Solstice Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Har en EOS350d idag Tenkte på å kjøpe et sandisk ultra minnekort 2gb Bør jeg gå for Ultra 2; Ultra II Eller Extreme III Extreme III Har sjekket litt priser og ser faktisk ut som Elkjøp er billigst Hva er best å velge? Er ikke så mye diff. mellom ultra 2 og Extreme III Lenke til kommentar
G3 Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Prisen som Elkjøp kjører på Extreme III 2 GB er idag er på 899,- og er desidert billigst samme hvor du leter. Jeg ser de fleste skriver at i kameraet vil du ikke merke noen særlig forskjell på Ultra II og Extreme III. Men bruker du minnekortleser for å laste filene inn på pc'n, så skal Extreme III være dobbelt så raskt som Ultra II. Fabrikantene lager minnekort med stadig større kapasitet, og prisene vil nok fortsette å synke videre. Husker da jeg kjøpte et STORT Ultra II 256 MB til nesten 2 tusen kroner. Lenke til kommentar
Solstice Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2006 Prisen som Elkjøp kjører på Extreme III 2 GB er idag er på 899,- og er desidert billigst samme hvor du leter. Jeg ser de fleste skriver at i kameraet vil du ikke merke noen særlig forskjell på Ultra II og Extreme III. Men bruker du minnekortleser for å laste filene inn på pc'n, så skal Extreme III være dobbelt så raskt som Ultra II. Fabrikantene lager minnekort med stadig større kapasitet, og prisene vil nok fortsette å synke videre. Husker da jeg kjøpte et STORT Ultra II 256 MB til nesten 2 tusen kroner. 5682558[/snapback] Ok, takk!! Da kjøper jeg et ultra 2 kort! Lenke til kommentar
oey_mola Skrevet 8. mars 2006 Del Skrevet 8. mars 2006 Sjekk om de har de inne først. Jeg bestilte en 512 og en 2Gb San Disk Ultra II SD brikke fra Elkjøp for 10 dager siden, ringte i dag for å sjekke. De hadde ingen på lager, og visste ikke når de fikk de inn. Ser ikke på Elkjøp sine sider om de er på lager eller ikke, og når jeg logger meg inn på "din side" finner jeg heller ikke ordren min. Har handlet på Elkjøp på nettet før, og da gikk det ganske fort og smertefritt. Lenke til kommentar
Trynnn Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Sjekk om de har de inne først. Jeg bestilte en 512 og en 2Gb San Disk Ultra II SD brikke fra Elkjøp for 10 dager siden, ringte i dag for å sjekke. De hadde ingen på lager, og visste ikke når de fikk de inn. Ser ikke på Elkjøp sine sider om de er på lager eller ikke, og når jeg logger meg inn på "din side" finner jeg heller ikke ordren min. Har handlet på Elkjøp på nettet før, og da gikk det ganske fort og smertefritt. 5722435[/snapback] Kjøpte og betalte 2 stk SANDISK SD ULTRA II 2048MB til kr 778 pr stk fra Elkjøp den 24 februar. Fikk først etter purring beskjed om at kortene ville bli sendt den 3 mars. Men, akk, ingen dukket opp ennå. Denne uken har de ikke en gang giddet å svare på mine to purremailer om saken. Har selvfølgelig i mellomtiden oppdaget at Komplett selger TwinMOS Secure Digital 2048MB, 150X Ultra-X til kr 690,- Riktignok med foreløpig dato 16.03, men dog en dato å forholde seg til. Man kan bli rasende på nettbutikker som opererer på denne måten... Folk bør kanskje vurdere å bruke seriøse butikker fremfor svindlerne på Elkjøp som holder kunder for narr. Men, alternativene er jo å kjøpe dyrere kort hos Elkjøps utsalgssteder eller bestille dyrere kort som er på lager fra dem eller andre. Og det er vel derfor de opererer med slik useriøs praksis? Lenke til kommentar
