theriksen Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei! Vi har et nettverksskriver som ikke vil skrive ut dokumenter fra maskinene som er tilkoblet nettverket, med unntak av serveren. Jeg har utallige ganger forsøkt å skrive ut dokumenter fra de tre andre maskinene som er tilkoblet nettet, og dette uten hell. Skriveren er online og viser teksten "Klar" i displayet. Maskinene på nettverket finner skriveren og beskriver den som "klar". Når jeg forsøker å skrive ut noe fra maskinene tilkoblet nettverket kommer det, som sagt, ingenting ut. Jeg lurte på hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre for å rette opp i problemet slik at vi kan få skrevet ut noen temmelig viktige dokumenter i løpet av dagen. Alle tips, råd og vink mottas med stor takk. Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Er klientene koblet direkte til skriveren, eller via domenet (antar at det er et domene det er snakk om)? Lenke til kommentar
theriksen Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2006 Er klientene koblet direkte til skriveren, eller via domenet (antar at det er et domene det er snakk om)? 5687738[/snapback] Klientene er koblet til skriveren gjennom en server i etasjen over, uten domene. Lenke til kommentar
virrevapp Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Sjekk IP adressen til skrivern og sjekk at de er på samme nett... Kan være noe med det?!?! Hva slags konto har brukerne?? Har de rettigheter nok til å skrive ut på skrivern?! Lenke til kommentar
Slartibartfast Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Har du sjekket eventviewer? Står som regel noe der om noko er gale... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Er den publisert på printserver kan du flushe tjenesten. Er den standalone bør du flushe tjenesten på skriveren; koble ut stikk kontakten i 3 min. Gå gjennom innstillingene på nytt, verifiser IP og driver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå