Gå til innhold

Den store thrash-tråden!

Neslepaks

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kan vi diskutere groove metal varianten av thrash metal her?

Tenker da på type Pantera, Exhorder, Machine Head, Lamb of God, Chimaira(jaja, er de som påstår at disse er Metalcore... så vi kan vel drite i dem) eller er det kun "old school" som gjelder?

sjekk opp et av thrashhistoriens virkelig unike band, Believer. Extractions from Mortality og Sanity Obscure er to obskure (jada) thrashutgivelser, som virkelig fillerister andre utgivelser, både før og etter. Dimensions er et progressivt kunstverk, men fortsatt med thrashen i bånd. dette bandet var det første som klarte å forene thrash metal og opera, og tro meg, dette er brutalt fett! :ph34r:

Har bare Dimensions, men det er et bra stykke thrash metal ja. Brutal blir vel feil beskrivelse, selv om de er tyngre enn fks. Megadeth. Er vel det eneste skikkelig gode progressive thrash metal bandet jeg har hørt. 

"første som klarte å forene thrash metal og opera,"

For det første: hørt om Celtic Frost? De var kanskje ikke "rett frem" thrash metal, men ikke kom her å si at de ikke hadde noen sanger som gjorde nettopp det.

Uansett verket "Trilogy of Knowledge" som er den mest stryker-fokuserte og progressive stykket til Believer er noe av det beste jeg har hørt innen for tidlig 90s metall. Hvis du ikke bryr deg om å at de sakser tekster rett fra bibelen så anbefaler jeg denne. Denne sangen(mer et "stykke" som er delt i tre sanger som hører sammen) er verdt platen alene, de andre sangene er jo gode men blekner i forhold til denne. Liker du thrash metal og prog så ta en titt på denne.

Lenke til kommentar
Hvilken periode til Pantera liker folket her best? Liker egentlig alle ganske bra, bortsett fra power metal-greiern deres, men det er vel få som gjør ;)

Synes The Greath Southern Trendkill er det beste albumet dog.

De har vel bare hatt to perioder. Groove metal-perioden er best uten tvil.

Alle groove-skivene er konge, men Cowboys er best. Bare hør gitarsoloen på Domination, den sier det meste for å si det sånn.

Exhorder er også et jævla fett band hvis du liker Pantera.

Lenke til kommentar
Hvilken periode til Pantera liker folket her best? Liker egentlig alle ganske bra, bortsett fra power metal-greiern deres, men det er vel få som gjør ;)

Synes 'The Great Southern Trendkill' mangler mye av det geniale gitararbeidet de andre platene til stor grad besitter. Phil Anselmo går meg også jævlig på nervene etter bare et par minutter ut i plata. Dessuten misliker jeg tendensen albumet har til å gli over i dårlig Dømetall.

De eneste grunnene jeg har til å sette på den plata er 'Floods', 'Drag The Waters' og '10's'.

Holder meg for det meste til 'Cowboys From Hell' og 'Vulgar Display of Power'.

Lenke til kommentar

Holder meg for det meste til 'Cowboys From Hell' og 'Vulgar Display of Power'.

Støttar den. Det er dei to beste skivene, uansett korleis du vrir og vender på det. Far Beyond Driven og TGST er også gode skiver, men dei står i skyggen av dei "to store".

Lenke til kommentar

Pantera er jævlig rå punktum

Og kanskje folk blir irriterte over at jeg tar opp begynnelsen av tråden igjen, men megadeth er faktisk og jævlig bra, sinnsyke riff og gode tekster, herlige soloer, Dave Mustaine sin innlevelse i sangene...mer trenger ikke jeg. Metallica er også bra, men litt for kjedelig og enkelt.

Lenke til kommentar
Pantera er jævlig rå punktum

Og kanskje folk blir irriterte over at jeg tar opp begynnelsen av tråden igjen, men megadeth er faktisk og jævlig bra, sinnsyke riff og gode tekster, herlige soloer, Dave Mustaine sin innlevelse i sangene...mer trenger ikke jeg. Metallica er også bra, men litt for kjedelig og enkelt.

det du sier om metallica er jeg selvfølgelig ikke enig i, men jeg er enig i det du sier om Megadeth, spesielt Countdown.. og Rust er fete. jeg liker Countdown.. best dog.

Lenke til kommentar

Tja, kanskje jeg overdrev litt...jeg liker Metallica, men syns noen av sangene, og spesielt en del soloer der Kirk omtrent bare spiller en skala opp og ned blir litt for lett. Men for all del, metallica er bra, spesielt Kill'em all, Master of puppets og Black album.. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...