Gå til innhold

Svart Skjerm Under Oppstart

KoR

Anbefalte innlegg

Hei

Hardware:

ASUS A8N-SLI

XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling

Strømforsnyning

Er ikke sikker på rammen, men det er 2 512MB, det er alt jeg vet.

En venn av meg bygde denne PCen til meg for snart 4 måneder, og alt har virket prikkfritt.

Etterhvert fikk jeg problemer med chipset-viften, den begynte å skurre veldig, så jeg har nåKjøpt ny. Jeg skulle prøve å montere den selv, noe jeg ikke klarte fordi jeg ikke fikk fjærnet den gamle.

Når jeg skulle starte pcen (har ikke byttet chipset vifte) fikk jeg en error, jeg fant da ut at jeg hadde dratt ut en ledning til hardisken.

Jeg puttet den inn igjen, og da funket alt helt til windows var ferdig lastet. I stedet for at bruker kontoene kom til synet, ble skjermen svart og lyset begynte å lyse orange...

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan skyldes overoppheting av chipet under den ødelagte vifta. Etterhvert som systemet får mer å jobbe med på vei opp til windows stiger tempen, og går i hvilemodus når grenseverdier brytes (er det skjermlampa du mener som blir orange?).

Jeg ville ikke kjørt ett sekund før den vifta var på plass. Men hvis det steiker pga. viftefeilen så får du nytt kort på garanti - viftene er ment å vare like lenge som hk (3 år) - ofte må man ut med kortet for å komme til festene på baksiden.

Lenke til kommentar
Det kan skyldes overoppheting av chipet under den ødelagte vifta. Etterhvert som systemet får mer å jobbe med på vei opp til windows  stiger tempen, og går i hvilemodus når grenseverdier brytes (er det skjermlampa du mener som blir orange?).

Jeg ville ikke kjørt ett sekund før den vifta var på plass. Men hvis det steiker pga. viftefeilen så får du nytt kort på garanti  - viftene er ment å vare like lenge som hk (3 år) - ofte må man ut med kortet for å komme til festene på baksiden.

5683418[/snapback]

Ja, mente skjerm lampen. Får håpe det skyldes at tempen stiger. Men det skjer jo på samme sted hele tiden, selv om jeg restartet aldri så mange ganger etter hverandre....

Fint om du hadde lagt meg til på MSN, så kanskje du kunne hjulpet meg!!

[email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...