av-og-på.

Lenke til kommentar

Opplevde også slike boot problemer, har nettopp flashet til bios 1006, den skulle fixe noen boot problemer iflg. info'n på Asus sin side!

Er ofte slike bugs som må fixes med en bios oppdatering på helt nye kort!

-FooKer-

'Det er bedre å ha armer og bein enn gull i paralympics!'

[ Denne Melding var redigert av: FooKer på 2002-09-21 00:43 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-21 00:42, skrev FooKer:

Opplevde også slike boot problemer, har nettopp flashet til bios 1006, den skulle fixe noen boot problemer iflg. info'n på Asus sin side!

Er ofte slike bugs som må fixes med en bios oppdatering på helt nye kort!

Oki..Flasher biosen i mårra (idag, hehe).

Like greit å gjøra det med en gang.

Lenke til kommentar

Er det noe som har fått til å kjøre raid med 2 disker på promise ide'n? Jeg får kun opp en disk på den, har prøvd alle mulige jumper settings og promise bios settings på diskene uten noe effekt.

Har lest litt på en del andre forum, men det er ingen som vet om ide uttaket på promise kontrolleren kan kjøre raid med en master+slave ide disk.

Jeg får det ikke til, jeg mistenker at de kun kan kjøres raid med en disk på hver kontroller(også når du ikke skal ha raid kan du kun kjøre en disk på promise ide'n), og da suger det at Asus ikke ha lagt med en s-ata til ide overgang.. Var litt av vitsen med å kjøpe raid kortet.

Lenke til kommentar

Snakket med en på innkjøp på Norkom, det viser seg at promise kontrolleren egentlig er en s-ata kontroller som asus har mekket et ata-ide uttak på.

Det vil si at du kun kan ha en disk på promise ide kontrolleren.

Sux litt at det ikke står noe om det på Asus sine sider osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...