Gå til innhold

24 pin psu & 20 pin hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har nettopp bestilt en amd x2 3800+ og et Asus A8N32-SLI Deluxe.

Fra før har jeg en chieftec 360W psu som jeg tenkte å bruke.

Er det umulig å koble i psu med 24 pin, på en 20 pin som er på hovedkortet UTEN overgang? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei :)

Jeg har nettopp bestilt en amd x2 3800+ og et Asus A8N32-SLI Deluxe.

Fra før har jeg en chieftec 360W psu som jeg tenkte å bruke.

Er det umulig å koble i psu med 24 pin, på en 20 pin som er på hovedkortet UTEN overgang?  :hmm:

5682894[/snapback]

Neida, det går som regel bra, de fleste hovedkort med 24 pins tilkobling går bra med 20 pins psu plugg (unntaket er vel DFI...), andre veien går også som regel bra, da det SOM REGEL er gjort så man kan ta av de 4 'ekstra' pinnene enkelt på psu pluggen.

En annen ting er at poweret ditt begynner å bli i minste laget - x2 vil ha strøm - mye av det også ;-)

Lenke til kommentar

En annen ting er at poweret ditt begynner å bli i minste laget - x2 vil ha strøm - mye av det også ;-)

5682933[/snapback]

Jasså? En X2 bruker ikke såå mye strøm, jeg kjører en 3800+, går glatt på 350 watt, og tester jeg har sett av forbruk tyder på at et x2-system bruker langt mindre enn dette. Det som evt er et problem er at det er for lite strøm på 12V, men det variere mye fra PSU til PSU.

AtW

Lenke til kommentar
Mange nye PSU'er har en plugg som kan deles i to, slik at de er både 20-pins og 24-pins i ett.

Hvis det ikke er noen komponenter på HK som er i veien kan du uansett bare plugge en 24-pins plugg i en 20-pins kontakt.

5682919[/snapback]

Tror han mener omvendt selv om det ikke ser sånn ut - de Asus A8N32-SLI jeg har sett har 24 pins kontakt, ikke mange pcie hk som har 20 pins kontakt, så det må vel være Chieftecpoweret hans som er 20 pins?

Lenke til kommentar

5682933[/snapback]

Jasså? En X2 bruker ikke såå mye strøm, jeg kjører en 3800+, går glatt på 350 watt, og tester jeg har sett av forbruk tyder på at et x2-system bruker langt mindre enn dette. Det som evt er et problem er at det er for lite strøm på 12V, men det variere mye fra PSU til PSU.

AtW

5682949[/snapback]

Jada - det KAN gå bra, men husk at X2'en lett drar over 100 watt, med ett (eller to) kraftige skjermkort, et par hd'er i tillegg ligger du SKIKKELIG på rødlinja, har du ett bananpower i 300-400watts klassen (f.eks Qtec...) så lykke til....

Eks. ett NF4 SLI kort med en X2, to 7800GT og et par hd'er kommer til å få ett 350w power til å jobbe overtid, power av tvilsom kvalitet vil slite enda mer - og de finnes det MANGE av...

Og husk - det er forskjell på f.eks ett Enermax 350w og Qtec, Aopen osv....

Er ikke sikkert det er å anbefale om du får det til å funke...

Lenke til kommentar

Hm...mye gode svar...:)

men dere mener altså at jeg kan koble 24 pin rett i "hovedkortets 20 pin" ?

Tror likevel at 360W skal gå i massevis... har kun et x800xl,1 samsung 120 og en nec dvd rom. :yes:

Edit : når jeg ser på DETTE bildet så ser det mistenkelig ut som en 24 pin :!:

Endret av Silver2k
Lenke til kommentar

Jada - det KAN gå bra, men husk at X2'en lett drar over 100 watt,

Lett drar over 100 watt? Har du noen målinger som tyder på dette? Med et skjermkort, så har man antaklig problemer med å få dratt 200 watt fra hele systemet tilsammen, jeg tipper det reelle forbruket ligger på kanskje 50-60 watt max på en X2 CPU.

AtW

Lenke til kommentar

Lett drar over 100 watt? Har du noen målinger som tyder på dette? Med et skjermkort, så har man antaklig problemer med å få dratt 200 watt fra hele systemet tilsammen, jeg tipper det reelle forbruket ligger på kanskje 50-60 watt max på en X2 CPU.

AtW

5683099[/snapback]

Bruk Google... Du skal ikke klokke mye før forbruket fyker over 100w

Lenke til kommentar

AtW

5683099[/snapback]

Bruk Google... Du skal ikke klokke mye før forbruket fyker over 100w

5683428[/snapback]

Å si "bruk google" er ikke dokumentasjon. Og jeg ser du plutselig blander inn klokking.

Se feks på denne testen: http://www.silentpcreview.com/article265-page3.html

Et system med en dualcore Intel bruker 155 Watt på full load, et X2-system bruker neppe like mye. Nå har jeg vist til gode målinger, som styrker min sak, nå er det din tur.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...