Gå til innhold

Hvor stille er egentlig Hiper 580W

Anbefalte innlegg

Så tilbudet på netshop denne uken. 695 for denne Hiper 580W som har fått mye skryt.

Vurderte opprinnelig MIST.

Er det særlig forskjell i støynivået til de to? Noen som har et lydklipp elns?

Kommer til å kjøre den i et Lian Li 6277 oppned slik at den drar kald luft. Hva er laveste rpm osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge en annen tråd er er visst MIST litt mer støysvak en Hiper'n, men hvor stor forskjellen er vet jeg ikke. Det kommer nok også litt ann på hvor lydfølsom du er!

Du kan jo alltids voltmodde Hiper'n hvis du ikke er fornøyd, eller koble til en viftestyring.

Lenke til kommentar

Kunne du linket til den tråden.

Noen flere som har noe å si?

Og noen som har voltmoddet den med godt resultat?

Er det egentlig nødvendig med den 80mm'eren inni der. Irriterer meg at den ikke kan kjøre kun med 120mm slik som mist.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg gikk for det tilbudet fra Netshop og nå venter jeg spent på en hentelapp som jeg skal få i dag eller i morra. En bekjent har den PSUen og han sier at han kan høre litt susing når han legger øret mot den. Men noen er sikkert mer heldige enn andre. Jeg håper at jeg er en av de heldige...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg fikk min Hiper i dag. Det oste kvalitet lang vei. Jeg kunne bare se på den fine boksen den ligger oppi å skjønne at dette var et kvalitetsprudukt. Da jeg hadde plugget den inn og trykka på "på-knappen" skrudde PC'n seg på og Hiperen var så og si uhørbar hvis man ikke snudde PC'n, satte seg ned og la øret intil den. KVALITETS PSU SIER NÅ JEG!

Lenke til kommentar

Den er bare stille så lenge ikke du belaster PCen. Hvis du overklokker prosessoren og fyrer opp noe som belaster både prosessoren og skjermkortet (f.eks. et nytt spill) kan jeg nesten love deg at du kommer til å høre den ganske godt. Jeg hører den også veldig godt når jeg bare belaster prosessoren.

Da jeg pakket opp PSUen fikk jeg vel egentlig heller inntrykket "masse glorete dill". Tydelig at de har brukt mye penger på innpakningen, skulle ønske de heller hadde brukt dem på en stillere vifte.

Dette har forøvrig blitt diskutert i flere tråder før. Bruk søkefunksjonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Den er bare stille så lenge ikke du belaster PCen. Hvis du overklokker prosessoren og fyrer opp noe som belaster både prosessoren og skjermkortet (f.eks. et nytt spill) kan jeg nesten love deg at du kommer til å høre den ganske godt. Jeg hører den også veldig godt når jeg bare belaster prosessoren.

Da jeg pakket opp PSUen fikk jeg vel egentlig heller inntrykket "masse glorete dill". Tydelig at de har brukt mye penger på innpakningen, skulle ønske de heller hadde brukt dem på en stillere vifte.

Dette har forøvrig blitt diskutert i flere tråder før. Bruk søkefunksjonen.

5708498[/snapback]

Jeg har masse stasjh og jeg kjører BF2 uten og høre noe særlig til vifta. Hvis lyden fra hiper-vifta skal plage noen må de ha noe som ligner supermanhørsel. (nei, jeg hører ikke dårlig, så det kan dere ikke bruke mot meg i en eventuel quote).

Lenke til kommentar

Bare for å gjøre det hele litt vanskeligere:

Jeg kjøpte også Hiper 580w i fjor, men solgte den og gikk over til MIST 500w for tre uker siden. Min erfaring er at ingen av dem er særlig bråkete, men at det likevel er ingen tvil om at MIST er den stilleste.

Dette er ihvertfall min erfaring, så må man jo vurdere hva man ønsker (Hiper: lavere pris og mer watt, MIST: høyere pris, mindre watt, men noe stillere).

Har dessverre ingen lydklipp for å dokumentere dette :!:

EDIT:

HAr selv både Hiper 580w (blå) i en pc og en Mist 500w. Må vel innrømme at Mist muligens er en decibel (eller to) stillere enn Hiper. Og Hiper´n er stille den også. smile.gif

Fant akkurat en som mente nøyaktig det samme som meg i en lignende tråd, he he.

Endret av Joachim Murat
Lenke til kommentar

Enig med Joachim Murat, har selv både Hiper 580w (blå) i en pc og en Mist 500w. Må vel innrømme at Mist muligens er en decibel (eller to) stillere enn Hiper, men Hiper´n er svært stille den også.

Mist´n er dessuten utrolig stabil og leverer i de fleste tilfeller mere enn lovet. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...