Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg ny data, denne fungerte strålende og perfekt, inntil jeg skulle laste ned de nye driverene til skjerm og hovedkort.

Da jeg hadde gjort dette, krevde dataen reboot, jeg rebootet, men så stoppet dataen helt opp i oppstarten .

Det eneste jeg kunne se var navnet på hovedkortet mitt.

Vi fikk ikke kontakt med dataen, tastaturet fungerte ikke..

Eneste måten vi kunne fikse dette på, var å resette CMOS'en.

Dette må jeg gjøre hver gang jeg slår på dataen, rebooter den o.l.

Er det noen som har peiling på hva som kan være galt?

Hovedkort/skjermkort som er bugged?

Skjermkortet mitt:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14816

Hovedkortet mitt:

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5202

Noen som kan hjelpe meg litt her?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er litt usikker eg. Du hadde et system som fungerte "strålende" som du sier.

Så installerte nye drivere for skjermkort og hovedkortet ditt og det ble kaos.

Nye drivere skal brukes helst der som er et problem eller der som man ønsker å få problemer, hvis man gjøre det ukritisk.

Jeg tror ikke det er noe feil med produktet/produktene men ...(*)

Selfølgelig du kan prøve å reversere en del ting. Avinstallere programmer for kortet ditt (skjerm). Avinstallere drivere (skjerm). Du har sikkert info vedrårende alt dette fra der du lastet ned nyeste drivere, eller du må pakke ut filene i en folder og finne noe lese.txt, hvor det står sikkert mye om hvordan du går fram med å installere oppgradere drivere.

Du kan deaktivere kortet ditt, starte på nytt og la det operativ systemet ditt finne kortet, men la ikke det å installere drivere automatisk.

Er du familier med det,kan du da dirigere til folder som du har pakket ut de nyeste drivere, og se om de blir installert fra der, og at deretter systemet booter uten noe problem. Hvis du får problemer igjen så passer ikke de nye drivere. (*) Men siden da systemet installerte dem uten noe form for varsel, det er grunn til å se på hva er det som er ikke kompatibelt i systemet ditt. (noen komponenter liker ikke hverandre eller at noen er ikke godt nok, for å si det slik).

Generelt, man installere drivere og eventuelt oppgradere. Men ikke prøve å installere på nytt bare med laste ned nye drivere og bare ..klick...

Som alle andre, du hvil ha det optimale, og da, desverre, er det som du opplever nå , en del av det.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...