dari Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Hei Jeg som så mange andre er på dette forumet er ute etter å få anbefalinger når det gjelder kjøp av kamera(det burde vært en egen gruppe for slikt). Jeg har sett på mange andre tråder her når det gjelder slike anbefalinger, men de kravene de stiller er ikke helt like mine. Her er mine krav i prioritert rekkefølge: * "lommekamera" størrelse * liten utløserforsinkelse * god bildekvalitet * gode innebilder (lite støy på høy iso og eller bildestabilisator) * god AF * så mye vidvinkel som mulig * god blitz (jeg vet det sjelden er godt i denne klassen) * bør ha minimum 3x zoom Jeg er ikke ute etter et altmulig kamera. Er ikke så opptatt av video og slikt. Pris er sekundært, men etter hva jeg har sett er det ikke så store forskjeller på disse i denne klassen. Jeg har vurdert Canon sin Ixus, Casio sine Exlim, noen Nikon, osv. Hva mener du? Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Av og til er det befriende å slippe å drasse på tungt kamerautstyr, så jeg kjøpte et Panasonic Lumix FX-8 til kjerringa i julegave... Det har jeg ofte med meg i lomma. Det har bildestabilisator og Leica objektiv. Bra batterikapasitet. Stor skjerm. 5MPiksler og meget bra bildekvalitet. Litt støy på høy ISO-verdi må du nok leve med så pass små bildebrikker som det her er snakk om. Fuji er kanskje det merket som er kommet lengst her i utviklinga, når det gjelder kompaktkameraer, hvis jeg husker rett? Korriger meg gjerne. Lenke til kommentar
tommysk Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kjøpte panasonic fx9 før jul pga god videofunksjon. Fikk det jeg ville ha, ok kamera med god videofunksjon. MEN: Bildene er kun middels gode og preges av MYE støy. Stabilisatoren hjelper, men ikke nok. Dette er spesielt et problem ved innebilder i dunkel belysning. Etter de kravene du setter ville jeg ha satset på et annet kamera. Lenke til kommentar
bjornkn Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Jeg har også en FX-09, og den tar flotte bilder. Men den har en del støy i mørke lysforhold, som ikke plager meg ihvertfall. Hvorfor er litt støy så farlig? Det er kjapt og det er lite og lett. Den har ikke så mye vidvinkel (35?), men om kort tid kommer oppfølgeren FX01, som har 28mm + en del andre forbedringer. F.eks skal det ha en skjerm som bildet vises bedre på fra mer vinkel. På FX09 er det vanskelig å se skjermbildet hvis du holder det ekstra lavt eller høyt. http://www.dpreview.com/news/0602/06021404panasonicfx01.asp Den eneste lomma jeg ikke får dette kameraet ned i er klokkelomma på jeansen. Jeg har ofte kameraet + mobil + tobakkspakke + lighter i samme skjortelomma Lenke til kommentar
dari Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2006 Hva med liten utløserforsinkelse? Er det noen som har noen formening om dette? Og bilde kvalitet. Jeg har jo tross alt satt dette over gode innebilder. Ut i fra det som er nevnt her må jeg neste kjøpe med en Panasonic. Lenke til kommentar
FatBoy1450 Skrevet 7. mars 2006 Del Skrevet 7. mars 2006 Hei. Om du har litt store lommer vil jeg anbefale Fuji Finepix F11, eller F10. Ikke av de minste på markedet i dag, men heller ikke av de største. Utrolig godt apparat, med gode spesifikasjoner. Raskt, 6 mill bildepunkter, 3X zoom, stor skjerm. Egentlig et ganske vanlig kamera så langt, men det som gjør at det skiller seg ut er at den lar deg ta bilder i 1600 ISO uten særlig bildestøy. I praksis betyr dette for deg at du får frem den hyggelige steminingen fra stearinlyset på innebildene dine, og at du får med bakgrunnen på kveldsmotivene dine. F10 er nylig erstattet av F11, og forbedringene på F11 er små, og trolig ubetydelige for ditt bruk (bl.a flere muligheter for manuelle instillinger av blender lukker) Har ikke sjekket prisen, men F10 vil du iallfall kunne finne for under 3.000,- Anbefales. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå