Gå til innhold

[Løst] Server nekter å akseptere domene

Anbefalte innlegg

Har nylig fått opp en ny filserver med Windows 2003 server som operativsystem. Problemet er at den ikke vil bli med i domenet. La oss si jeg skifter domenet til nn; så snart jeg har trykket ok og restartet vil domene gå tilbake til "local.host".

Dersom ingen logger på etter restarten vil serveren tilsynelatende fungere fint en stund før problemet oppstår. Da må domene skiftes til nn igjen, og serveren må restartes. 2003 server har en egen wizard for hvilken rolle serveren skal ha, og kun "Filserver" er valgt i denne. Active directory o.l. er ikke installert.

All hjelp mottas med stor takk!

Endret av ^ViFtA^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+9812398713

Ettersom det er en ren filserver får du ikke driftet noe domene på den, og du er da avhengig av en domenekontroller som kan bekrefte denne filserverens medlemskap i domenet.

Om den ikke finner domenet vil den tilbakestilles til standar, og generere en eventlog oppføring.

Sjekk loggene, og post evt. kommentarer.

Lenke til kommentar
Ettersom det er en ren filserver får du ikke driftet noe domene på den, og du er da avhengig av en domenekontroller som kan bekrefte denne filserverens medlemskap i domenet.

Om den ikke finner domenet vil den tilbakestilles til standar, og generere en eventlog oppføring.

Sjekk loggene, og post evt. kommentarer.

5810037[/snapback]

hehe.. når du logger på... husker du da å velge å logge på domenet og ikke "lokalt" på maskinen? trykker på "options" og velge domenet fra listen...

edit: jeg REGNER med at du faktisk HAR en domenekontroller i nettverket ditt for dette domenet du prøver å knytte deg til.. viss ikke så er det I HVERT FALL ikke rart at det ikke fungerer.. hehe

Endret av lohelle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

domenehvafornoe?

nei vettu hva.

enten skal det være domene, eller så skal det være kontroll..

IKKE begge deler..!

:p

Var nok det jeg prøvde å hinte til i forrige post ja..

*venter i spenning*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Er en stund siden jeg fikk fikset dette nå. Problemet var noe så enkelt som at DNS-adressen var feil. Takker for all hjelp uansett :)

5876387[/snapback]

ja, dette er jo det vanligste problemet med pålogging mot domene.. men fikk aldri nok info til å skjønne hvordan oppsettet ditt var.. virket nesten som du prøvde å "lage" et domene uten domenekontroller.. hehe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...