Gå til innhold

Skjermen går i hvilemodus under oppstart

KoR

Anbefalte innlegg

Hei

Hardware:

ASUS A8N-SLI

XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling

Strømforsnyning

Er ikke sikker på rammen, men det er 2 512MB, det er alt jeg vet.

En venn av meg bygde denne PCen til meg for snart 4 måneder, og alt har virket prikkfritt.

Etterhvert fikk jeg problemer med chipset-viften, den begynte å skurre veldig, så jeg har nåKjøpt ny. Jeg skulle prøve å montere den selv, noe jeg ikke klarte fordi jeg ikke fikk fjærnet den gamle.

Når jeg skulle starte pcen (har ikke byttet chipset vifte) fikk jeg en error, jeg fant da ut at jeg hadde dratt ut en ledning til hardisken.

Jeg puttet den inn igjen, og da funket alt helt til windows var ferdig lastet. I stedet for at bruker kontoene kom til synet, ble skjermen svart og lyset begynte å lyse orange...

Kan det være skjermkortet det er noe feil med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Hardware:

ASUS A8N-SLI

XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling

Strømforsnyning

Er ikke sikker på rammen, men det er 2 512MB, det er alt jeg vet.

En venn av meg bygde denne PCen til meg for snart 4 måneder, og alt har virket prikkfritt.

Etterhvert fikk jeg problemer med chipset-viften, den begynte å skurre veldig, så jeg har nåKjøpt ny. Jeg skulle prøve å montere den selv, noe jeg ikke klarte fordi jeg ikke fikk fjærnet den gamle.

Når jeg skulle starte pcen (har ikke byttet chipset vifte) fikk jeg en error, jeg fant da ut at jeg hadde dratt ut en ledning til hardisken.

Jeg puttet den inn igjen, og da funket alt helt til windows var ferdig lastet. I stedet for at bruker kontoene kom til synet, ble skjermen svart og lyset begynte å lyse orange...

Kan det være skjermkortet det er noe feil med?

5683060[/snapback]

Anbefaler deg å ta et multi-meter og måle spenningen på bios batteriet. det tar deg ca 15 min max. skal ligge på rundt 3v. hvis det ligger under det kan det være mulig du må skifte bios batteri for at det skal fungere igjen.

Lenke til kommentar
Prøvd "Clear CMOS"?

5683181[/snapback]

Hvordan gjør jeg det? Og kan det være en mulighet for at jeg har dratt ut noen ledninger?

kan jeg ha klart å herpe noe da jeg prøvde å få ut chipset viften? skjermen blir svart på samme sted hele tiden, altså rett før brukerne skal komme til syne, når windows xp er ferdig lastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...