oey_mola Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Mail til Elkjøp onsdag 8. mars - Hei - Har dere noen formening om når dere venter inn disse varene? - (512 + 2Gb San Disk Ultra II SD). Jeg skal ut å reise neste neste helg, - og venter på disse minnekortene. Øyvind Svar fra Elkjøp torsdag 9. mars - Hei og takk for din henvendelse - Det har dessverre oppstått en forsinkelse på disse varene, men vi vil - sende de ut til deg så fort vi får de inn. Om du på bakgrunn av - forsinkelsen ønsker din ordre kanselert er det fint om du gir oss - beskjed så fort som mulig. Ha en fin dag! Elkjøp Ringte på fredag, og han jeg snakket med sa at pga de lave prisene så hadde de hatt mange bestillinger på disse kortene, og derfor hadde fått leveringsproblemer. Men han trodde de fikk de inn på mandag 13. mars. Jeg ringer Elkjøp på mandag. Øyvind Lenke til kommentar
Trynnn Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Mail til Elkjøp onsdag 8. mars - Hei - Har dere noen formening om når dere venter inn disse varene? - (512 + 2Gb San Disk Ultra II SD). Jeg skal ut å reise neste neste helg, - og venter på disse minnekortene. Øyvind Svar fra Elkjøp torsdag 9. mars - Hei og takk for din henvendelse - Det har dessverre oppstått en forsinkelse på disse varene, men vi vil - sende de ut til deg så fort vi får de inn. Om du på bakgrunn av - forsinkelsen ønsker din ordre kanselert er det fint om du gir oss - beskjed så fort som mulig. Ha en fin dag! Elkjøp Ringte på fredag, og han jeg snakket med sa at pga de lave prisene så hadde de hatt mange bestillinger på disse kortene, og derfor hadde fått leveringsproblemer. Men han trodde de fikk de inn på mandag 13. mars. Jeg ringer Elkjøp på mandag. Øyvind 5735846[/snapback] 13. mars ja! Hmmm. Pa min korrespondanse med dem så har de ikke klart å gi med den datoen enda. Det er vanskelig å dokumentere teleffonsamtaler, så jeg prøver å unngå slike. Fikk dog mail fra dem i dag da! ------------ Hei igjen > >Har du fortsatt ikke mottatt powerbanken? Denne ble sendt fra oss 24/2. >Minnekortet har vi dessverre forsinkelser på og vi har ikke mottatt noen >leveveringsdato fra leverandøren. Dersom du på bakrunn av dette ønsker å >avbestille ordren så gi oss beskjed snarest mulig. ------------ Bestilte batterilader fra dem samtidig. den kom selvfølgelig raskt nok. Men de er visst fælt interessert i at folk skal avbestille ja! Komplett har riktignok annonsert "TwinMOS Secure Digital 2048MB, 150X Ultra-X" til 690,- med usikker inndato den 16 mars, http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314274&view=detailed Men. Det er vel et dårligere kort? Dessuten blir det for billig å la Elkjøp slippe med en avbestilling... Så sender derfor Elkjøp svar nå, der jeg viser til at de faktisk har opplysning om både forventet ankomstdato og hvorvidt varen ikke er på lager, på andre produkter. Med beskjed om å levere samme eller tilsvarende raskt dersom de ønsker å unngå politianmeldelse. Jeg har da tross alt betalt kortene... Nei... Elkjøp er nok ikke til å stole på. Luretilbud for å få folk til å betale varer de ikke har er krittikkverdig og straffbar forretningspraksis... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 (endret) Politianmeldelse kommer du uansett ikke noen vei med. Er dette et tilbud med såkalt leveringsgaranti så kan du kontakte forbrukerrådet. Er det ikke leveringsgaranti, har du ingen sak overhodet. De har tilbudt deg å avbestille ordren, så hva klager du på? Twinmos kort er blant de med høyest feilrate, og størst sjanse for at bildene svinner hen i intet og blir borte for alltid. Sandisk er på andre siden blant de tryggeste. Komplett (og alle andre webshop'ers) ubekreftede datoer betyr at de ikke aaaner når de får varen på lager og bare setter en dato for å hamstre inn bestillinger. Denne kan de utsette omtrent i det uendelige, bare så du er klar over det. Foresten så er denne feilpostet. Flyttes til utstyrskategorien. Mer off-topic om hvor ille El-kjøp er, fører til at den vil flyttes videre til butikk og netthandelkategorien. Endret 11. mars 2006 av Afseth Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Bestillte EOS350D+Stativ+ 2GB Extreme III minnekort fra Elkjop. Kameraet og stativet kom etter ett par dager, minnekortet her de leveringsdato 15.03 i følge kvitteringen jeg fikk. Håper inderlig det stemmer. Lenke til kommentar
Trynnn Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Politianmeldelse kommer du uansett ikke noen vei med. Er dette et tilbud med såkalt leveringsgaranti så kan du kontakte forbrukerrådet. Er det ikke leveringsgaranti, har du ingen sak overhodet. De har tilbudt deg å avbestille ordren, så hva klager du på? Twinmos kort er blant de med høyest feilrate, og størst sjanse for at bildene svinner hen i intet og blir borte for alltid. Sandisk er på andre siden blant de tryggeste. Komplett (og alle andre webshop'ers) ubekreftede datoer betyr at de ikke aaaner når de får varen på lager og bare setter en dato for å hamstre inn bestillinger. Denne kan de utsette omtrent i det uendelige, bare så du er klar over det. Foresten så er denne feilpostet. Flyttes til utstyrskategorien. Mer off-topic om hvor ille El-kjøp er, fører til at den vil flyttes videre til butikk og netthandelkategorien. 5737758[/snapback] Beklager, dersom vedkommende følte seg ille berørt av min kommentar. ;-) Det var kun ment som oppfølging til åpningsinnleggets innledning om hvorvidt Elkjøp er verdt å bestille noe fra! Er ikke så ofte jeg er inne her, men lette etter en allerede eksisterende tråd på dette problemet. Trodde derfor det var bedre å bruke denne, fremfor å "spamme" forumet med en ny! Jeg er for øvrig relativt oppdatert på forbrukerkjøpsloven! Forumoversikten er litt dårlig så jeg visste ikke at "butikker, netthandel" var egen underkategori. Fant den nå. Takker! :-) Og ja... Twinmos er også jeg litt skeptisk til... Lenke til kommentar
oey_mola Skrevet 13. mars 2006 Del Skrevet 13. mars 2006 Ringte Elkjøp i dag, han ante ikke når de fikk inn disse brikkene. Jeg kansellerte kjøpet mitt i dag, handler kanskje på fotovideo.no istedet Ø Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Fikk minnekortet (Sandisk Extreme III 2 GB) fra Elkjøp i dag Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 14. mars 2006 Del Skrevet 14. mars 2006 Ringte Elkjøp i dag, han ante ikke når de fikk inn disse brikkene.Jeg kansellerte kjøpet mitt i dag, handler kanskje på fotovideo.no istedet Ø 5745856[/snapback] Fotovideo tar seg over kr 1000,- mer betalt for ExtremeIII 4GB enn f.eks: http://www.databutikken.com/no/default.php?artId=SANCFE3-4GB Lenke til kommentar
Fready Skrevet 21. mars 2006 Del Skrevet 21. mars 2006 Hei! Bestilte meg 2GB Sandisk Extreme III compact flash fra elkjøp for 899,- og fikk dette i posten før det var gått en uke Prisene kan ikke en gang matches på ebay! Anbefales! Lenke til kommentar
Trynnn Skrevet 10. april 2006 Del Skrevet 10. april 2006 Men. Takk og lov så hadde jeg is i magen og lot være å droppe bestillingen min da! Dermed kom plutselig minnekortene til meg allerede den 15. mars... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå